Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι ποιοτικές, δημόσιες και ανοιχτές στην κοινωνία

Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 18 Ιούλ 2017 - 11:08

Τελευταία Ενημέρωση: 11:08

arvanitidis

ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ, ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ «ΝΕΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»

Οφείλουμε να προσφέρουμε ποιοτικές, σύγχρονες, ευρωπαϊκού επιπέδου αστικές συγκοινωνίες στους πολίτες της Θεσσαλονίκης

Οι πολίτες της Θεσσαλονίκης έχουν δικαίωμα σε καινούρια, καθαρά και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία.
Έχουν δικαίωμα σε τακτικά και πυκνά δρομολόγια που θα καλύπτουν με επάρκεια και πληρότητα το σύνολο του νομού.
Οι φοιτητές έχουν δικαίωμα να ζητούν να φτάσει το Μετρό μέχρι το ΤΕΙ.
Οι εργαζόμενοι έχουν δικαίωμα να ζητούν να φτάσει το Μετρό μέχρι τη Βιομηχανική Περιοχή.
Οι παραγωγικοί φορείς έχουν δικαίωμα να ζητούν συνδυασμένες μεταφορές που θα αναβαθμίσουν την οικονομική λειτουργία της πόλης, ένα σύστημα μεταφορών που θα περιλαμβάνει λεωφορεία, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία, προαστιακό.
Ο ΟΑΣΘ κλείνει τον κύκλο του. Πρέπει να περάσουμε σε μια νέα εποχή.
Προϋπόθεση είναι να τον αντικαταστήσουμε με κάτι καλύτερο.
Το νομοσχέδιο δεν δίνει την παραμικρή εγγύηση, την παραμικρή εξασφάλιση, ότι αυτό που έχουμε μπροστά μας θα είναι έστω ελάχιστα καλύτερο από τη σημερινή πραγματικότητα.
Περνάμε από το ιδιωτικό μονοπώλιο του ΟΑΣΘ, στο κρατικό μονοπώλιο του Υπουργείου Μεταφορών
Ο κ. Σπίρτζης με το ένα χέρι στέλνει τον ΟΑΣΑ στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ και με το άλλο χέρι κρατικοποιεί τον ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη. Πάνε να κουκουλώσουν την ιστορία του ΟΑΣΑ στην Αθήνα με δήθεν επανάσταση στη Θεσσαλονίκη.
Θέλουν αστικές συγκοινωνίες κλειστές και ελεγχόμενες
Είναι καινοτομία να καταργεί κάποιος το ΣΑΣΘ που τα 9 από τα 11 μέλη του ήταν εκπρόσωποι της κοινωνίας και να φέρνει τον ΟΣΕΘ (με το ίδιο προσωπικό και αρμοδιότητες) στον οποίο από τα 9 μέλη τα 5 τα ορίζει ο Υπουργός, τα άλλα 4 τα διαλέγει και πάλι ο Υπουργός μετά από πρόταση των φορέων και τελικά το όργανο μπορεί να έχει απαρτία με 3 από τα 9 μέλη;
Καμία πρόβλεψη για ποιότητα υπηρεσιών, επενδύσεις, κανένα στοιχείο για εξοικονόμηση πόρων
Από πού προκύπτει η ποιότητα των υπηρεσιών; Επειδή θα εξαγοράσει τον ΟΑΣΘ το κράτος οι υπηρεσίες του αυτόματα θα αποκτήσουν ποιότητα; Στο νομοσχέδιο δεν υπάρχει μισή γραμμή που να προβλέπει προδιαγραφές ποιότητας.
Δεν υπάρχει μισή γραμμή που να λέει σε ποιους κλάδους θα κάνει επενδύσεις το Υπουργείο σε συνεργασία με την ΑΣΥΘ. Δεν υπάρχουν καν προτεραιότητες. Να ξέρουμε δηλαδή αν προτεραιότητα είναι να πάρουμε καινούρια λεωφορεία, αν προτεραιότητα είναι να σχεδιάσουμε καλύτερα τα δρομολόγια, αν προτεραιότητα είναι να κάνουμε πιο φιλικούς τους οδικούς άξονες και τις στάσεις των λεωφορείων.
Από πού προκύπτει το όφελος για το δημόσιο; Να έρθουν στη Βουλή στοιχεία που να λένε  πόσο κοστίζει ο ΟΑΣΘ κάθε χρόνο στον έλληνα φορολογούμενο και πόσο λιγότερο θα στοιχίζει η ΑΣΥΘ.
Καμία αλλαγή μέχρι το 2019
Ας γνωρίζουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι ο δήθεν «ξαφνικός θάνατος» του ΟΑΣΘ θα κρατήσει 2μιση ολόκληρα χρόνια.
Ας γνωρίζουν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης ότι μέχρι το Δεκέμβριο του 2019, ούτε η ποιότητα των υπηρεσιών θα αλλάξει, ούτε θα βγουν νέα λεωφορεία στους δρόμους.
Οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη πρέπει να είναι ποιοτικές, δημόσιες και ανοιχτές στην κοινωνία
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ για το λαό της Θεσσαλονίκης, με καθοριστικό ρόλο της αυτοδιοίκησης και των φορέων της πόλης.
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ που θα σχεδιάζονται από τους ανθρώπους που βιώνουν από πρώτο χέρι τις ανάγκες της πόλης. Από τους εργαζόμενους, τους παραγωγικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση.
ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ που θα ασχολούνται με τις ανάγκες των πολιτών της Θεσσαλονίκης και δεν θα είναι όμηροι στα παιχνίδια εξουσίας της εκάστοτε Κυβέρνησης.