Αγώνας δρόμου …κυβερνητικών εμποδίων η επιχειρηματικότητα στη Θεσσαλονίκη

Δημοσιεύθηκε: Πέμπτη 23 Μαρ 2017 - 14:44

Τελευταία Ενημέρωση: 11:46

kalafatis

Περιοδεία σε παραγωγικές μονάδες της Δυτικής Θεσσαλονίκης, σε Καλοχώρι, ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου και Νεοχωρούδα, πραγματοποίησε ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της Ν.Δ. Σταύρος Καλαφάτης, καταγράφοντας προβληματισμούς, αγωνίες, αλλά και προτάσεις των ανθρώπων της παραγωγής, που καταρρίπτουν τη εικονική πραγματικότητα αναπτυξιακής προοπτικής που προσπαθεί να παρουσιάσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

 

Η περιοδεία περιελάμβανε επισκέψεις σε επιχειρήσεις τροφίμων, σιδηροκατασκευών, ειδών οικιακής χρήσης και δομικών υλικών, αποτυπώνοντας την …οριζόντια ύφεση που έχει επιβάλλει η κυβερνητική πολιτική σε ένα ευρύ φάσμα της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

 

«Το επιχειρείν στη Θεσσαλονίκη, έχει εξελιχθεί σε αγώνα δρόμου …κυβερνητικών εμποδίων» δήλωσε ο κ. Καλαφάτης αμέσως μετά την περιοδεία και τις συζητήσεις που είχε με επιχειρηματίες και εργαζόμενους. «Στο διωγμό που υφίσταται η επιχειρηματικότητα πανελλαδικά με υφεσιακές πολιτικές που υλοποιούνται υπό το πρόσχημα του μνημονίου, προστίθεται η εγκατάλειψη και απαξίωση υποδομών και συγκριτικών πλεονεκτημάτων που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον, αλλά και η διεθνής απαξίωση της Ελλάδας που πληρώνουν οι επιχειρήσεις προσπαθώντας να δραστηριοποιηθούν στις αγορές του εξωτερικού.»

 

Τα κυριότερα προβλήματα, της επιχειρηματικότητας στη δυτική Θεσσαλονίκη, όπως τα περιέγραψαν οι ίδιοι επιχειρηματίες της συνοψίζονται στα εξής:

·         Υπερφορολόγηση, αύξηση εισφορών, ΦΠΑ, γραφειοκρατία και μεταφορικά, εκτοξεύουν το κόστος παραγωγής και καθιστούν μη ανταγωνιστικά τα προϊόντα τους, έναντι των προϊόντων γειτονικών και άλλων χωρών.

·         Η πίεση των εισοδημάτων και του κόστους παραγωγής, σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια των ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας, ενισχύουν την παραοικονομία και τις συναλλαγές με «μαύρο χρήμα», εντείνοντας τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των νομοταγών επιχειρηματιών.

·         Η καθυστέρηση της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, η απαξίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών και ο περιορισμός των επιλογών στις οδικές μεταφορές, μειώνουν τις δυνατότητες πρόσβασης σε αγορές τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού, αλλά και τις δυνατότητες εξασφάλισης χαμηλότερου μεταφορικού κόστους.

·         Η εγκατάλειψη των τελευταίων μέτρων του έργου κατασκευής του κόμβου Κ16 της εξωτερικής περιφερειακής οδού της Θεσσαλονίκης, που όταν ολοκληρωθεί θα διευκολύνει την πρόσβαση σε ΠΑΘΕ και Εγνατία οδό, καθιστά προβληματικές και τις οδικές μεταφορές, καθώς 1.300 φορτηγά πρέπει να κινούνται καθημερινά μέσω του ακατάλληλου, κακοσυντηρημένου οδικού δικτύου του Καλοχωρίου.

·         Οι ελλιπείς έλεγχοι των εισαγωγών πρώτων υλών για τρόφιμα που στη συνέχεια παρουσιάζονται ως αμιγώς ελληνικά προϊόντα, ενισχύουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος ελληνικών επιχειρήσεων που αγωνίζονται να διατηρήσουν αναλλοίωτες τις υψηλές ποιοτικές προδιαγραφές των ελληνικών Προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης και Προϊόντων Γεωγραφικής Ένδειξης.

·         Η απουσία της ελληνικής διπλωματίας από κάθε μέτωπο προάσπισης των ελληνικών προϊόντων εντός και εκτός Ε.Ε., καθιστά ακόμα πιο μοναχική τη διεθνή δραστηριότητα, για κάθε εξαγωγική ελληνική επιχείρηση.

·         Η κατάρρευση του κλάδου της οικοδομής, έχει συμπαρασύρει σε μείωση της δραστηριότητας σε πολυάριθμους «δορυφορικούς» της οικοδομής, τομείς επιχειρηματικότητας.

·         Οι περισσότερες επιχειρήσεις που καταφέρνουν να παραμείνουν υγιείς, έχουν καταφέρει να ενισχύσουν τις εξαγωγές στο 30% του τζίρου τους τουλάχιστον και επιδιώκουν την αύξηση αυτού του ποσοστού, προσπαθώντας να υπερβούν και την αναξιοπιστία που γεννούν διεθνώς για τη ελληνική οικονομία, οι κυβερνητικές επιλογές.

·         Όλες οι υγιείς επιχειρήσεις δέχονται «βομβαρδισμό» προτάσεων …μετανάστευσης της παραγωγικής τους δραστηριότητας από γειτονικές χώρες, με υποσχέσεις οικονομικών κινήτρων βάθους δεκαετίας.

 

«Όταν μια μεταλλουργία από 200 τόνους καρφιών ανά μήνα, φτάνει να πουλάει 100 τόνους ανά έτος, ή όταν η αποστολή ενός προϊόντος από τη Θεσσαλονίκη στη Λήμνο είναι ακριβότερη από την αποστολή του …στη Λιβύη, αντιλαμβάνεται κανείς, ότι οι υγιείς επιχειρήσεις που επιμένουν να δραστηριοποιούνται στη Θεσσαλονίκη επιτελούν πατριωτικό καθήκον», καταλήγει ο κ. Καλαφάτης. «Στηρίζουν την τοπική οικονομία, την εθνική οικονομία, την προσπάθεια συγκράτησης ή αναχαίτισης της ανεργίας και τους αξίζει να έχουν την Πολιτεία σύμμαχο κι όχι αντίπαλο.»