Νέος «Κώδικας Δεοντολογίας» για την ελληνική αγορά

Δημοσιεύθηκε: Τρίτη 11 Νοέ 2014 - 11:02

Τελευταία Ενημέρωση: 11:02

Τον νέο «Κώδικα Δεοντολογίας» των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών που θα ισχύσει για την ελληνική αγορά αναμένεται να παρουσιάσει σε λίγη ώρα, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γεράσιμος Γιακουμάτος.

 

Και τούτο ενώ, στο πλαίσιο του συνεδρίου της εργοδοτικής ομάδας της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής με θέμα «Οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στο επίκεντρο της ανάπτυξης και της απασχόλησης», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη, συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, διεξοδικά και ο νέος κώδικας, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης και δηλώνει ότι σύμφωνα με το σχέδιο που απέστειλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου προς τους φορείς που συμμετείχαν στον διάλογο, οι συμφωνημένες αλλαγές που παρουσιάστηκαν συνοψίζονται ως ακολούθως:

 

– Προσφορές και προωθητικές ενέργειες επιτρέπονται καθ´όλη τη διάρκεια του έτους.

 

– Οι προσφορές θα διαρκούν κάθε φορά έως 15 ημέρες.

 

– Η περίοδος των προσφορών δεν θα υπερβαίνει το 50% της χρονικής περιόδου που τα προϊόντα διατίθενται στην αρχική τιμή.

 

– Η περίοδος των προσφορών θα ολοκληρώνεται τουλάχιστον 20 ημέρες πριν τις εκπτώσεις.

 

– Ο αριθμός των κωδικών που βρίσκονται σε προσφορά δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το 1/3 του συνόλου των ειδών.

 

– Οι επιχειρήσεις θα μπορούν να κάνουν χρήση της «τιμής γνωριμίας» για διάστημα δύο εβδομάδων.

 

– Το ποσοστό έκπτωσης στο χώρο πώλησης θα πρέπει να αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 30% των προσφερομένων ειδών.

 

– Η ρευστοποίηση διενεργείται μέχρι και το 10% του συνόλου, με ανώτατο χρόνο διάρκειας τον ένα μήνα.

 

– Στη διάρκεια των εκπτώσεων, προσφορών και προωθητικών ενεργειών πρέπει να εμφανίζεται αρχική και τελική τιμή του προϊόντος.

 

– Τα καταστήματα Stock και Outlet υποχρεούνται να αναφέρουν στις πινακίδες τους το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του προϊόντος και να επισημαίνουν στις διαφημίσεις ότι τα είδη που διαθέτουν είναι παλαιά ή ελαττωματικά αποθέματα.

 

– Κάθε επιχείρηση που θα διενεργεί προσφορές θα πρέπει να ενημερώνει το Ηλεκτρονικό Μητρώο Προσφορών και προωθητικών ενεργειών.

 

– Δημιουργείται το ηλεκτρονικό μητρώο καταγγελιών.

 

– Συγκροτείται Ειδική Επιτροπή παρακολούθησης παραπλανητικών και αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.

 

Ο κ. Κορκίδης αναφέρει ότι οι Ευρωπαίοι σύνεδροι χαιρέτισαν το γεγονός ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας που συμφωνήθηκε και προτείνεται είναι αποτέλεσμα διαλόγου φορέων της αγοράς και του υπουργείου, ενώ είναι σύμφωνος και με τις «βέλτιστες» πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί και στις χώρες τους. Ιδιαίτερα εκτιμάται το γεγονός, ότι οι βελτιωτικές αλλαγές που επιφέρει έχουν οριζόντια ισχύ με σκοπό να μην παραπλανούν ή να μην προκαλούν σύγχυση στο καταναλωτή. Στις εμπορικές πρακτικές των καταστημάτων λιανικής, καθιερώνεται η «τιμή γνωριμίας», η «γωνιά stock», το «ηλεκτρονικό μητρώο» προσφορών, προωθητικών ενεργειών και καταγγελιών, ενώ επανέρχεται η περίοδος μοναδικής τιμής για διάστημα 20 ημερών πριν την έναρξη των τακτικών εκπτώσεων.

 

Κατόπιν αυτών, με δεδομένη τη συμφωνία του ελληνικού αλλά και του ευρωπαϊκού εμπορικού κόσμου στο νέο σχέδιο, που μετά εξαντλητικό διάλογο που κατάρτισε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου, η ΕΣΕΕ δηλώνει ότι αναμένει πλέον μια σχετική Υπουργική Απόφαση «σύμφωνα με τα όσα κατέληξαν οι θεσμοθετημένοι φορείς και δεν θα δεχθεί τον κώδικα εκπροσώπων ολιγοπωλιακών συμφερόντων. Επιθυμεί μια σωστή εφαρμογή ενός δίκαιου Κώδικα Δεοντολογίας στην ελληνική αγορά και όχι επινοήσεις της τελευταίας στιγμής».