Ζούκερμπεργκ: Δε θα υπάρξει κουμπί «dislike» στο Facebook

Πως θα ήταν ο κόσμος του Facebook με ένα κουμπί του τύπου «Δεν μου αρέσει»; Θα βελτιωνόταν; Ή μήπως θα ήταν ένας παράδεισος για τους απανταχού trolls;

 

Σύμφωνα με τον ιδρυτή του, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, το Facebook είχε εξετάσει το ενδεχόμενο θέσπισης ενός κουμπιού «Dislike» προτού τελικά αποφασίσει πως κάτι τέτοιο θα ήταν πολύ αρνητικό.

Σύμφωνα με μια πρόσφατη συνεδρίαση για κεντρικά της εταιρείας στο Menlo Park της Καλιφόρνια, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε: «Το σκεφτόμασταν».

«Μερικοί άνθρωποι έχουν ρωτήσει στο παρελθόν για ένα κουμπί ‘dislike’. Θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να πουν πως ένα πράγμα δεν είναι καλό, αλλά εμείς πιστεύουμε πως κάτι τέτοιο δε θα ήταν καλό για τον κόσμο. Επομένως δε θα προχωρήσουμε σε μια τέτοια κίνηση. Δεν νομίζω πως χρειάζεται ένας μηχανισμός ψηφοφορίας στο Facebook σχετικά με το αν οι αναρτήσεις του καθενός είναι καλές ή κακές. Δεν νομίζω πως κάτι τέτοιο θα ήταν κοινωνικά πολύτιμο ή καλό για την κοινότητα».

«Πολλές φορές οι άνθρωποι κοινοποιούν πράγματα στο Facebook, που αφορούν θλιβερές στιγμές στη ζωή τους. Ποιος είναι ο σωστός τρόπος ώστε οι άνθρωποι να μπορούν εύκολα να εκφράσουν ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων; Να συμπάσχουν. Ή εκφράζοντας έκπληξη ή γέλιο ή οποιοδήποτε από αυτά τα πράγματα. Μπορεί ανά πάσα στιγμή κάποιος να σχολιάσει. Αλλά υπάρχει κάτι τόσο απλό στο κουμπί ‘like’. Πιστεύω ότι θα πρέπει να καταλάβουμε τι είναι καλύτερο ώστε η ανάρτηση του καθενός να αποφέρει ένα καλό μήνυμα και όχι να δίνει τη δύναμη στους κακεντρεχείς για κακά σχόλια μειώνοντας κατά κάποιον τρόπο τους ανθρώπους που τα αναρτούν» τόνισε ο Ζούκερμπεργκ.

Το Facebook τρόμαξε φέτος τους θαυμαστές του όταν δημοσίευσε τα αποτελέσματα ενός ψυχολογικού πειράματος του 2012, αλλάζοντας τον αριθμό των θετικών ή αρνητικών αναρτήσεων σε κάποιες από τις ειδήσεις ορισμένων μελών του. Το κοινωνικό δίκτυο αναγκάστηκε να ζητήσει συγνώμη. Ο Ζούκερμπεργκ ερωτώμενος γι’ αυτό το γεγονός απάντησε: «Είχαμε την ευκαιρία να προβληματιστούμε σχετικά με το αν θα ήταν μια καλή διαδικασία και αποφασίσαμε να γίνουμε λίγο πιο σφιχτοί».

«Το Facebook δεν θα σταματήσει να κάνει δοκιμές, διότι αυτό κάνει το προϊόν του ακόμη καλύτερο» πρόσθεσε.

 

Πηγή: Irish Times