Διαδικασίες-εξπρές για ολοκλήρωση των ιδιωτικοποιήσεων

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 13 Ιούλ 2015 - 07:31

Τελευταία Ενημέρωση: 07:31

Με διαδικασίες-εξπρές μπαίνει σε εφαρμογή το σχέδιο της κυβέρνησης για την ολοκλήρωση των ιδιωτικοποιήσεων που είχαν μπει στον πάγο το τελευταίο διάστημα, ελέω διαπραγματεύσεων με τους δανειστές.

 

Στη χθεσινή κρίσιμη Σύνοδο Κορυφής επαναδιατυπώθηκε η δέσμευση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα στην κατάρτιση χρονοδιαγράμματος για την πώληση όλων των περιουσιακών στοιχείων που διέθετε το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) μέχρι το τέλος του 2014, υιοθετώντας και την απαίτηση των δανειστών που περιελάμβανε η πρόταση Γιούνκερ για την πώληση του ποσοστού 10% που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στον ΟΤΕ.

 

Το κυβερνητικό σχέδιο προβλέπει βήμα προς βήμα τις ενέργειες που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών αποκρατικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της Εγνατίας Οδού, των Οργανισμών Λιμένος Πειραιώς και Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού.

 

Θέμα ημερών αποτελεί η ανακοίνωση συγκεκριμένων ημερομηνιών για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στους διαγωνισμούς για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με χρονικό ορίζοντα όχι πέραν του Οκτωβρίου 2015.

 

Μάλιστα, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ έχει ήδη αποστείλει τα συμπληρωματικά τεύχη της προκήρυξης στους τρεις από τους συνολικά πέντε υποψηφίους για τη διεκδίκηση του ΟΛΠ.

 

Οι επιστολές στις οποίες περιγράφονται οι αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού εστάλησαν στην Cosco Pacific, την APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, και την International Container Terminal Services που εδρεύει στις Φιλιππίνες.

 

Η επανεκκίνηση του διαγωνισμού προβλέπει την πώληση αρχικά του 51% του ΟΛΠ, με σταδιακή διάθεση του υπόλοιπου 16,7% σε βάθος πενταετίας. Η πώληση του δεύτερου πακέτου μετοχών θα διατεθεί στον ιδιώτη υπό την προϋπόθεση της δημιουργίας επενδύσεων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ.

 

Χωρίς αλλαγές στους όρους θα προχωρήσουν οι διαγωνισμοί για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO (εταιρεία διαχείρισης τροχαίου υλικού), ενώ θα μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ το υπόλοιπο 10% μετοχών του ΟΤΕ που διαθέτει το ελληνικό Δημόσιο. Με τους ισχύοντες όρους του διαγωνισμού θα ολοκληρωθεί και η πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων στον πλειοδότη που έχει ήδη επιλεγεί, την κοινοπραξία Fraport AG – Slentel Ltd.

 

Στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων έχει συμπεριληφθεί και ο ΑΔΜΗΕ. Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε είτε να προχωρήσει αμετάκλητα στην υλοποίηση της τελικής φάσης του διαγωνισμού της αποκρατικοποίησης για το 66% των μετοχών του που ανήκει στη ΔΕΗ, ανακοινώνοντας την ημερομηνία της υποβολής δεσμευτικών προσφορών, είτε να παρουσιάσει τον Οκτώβριο εναλλακτικό σχέδιο που θα προβλέπει τον πλήρη ιδιοκτησιακό διαχωρισμό του Διαχειριστή από τη μητρική εταιρεία.

 

Πηγή: Έθνος