Ανάβει πράσινο φως για μαρίνα στο Ποσειδώνιο

Πράσινο φως ανάβει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης στα σχέδια για τη δημιουργία καταφυγίου τουριστικών σκαφών, δυναμικότητας περίπου 100 θέσεων, σε τμήμα του παραλιακού μετώπου της πόλης, το οποίο βρίσκεται στην περιοχή του Ποσειδωνίου.

 

Την ίδια ώρα η απόφαση της τέως υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη να παραχωρήσει την εκμετάλλευση της επίμαχης έκτασης με σκοπό τη δημιουργία μαρίνας στο Ναυταθλητικό Όμιλο Ανοικτής Θάλασσας εξακολουθεί να διχάζει το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, σε αντίθεση με τη στάση που προτίθεται να τηρήσει η δημοτική αρχή, σχεδιάζουν να καταθέσουν ένσταση κατά της υπουργικής απόφασης, που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

ΡΟΛΟΣ-ΚΛΕΙΔΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟ

Μιλώντας από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης ο Γιάννης Μπουτάρης κατέστησε σαφές ότι από πλευράς κεντρικού δήμου δεν θα ασκηθεί προσφυγή για την υπόθεση της παραχώρησης στο Ναυταθλητικό Όμιλο Ανοικτής Θάλασσας.

Συγχρόνως ο κ. Μπουτάρης ανέλαβε τη ρητή δέσμευση ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης “θα διαδραματίσει το ρόλο του ως φορέα διασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος και εξυπηρέτησης των αναγκών των πολιτών”. Προς αυτήν την κατεύθυνση, όπως πρόσθεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, διερευνώνται ήδη οι τρόποι με τους οποίους θα διασφαλίζεται η απρόσκοπτη χρήση των εγκαταστάσεων από όλους τους πολίτες. “Το εν λόγω καταφύγιο τουριστικών σκαφών δεν θα αποτελέσει έναν περίκλειστο χώρο. Επ’ αυτού ο δήμος Θεσσαλονίκης θα θέσει όρους και προϋποθέσεις”, ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους ο Γιάννης Μπουτάρης.

Σύμφωνα με όσα προβλέπονται από την υπουργική απόφαση που φέρει την υπογραφή της Όλγας Κεφαλογιάννη, το καταφύγιο τουριστικών σκαφών θα αναπτυχθεί σε 35 στρέμματα θάλασσας και σε 8 στρέμματα χερσαίου εδάφους, στο ύψος του Ποσειδωνίου. Θα είναι δυναμικότητας 100 θέσεων και η εκμετάλλευσή του θα ανήκει για διάστημα 33 ετών στο Ναυταθλητικό Όμιλο Ανοικτής Θάλασσας.

ΔΕΝ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΠΡΟΣΦΥΓΗ

Εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης αποφάσισε να μην προσφύγει για την υπόθεση, ο Γιάννης Μπουτάρης στάθηκε σε τρία βασικά σημεία:

1. Πέραν του Ναυταθλητικού Ομίλου Ανοικτής Θάλασσας δεν εκδήλωσε κανείς άλλος ενδιαφέρον για τη δημιουργία στο σημείο αυτό καταφυγίου τουριστικών σκαφών.
2. Ο χώρος αυτός ανήκει στο ελληνικό δημόσιο και όχι στο δήμο.
3. Ο δήμος Θεσσαλονίκης δεν έχει ούτε τα μέσα (προσωπικό-κονδύλια) ούτε την τεχνογνωσία να χειριστεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Άλλωστε η διοίκηση έχει την άποψη ότι “ο δήμος δεν είναι επιχειρηματίας”.

“ΝΑΙ” ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΜΑΡΙΝΕΣ

Εξάλλου ο Γιάννης Μπουτάρης επισήμανε ότι διαχρονικά ο δήμος Θεσσαλονίκης έχει εκφράσει τη βούλησή του να δημιουργηθεί ένα δίκτυο μαρίνων σε διάφορες θέσεις του παραλιακού μετώπου, μεταξύ των οποίων και στο Ποσειδώνιο.

Ειδικότερα ο δήμος Θεσσαλονίκης επί διοίκησης Βασίλη Παπαγεωργόπουλου είχε προχωρήσει στην εκπόνηση μελέτης βιωσιμότητας, για να προωθηθούν μέσω των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) παρεμβάσεις για την κατασκευή ενός δικτύου μαρίνων για την υποδοχή σκαφών αναψυχής στην παραλιακή ζώνη από το ύψος του Ποσειδωνίου μέχρι και το λιμάνι.

Ο σχεδιασμός αυτός, που ουδέποτε κατέστη δυνατό να υλοποιηθεί, έθετε ως πόλη-πρότυπο τη Βαλέντσια της Ισπανίας και ήταν κόστους περίπου 30 εκατ. ευρώ. Προέβλεπε την κατασκευή τριών μαρίνων, εκ των οποίων η πρώτη στο Ποσειδώνιο, η δεύτερη στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού και η τρίτη στους κήπους της αναπλασμένης νέας παραλίας. Παράλληλα στο πλαίσιο της μελέτης αυτής είχε διερευνηθεί η δυνατότητα της δημιουργίας και μιας τέταρτης μαρίνας στο ύψος του Ιστιοπλοϊκού και του Ομίλου Φίλων Θαλάσσης.

