Συνήγορος του Καταναλωτή: Επιλύουμε εξωδικαστικά και δωρέαν τις διαφορές

Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 15 Μαρ 2016 - 19:09

Τελευταία Ενημέρωση: 19:10

ECC-Director

Για το ρόλο της ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Καταναλωτή μίλησε η Αθηνά Κοντογιάννη, αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας στο radio1d.gr και την εκπομπή «Οι Απέναντι» με τους Ανδρέα Σταματόπουλο και Σάκη Αποστολάκη, με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Η κ. Κοντογιάννη κάλεσε τους πολίτες να απευθύνονται στη συγκεκριμένη αρχή, καθώς μπορούν να λυθούν οι διαφορές τους με τράπεζες, προμηθευτές, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, επιχειρήσεις κ.λπ. εντελώς δωρεάν και εξωδικαστικά μέσα σε τρεις μήνες. Επίσης, η Αθηνά Κοντογιάννη τόνισε πως ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει συμβουλευτικό χαρακτήρα και δεν μπορεί να επιβάλλει τις αποφάσεις του, αλλά εισηγείται πρόστιμα στη γενική γραμματεία Καταναλωτή ή στην Τράπεζα της Ελλάδας  για εταιρείες ή τράπεζες που αρνήθηκαν να συμμορφωθούν μετά τις παρατηρήσεις του Συνηγόρου και τις περισσότερες φορές τα πρόστιμα γίνονται αποδεκτά. Επιπλέον, όταν ο Συνήγορος διαπιστώσει την παράβαση από κάποια εταιρεία ή επιχείρηση, έχει το δικαίωμα να δημοσιοποιήσει τα στοιχεία της επιχείρησης αφενός για να προστατέψει τους καταναλωτές και αφετέρου για να ασκηθεί πίεση από τη δημοσιότητα, προκειμένου να συμμορφωθεί η συγκεκριμένη επιχείρηση. Τέλος, η κ. Κοντογιάννη σημείωσε πως η πλειοψηφία των περιπτώσεων που αναλαμβάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή επιλύονται με θετική κατάληξη για τον πολίτη.