Ανοχύρωτη κινδυνεύει να βρεθεί η Θεσσαλονίκη ενόψει του χειμώνα

Για ακόμα μια χρονιά τα κονδύλια που κατανέμονται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι δραματικά μειωμένα, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες είναι υποστελεχωμένες.

 

Την ίδια ώρα δίνεται μάχη για νέες εργολαβίες, για να αντιμετωπιστούν προβλήματα που θα προκύψουν από δυσμενή καιρικά φαινόμενα, αλλά και να συντηρηθούν δρόμοι του επαρχιακού δικτύου, που κρύβουν παγίδες για τους οδηγούς.

 

Η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας δηλώνει σχεδόν έτοιμη ενόψει του χειμώνα, καθώς φοβάται πως αν στη Θεσσαλονίκη και στους υπόλοιπους νομούς προκύψουν σοβαρά προβλήματα από ενδεχόμενη επιδείνωση του καιρού, δεν θα μπορέσει να τα αντιμετωπίσει.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων Στάθη Αβραμίδη, αυτήν τη στιγμή οι υπηρεσίες της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας διαθέτουν ελάχιστα μέσα σε εξοπλισμό και προσωπικό για να αντιμετωπίσουν τυχόν σοβαρά προβλήματα από μια καταιγίδα ή μια χιονοθύελλα στα μέσα του χειμώνα. “Σήμερα διαθέτουμε μόλις τέσσερις χειριστές και τέσσερις οδηγούς για την κάλυψη των αναγκών στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης. Αυτό σημαίνει ότι αν προκύψουν άμεσα σοβαρά προβλήματα, είναι πολύ πιθανόν να εμφανιστούμε ανέτοιμοι” τόνισε χαρακτηριστικά ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης.

Σημείωσε πάντως ότι αυτό το διάστημα η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να οχυρώσει όσο γίνεται τη Θεσσαλονίκη και συνολικά την περιφέρεια. Ήδη, όπως είπε, τις επόμενες ημέρες βγαίνει στον αέρα προκήρυξη, προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός για την προμήθεια οχημάτων (εκχιονιστικά και άλλα μηχανήματα) και αλατιού, ενώ υπολογίζει να υπάρξει ανάδοχος τον προσεχή Δεκέμβριο. “Το μόνο που έχουμε σε απόθεμα είναι το αλάτι, καθώς ο περσινός χειμώνας ήταν ήπιος, οπότε δεν εξαντλήσαμε όλη την ποσότητα. Συγκεκριμένα, έχουμε 1.500 τόνους και θα προμηθευτούμε άλλους 1.000, για να είμαστε καλυμμένοι” ανέφερε ο κ. Αβραμίδης.

ΕΡΓΟΛΑΒΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΔΡΟΜΩΝ

 

Αγκάθι για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί και η συντήρηση των δρόμων, κυρίως του επαρχιακού δικτύου, το οποίο βρίσκεται σε κακό χάλι, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των οδηγών. Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων επισημαίνει ότι δυστυχώς δεν υπάρχουν τα αναγκαία κονδύλια για τα έργα αυτά, τα οποία είναι αναγκαία τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στους υπόλοιπους έξι νομούς της Κεντρικής Μακεδονίας. “Η συντήρηση των δρόμων είναι για μας προτεραιότητα, ωστόσο τα κονδύλια είναι μειωμένα σε ποσοστό που αγγίζει σχεδόν το 80%, γεγονός που δεν μας επιτρέπει να κάνουμε πολλά πράγματα” υπογράμμισε ο κ. Αβραμίδης. Παρ’ όλα αυτά, η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι αναγκασμένη να βγάλει νέες εργολαβίες, καθώς λόγω του χειμώνα οι δρόμοι θα πρέπει να συντηρηθούν.

Ο αντιπεριφερειάρχης παραδέχεται ότι το οδικό δίκτυο της Κεντρικής Μακεδονίας είναι σε κακό χάλι στο μεγαλύτερο μέρος του, ενώ σημειώνει ότι με τα διαθέσιμα μέσα ελάχιστες παρεμβάσεις μπορούν να γίνουν. “Δίνουμε προτεραιότητα σε δρόμους που είναι επικίνδυνοι για τους οδηγούς, αλλά με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν πόροι, θα αναγκαστούμε να κάνουμε μπαλώματα. Δεν έχουμε άλλη επιλογή” τόνισε και πρόσθεσε ότι οι δρόμοι, κυρίως στο επαρχιακό δίκτυο, παραμελήθηκαν τα τελευταία χρόνια, με αποτέλεσμα σήμερα οι φθορές να είναι μεγάλες, συνιστώντας παγίδες για τους οδηγούς.

 

 

Θεσσαλονίκη – Δρόμοι στο κόκκινο

 

Σε ό,τι αφορά τη συντήρηση του οδικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη, οι δρόμοι στους οποίους θα πρέπει να γίνουν επεμβάσεις είναι σχεδόν ολόκληρο το ορεινό δίκτυο της επαρχίας Λαγκαδά, ενώ στην ανατολική πλευρά του νομού ο δρόμος Περαίας – Μηχανιώνας και Θεσσαλονίκης Περαίας (δήμος Θερμαϊκού). Πρόκειται για δρόμους που δέχονται καθημερινά μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο και έχουν υποστεί σοβαρές ζημιές (καθιζήσεις, λακκούβες κ.ά.). Επίσης στο νομό Θεσσαλονίκης συντήρηση χρειάζονται οι δρόμοι Χορτιάτη – Αγίου Βασιλείου, Ωραιοκάστρου – Μελισσοχωρίου, Ωραιοκάστρου – Νεοχωρούδας και Μονόλοφου – Πεντάλόφου.

 

Πηγή: Μακεδονία