“Έχουμε συνολική άποψη και στρατηγικό σχεδιασμό για το σύνολο του παραλιακού μετώπου, όχι μόνον του δήμου Θεσσαλονίκης αλλά όλης της πόλης, με τον οποίο διασφαλίζεται η ενότητα της παραλιακής ζώνης ως προς τον πολεοδομικό σχεδιασμό, την αισθητική και την ορθολογική κατανομή χρήσεων. Το σχέδιο αυτό θα το παρουσιάσουμε άμεσα στους αρμόδιους υπουργούς. Στη βάση αυτού άλλωστε είμαστε έτοιμοι να θέσουμε επισήμως τις διεκδικήσεις μας για την παραχώρηση κατά κυριότητα ή και κατά χρήση στο διηνεκές εκτάσεων της παραλιακής ζώνης που δεν ανήκουν στο δήμο Θεσσαλονίκης. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτύχουμε τη στροφή της πόλης προς τη θάλασσα, δίνοντας άλλη μία αναπτυξιακή διέξοδο”, τόνισε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης της μείζονος αντιπολίτευσης Σταύρος Καλαφάτης κατηγόρησε τον Γιάννη Μπουτάρη ότι παρουσιάζει ένα επιχειρησιακό πλάνο για την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου, το οποίο εκπονήθηκε επί διοίκησης Παπαγεωργόπουλου και για το οποίο ο σημερινός δήμαρχος δηλώνει πως δεν υπάρχει καμία δυνατότητα εφαρμογής.

ΑΚΥΡΩΣΗ ΖΗΤΟΥΝ ΜΗΤΑΦΙΔΗΣ ΚΑΙ ΚΚΕ

Ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “Θεσσαλονίκη-Ανοιχτή Πόλη” Τριαντάφυλλος Μηταφίδης γνωστοποίησε ότι τόσο ο ίδιος -με την ιδιότητα του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ- όσο και βουλευτές του ΚΚΕ έχουν καταθέσει ερώτηση στη νέα αναπληρώτρια υπουργό Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, με αίτημα “να ακυρωθεί αυτό το κατά τη γνώμη μας προεκλογικό δώρο δημοσίου έργου σε έναν ιδιωτικό φορέα”.

“Για το θέμα αυτό έχω συναντηθεί με όλους τους ναυταθλητικούς συλλόγους. Οι πρώτοι που θέλουμε να ανοίξει η θάλασσα στους δημότες είμαστε εμείς και πιστεύουμε ότι αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται με ρεσάλτα και μάλιστα να έχουμε την επόμενη ημέρα ευχαριστήρια e-mail σε Στράτο Σιμόπουλο και Όλγα Κεφαλογιάννη”, σχολίασε δηκτικά ο κ. Μηταφίδης.

Για σκανδαλώδη παραχώρηση τμήματος του παραλιακού μετώπου σε έναν ιδιώτη έκανε λόγο ο εκπρόσωπος της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Μιχάλης Κωνσταντινίδης, θυμίζοντας ότι η επίμαχη υπουργική απόφαση υπογράφηκε από την Όλγα Κεφαλογιάννη την παραμονή των Χριστουγέννων και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.

ΕΝΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛ. ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ

Ο συνδυασμός “Γειτονιές σε Δράση”, όπως ανέφερε η επικεφαλής του Ελεάννα Ιωαννίδου, σχεδιάζει να καταθέσει προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με σκοπό να επιτύχει την ακύρωση της υπουργικής απόφασης, με την οποία παραχωρείται η εκμετάλλευση τμήματος της παραλιακής ζώνης στο Ναυταθλητικό Όμιλο Ανοικτής Θάλασσας. “Ασφαλώς και θα προσφύγουμε, κάνοντας στην ουσία εμείς τη δουλειά που θα έπρεπε να κάνει ο ίδιος ο δήμος. Η Θεσσαλονίκη είναι πρωταθλήτρια στην έλλειψη κοινόχρηστων χώρων και έχουμε χρέος να προστατεύσουμε το παραλιακό μέτωπο, που σήμερα είναι διάτρητο”, σχολίασε μεταξύ άλλων η Ελεάννα Ιωαννίδου.

ΣΥΝΑΙΝΟΥΝ ΟΙ ΝΑΥΤΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΟΜΙΛΟΙ

Η δημιουργία καταφυγίου τουριστικών σκαφών στην περιοχή του Ποσειδωνίου συγκεντρώνει τη συναίνεση όχι μόνον του Ναυταθλητικού Ομίλου Ανοικτής Θάλασσας αλλά και του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Θεσσαλονίκης, του Ομίλου Φίλων Θαλάσσης και του Ομίλου Θαλασσίων Αθλημάτων.
Με επιστολή τους προς τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης οι εκπρόσωποι των τεσσάρων ναυταθλητικών ομίλων επισημαίνουν μεταξύ άλλων ότι “ο δρόμος, που πλέον ανοίγει πανελληνίως, αποτελεί την πιο σημαντική βάση, ώστε να αποκτήσουν τα ναυταθλητικά σωματεία τις απαραίτητες υποδομές και εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των αθλητών τους και τη μαζική εκπαίδευση στη σύγχρονη εποχή του 21ου αιώνα”.
“Πιστεύουμε ότι δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για τα οφέλη της τοπικής κοινωνίας του δήμου Θεσσαλονίκης από την επιπλέον ανάπτυξη ναυταθλητικών δραστηριοτήτων στο αποκομμένο εν γένει παραλιακό μέτωπο στη θάλασσα”, τονίζεται στο ίδιο κείμενο, στο οποίο επίσης υπογραμμίζεται ότι “με ιστιοπλοϊκές και κωπηλατικές διοργανώσεις πανελληνίου και διεθνούς βεληνεκούς θα πετύχουμε επιπλέον την προβολή και τη διαφήμιση της Θεσσαλονίκης στη ναυταθλητική κοινότητα τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό”.

 

Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία