ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΣΟΛΑΣ: «Νέο μοντέλο τουριστικής προβολής και ψηφιακός τουρισμός»

Δημοσιεύθηκε: Τετάρτη 21 Ιούν 2017 - 10:06

Τελευταία Ενημέρωση: 10:06

konsolas

Μια νέα προγραμματική πρόταση για την αλλαγή του μοντέλου τουριστικής προβολής και την ανάπτυξη ψηφιακών υπηρεσιών στον τουρισμό κατέθεσε ο Τομεάρχης Τουρισμού και Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Δωδεκανήσου, κ. Μάνος Κόνσολας, στην ομιλία του από το βήμα της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων.
Η πρόταση του κ. Κόνσολα περιλαμβάνει τη μετάβαση σε ένα νέο μοντέλο προβολής και προώθησης του Ελληνικού τουρισμού με τριμερή συμμετοχή Κράτους, αυτοδιοίκησης και ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
Τα βασικά χαρακτηριστικά αυτού του μοντέλου είναι:
– Η δημιουργία Κεντρικού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού με τη συμμετοχή Κράτους, ΣΕΤΕ και ιδιωτών που θα αναλάβει την προβολή και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος. Με ουσιαστική ευελιξία και με χρήση σύγχρονων εργαλείων επικοινωνίας και marketing.
– Η σύσταση Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμού, τόσο σε περιφερειακό, όσο και σε τοπικό επίπεδο με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
«Μέσα από τα δύο αυτά σχήματα ο ελληνικός τουρισμός αποκτά σε εθνικό, περιφερειακό, αλλά και τοπικό επίπεδο, ουσιαστικά, σύγχρονα και χρηστικά εργαλεία προβολής και προώθησης, ενώ με τη συμμετοχή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας μειώνεται και το δημοσιονομικό κόστος», τόνισε ο κ. Κόνσολας.
Παράλληλα, ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας αναφέρθηκε και στην ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών ψηφιακού τουρισμού, επισημαίνοντας:
«Στο σύγχρονο περιβάλλον η ανάπτυξη του ψηφιακού τουρισμού μπορεί να προσδώσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη χώρα μας.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να πάμε σε έναν επανασχεδιασμό με γνώμονα σύγχρονα κριτήρια και με την εφαρμογή εναρμονισμένων υπηρεσιών ψηφιακού τουρισμού. Από την παροχή πληροφορίας έως την εμπορική και επιχειρηματική συναλλαγή.
Υπάρχουν πέντε (5) ζώνες καταγραφής της ζήτησης στον τουρισμό. Αθήνα, Β. Ελλάδα, Κρήτη, Ιόνιο, Νησιά Αιγαίου.
Στόχος μας πρέπει να είναι η δημιουργία πέντε (5) Κέντρων Ψηφιακής Επικοινωνίας για τον τουρισμό με βάση αυτές τις 5 ζώνες , με τις εξής λειτουργίες:
α) Συντονισμός στην εξυπηρέτηση της παρούσας προσφοράς και της ζήτησης, κάτι που μειώνει τα κόστη και αυξάνει τις πωλήσεις σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.
β) Επεξεργασία και αξιολόγηση δεδομένων με σκοπό την δημιουργία κατευθύνσεων, εκπαίδευσης και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τρίτους (φορείς & Ο.Τ.Α.), με σκοπό τη βελτίωση των υπηρεσιών και την αύξηση της παραγωγικότητας και στόχο τη διεύρυνση των τουριστικών εισροών στη χώρα μας με ταυτόχρονη αύξηση της κατανάλωσης, αύξηση της μέσης παραμονής, ασφάλεια και πληροφόρηση για δραστηριότητες και εκδηλώσεις.
γ) Ψηφιακή Συλλογή Πρωτογενών Δεδομένων Τουριστικού Ενδιαφέροντος με την ενεργοποίηση και λειτουργία Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού. Είναι μια ευκαιρία για να έχουμε και αξιόπιστα στοιχεία για τον πραγματικό αριθμό των αφίξεων.
δ) Ψηφιακή Συλλογή Παραπόνων και Σύστημα Ψηφιακής Επικοινωνίας και Διαχείρισης Γνώσης Προορισμών.
Σημαντική καινοτομία θα αποτελέσει η θεσμοθέτηση ίδρυσης ψηφιακών συνεταιρισμών στους οποίους θα συμμετέχουν επιχειρήσεις και επαγγελματίες που θα δραστηριοποιούνται στον τομέα του τουρισμού και θα έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:
α) Πιστοποίηση των μελών και παροχή υπηρεσιών συνεταιρισμού στα μέλη-επιχειρήσεις,
β) Μείωση λειτουργικών δαπανών για τα μέλη μέσω συνεταιρισμού και προβολή όλων των επιχειρήσεων-μελών,
γ) Συνεργασία των μελών-επιχειρήσεων με δομές του δημοσίου και την αυτοδιοίκηση».