Με σχέδιο για ΚΤΕΟ εντός οικισμών η κυβέρνηση …βλάπτει και περιβαλλοντικά

Δημοσιεύθηκε: Δευτέρα 20 Μαρ 2017 - 19:54

Τελευταία Ενημέρωση: 10:57

kalafaths

«Η κυβέρνηση, φαίνεται αποφασισμένη να πλήξει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών και περιβαλλοντικά. Δεν εξηγείται αλλιώς η πρόθεσή της να επιτρέψει τη δημιουργία ΚΤΕΟ σε οικιστικές ζώνες, προκαλώντας επιβάρυνση σε ρύπους και όχληση, πέρα από τις επιπτώσεις που θα έχει η εφαρμογή ενός τέτοιου σχεδίου στην αγορά ακινήτων.»

 

Τα παραπάνω επισημαίνει ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την άρση της απαγόρευσης λειτουργίας Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων(ΚΤΕΟ & ΙΚΤΕΟ) σε περιοχές του αστικού ιστού με χαρακτήρα γενικής κατοικίας.

 

Σήμερα, η πλειονότητα των ΚΤΕΟ και σχεδόν όλα τα ΙΚΤΕΟ λειτουργούν αυστηρά σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως με χαρακτήρα χρήσης γης χοντρεμπορίου, σε βιομηχανικές περιοχές και βιομηχανικά πάρκα.

 

«Τίποτα δε δικαιολογεί την αλλαγή του υπάρχοντος καθεστώτος αδειοδότησης και χρήσης γης για αυτές τις δραστηριότητες», τονίζει ο κ. Καλαφάτης. «Δεν απαντά σε καμία δεδηλωμένη ανάγκη το κυβερνητικό αυτό σχέδιο. Αντίθετα νοθεύει τον  ανταγωνισμό εισάγοντας αθέμιτες παραμέτρους και αποδεικνύει για μια ακόμα φορά ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ …βλάπτει και την οικονομία και το περιβάλλον.»

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

ΠΡΟΣ

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΩΤΗΣΗ

4211/16.3.2017

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ Περιβάλλοντος και Ενέργειας

 

 

ΘΕΜΑ: «Η δημιουργία των Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων(ΚΤΕΟ) εντός πολεοδομικών συγκροτημάτων απειλεί με υποβάθμιση τις αστικές περιοχές»

 

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που επεξεργάζεται η κυβέρνηση προβλέπει την άρση της υπαγόρευσης δημιουργίας Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων(ΚΤΕΟ & ΙΚΤΕΟ) σε περιοχές του αστικού ιστού με χαρακτήρα γενικής κατοικίας.

 

Σήμερα, η πλειονότητα των ΚΤΕΟ και σχεδόν όλα τα ΙΚΤΕΟ λειτουργούν αυστηρά σε περιοχές εκτός σχεδίου πόλεως με χαρακτήρα χρήσης γης χοντρεμπορίου, σε βιομηχανικές περιοχές και βιομηχανικά πάρκα.

 

Για την πόλη της Θεσσαλονίκης είναι επιτρεπτή η δημιουργία των εν λόγω κέντρων τεχνικού ελέγχου σε περιοχές εντός σχεδίου πόλεως με τις προβλεπόμενες όμως χρήσεις που αναφέρθηκαν και σε καμία περίπτωση σε περιοχές γενικής κατοικίας.

 

Η επιχειρούμενη άρση της απαγόρευσης πρόκειται να υποβαθμίσει τις αστικές περιοχές όπου θα δημιουργηθούν νέα κέντρα τεχνικού ελέγχου οχημάτων καθώς οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις εξαιτίας της όχλησης και της ρύπανσης θα είναι ιδιαίτερα βαρύτατες για την ποιότητα ζωής των πολιτών.

 

Περαιτέρω, η δημιουργία νέων ΚΤΕΟ ΚΑΙ ΙΚΤΕΟ, θα κλονίσει ακόμη περισσότερο την αγορά ακινήτων στις επίμαχες περιοχές, μια αγορά που έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την οικονομική κρίση.

 

Ο κορεσμός που παρατηρείται στην προσφορά υπηρεσιών τεχνικού ελέγχου από τα υπεράριθμα κέντρα τεχνικού ελέγχου, δε δικαιολογεί την αλλαγή του υπάρχοντος καθεστώτος αδειοδότησης και χρήσης γης αμιγώς αστικής για αυτές τις δραστηριότητες. Δεν απαντά σε καμία δεδηλωμένη ανάγκη. Μάλλον νοθεύει το σκληρό ανταγωνισμό που υφίσταται και ελέγχεται για αθέμιτο χαρακτήρα.

 

 

Κατόπιν των ανωτέρω

 

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

 

Προτίθεστε να επανεξετάσετε πλήρως την αναγκαιότητα της επιχειρούμενης ρύθμισης εφόσον δε θα επιλύσει τα προβλήματα του βεβαρυμένου κλάδου παροχής των συγκεκριμένων τεχνικών υπηρεσιών αλλά απεναντίας θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερα ζητήματα τόσο στην αγορά όσο και στο αστικό περιβάλλον;