Θυμός και καριέρα: Πώς να τον διαχειριστείτε

Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 08 Οκτ 2015 - 21:25

Τελευταία Ενημέρωση: 21:25

ergasia-kopela-douleia

O θυμός στο γραφείο μπορεί να εκφραστεί με πολλούς τρόπους. Η ειρωνεία, η γκρίνια, ο εκνευρισμός και οι επιθετικές απαντήσεις μπορεί να επηρεάσουν την δημιουργικότητα και την αποτελεσματικότητά μας στο γραφείο αλλά και την πορεία της καριέρας μας. Πως μπορούμε να διαχειριστούμε τις δύσκολες καταστάσεις που αντιμετωπίζουμε στον εργασιακό χώρο, χωρίς να ξεπεράσουμε τα όρια κάθε φορά που αισθανόμαστε θυμό;

Σύμφωνα με έρευνες, ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να διαχειριστούμε τον θυμό είναι να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να αποφορτιστεί. Μια βόλτα στον καθαρό αέρα, μια συζήτηση με ένα συνάδελφο ή με ένα φίλο μπορεί να μας ηρεμήσει, ενώ αντίθετα η διαρκής ενασχόλησή μας με το πρόβλημα, οι εμμονές και οι συζητήσεις για ένα περιστατικό που μας εκνεύρισε μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο την δική μας δουλειά αλλά και των συναδέλφων.

Μάλιστα, όταν δεν αποφασίζουμε να χαλαρώσουμε και ‘κρατάμε΄ τον θυμό μπορεί να επηρεάσουμε αρνητικά και την υγεία μας, σύμφωνα με τους ειδικούς. Η συμβουλή τους είναι να αποδεχθούμε μια κατάσταση ως ‘κάτι που δεν μπορούμε να αλλάξουμε΄ ή να αποφασίσουμε να αλλάξουμε ή να βελτιώσουμε τις εργασιακές μας συνθήκες. Δεδομένου ότι σπάνια συναντά κανείς εργασιακούς χώρους που παρέχουν στους εργαζομένους υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης, γυμναστήριο ή χώρους χαλάρωσης, καλό είναι να συνειδητοποιήσει κανείς ότι πρέπει να ανεχόμαστε τις αδυναμίες και τα ελαττώματα των συνεργατών μας, προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις επαγγελματικές υποχρεώσεις μας.

Σημαντικό είναι, επίσης, να αναγνωρίσουμε ότι ο θυμός σαν συναίσθημα, όταν είναι καθημερινός αλλά και επαυξάνεται σταδιακά, είναι μια υπενθύμιση ότι πρέπει να προσπαθήσουμε να αλλάξουμε την καθημερινότητά μας αλλά και να αποβάλλουμε την αρνητική ενέργεια.

Πηγή: Καθημερινή