Οδ. Κωνσταντινόπουλος: «Το ΠΑΣΟΚ στα εθνικά θέματα φορά τη φανέλα της Εθνικής Ελλάδος, αλλά το παρόν νομοσχέδιο καταδεικνύει έναν τρόπο διακυβέρνησης χωρίς αξιοκρατία.»

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 30 Ιάν 2017 - 21:01

Τελευταία Ενημέρωση: 12:06

konstantinopoulos-odysseas

Βασικά σημεία ομιλίας του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου στην Διαρκή Επιτροπή Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εξωτερικών: «Τροποποίηση του Κώδικα του Οργανισμού του Υπουργείου Εξωτερικών και λοιπές διατάξεις».

Στα εθνικά θέματα, το ΠΑΣΟΚ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, φορά τη φανέλα της Εθνικής Ελλάδος. Όμως σήμερα, αντί να συζητήσουμε για τα εθνικά μας θέματα, μιλάμε για ένα νομοσχέδιο δεκαεπτά σελίδων γεμάτο με ρουσφετολογικές διατάξεις.
Οι δηλώσεις του νέου Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κ.Αντόνιο Ταγιάνι κατά την επίσκεψή του στα Σκόπια, αποτελούν ιστορικό και θεσμικό ατόπημα: απεκάλεσε την ΠΓΔΜ «Μακεδονία» και τους πολίτες της «απογόνους του Μεγάλου Αλεξάνδρου». Οφείλουμε να απαντήσουμε όλοι, ο Υπουργός, τα πολιτικά κόμματα, η Βουλή, οι Έλληνες Ευρωβουλευτές, αλλά και κυρίως το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα το οποίο ψήφισε προ ημερών τον κ.Ταγιάνι ως Πρόεδρο του ΕΚ και δεν μπορεί να μην γνώριζε τις δηλώσεις του! Να απαιτήσουμε αλλαγή ρότας του νέου Προέδρου του ΕΚ και ανάκληση των δηλώσεών του.
Το ν/σ του Υπουργείου Εξωτερικών διακρίνεται από μία αντίφαση: ενώ ο ίδιος ο Υπουργός έχει συγκροτήσει Ομάδα Εργασίας για την επεξεργασία του νέου Οργανισμού του Υπ.Εξ., ταυτόχρονα φέρνει σχέδιο νόμου με τροποποιήσεις του Οργανισμού αυτού. Γιατί δεν ενσωματώνει τις τροποποιήσεις απευθείας στο νέο Οργανισμό;
Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις που δε συμβάλλουν στην Εξωτερική Πολιτική της χώρας: στο άρθρο 1, προχωρά στη μετονομασία του Επιστημονικού Κέντρου Ανάλυσης και Σχεδιασμού (ΕΚΑΣ) σε Κέντρο Ανάλυσης και Σχεδιασμού (ΚΑΣ) και ενίσχυση του ρόλου του με τον διορισμό 4 τακτικών επιστημονικών συνεργατών για 3 χρόνια. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα στο Κ.Α.Σ να συνάπτει με φυσικά ή νομικά πρόσωπα συμβάσεις ορισμένου χρόνου για την ανάθεση συγκεκριμένων μελετών ή γνωμοδοτήσεων (130.000 ευρώ). Γιατί είναι αυτά απαραίτητα; Είναι διορισμοί και ανάθεση μελετών σε φίλους και γνωστούς;
Στο άρθρο 2, συστήνεται Επιστημονικό Συμβούλιο για να γνωμοδοτεί σε ερωτήματα νομικής φύσεως από το ΥΠΕΞ. Θα συγκροτηθεί από 7 καθηγητές πανεπιστημίου με τριετή θητεία. Επίσης ορίζονται και 2 εισηγητές, οι οποίοι είναι καθηγητές πανεπιστημίου ή κάτοχοι διδακτορικού και θα στηρίζουν το έργο των μελών του Συμβουλίου.
Στο άρθρο 3 ιδρύεται Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας που θα υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εξωτερικών και ορίζονται 4 θέσεις νομικών συμβούλων με έμμισθη εργασία. Η πρόσληψή τους θα γίνεται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών. Στη γραμματεία του γραφείου θα εργάζονται και 2 ΠΕ Διοικητικοί. Ρωτάμε τον κ.Υπουργό: πόσοι υπάλληλοι υπηρετούν σήμερα στη Νομική Υπηρεσία του Υπουργείου; Γιατί αυτοί οι νομικοί σύμβουλοι πρέπει να διορίζονται από τον εκάστοτε Υπουργό και όχι να αναζητούνται στην ίδια την Υπηρεσία; Είναι αυτή ενίσχυση της υπηρεσίας ή απαξίωσή της; Γιατί δεν προκηρύσσεται διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ;
Το νομοσχέδιο καταδεικνύει τον τρόπο και τη νοοτροπία διακυβέρνησης: ο Υπουργός ισχυροποιεί το χαρτοφυλάκιο των δικών του αρμοδιοτήτων, αυξάνει τις δαπάνες του Υπουργείου, όπως αυτές προκύπτουν από τους νέους διορισμούς και ουσιαστικά δεν προσφέρει τίποτε λίγο πριν από την κατάθεση του νέου Οργανισμού του Υπουργείου.
Αν πιστεύετε πως αυτά είναι βήματα προς την αξιοκρατία και βοηθούν το Υπουργείο να παίξει τον εθνικό του ρόλο, εμείς δεν το πιστεύουμε και καταψηφίζουμε το παρόν νομοσχέδιο.