Διαπλατύνεται η εθνική οδός Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών

Στην αναβάθμιση και διαπλάτυνση της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών, στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο με την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο της Θέρμης, που οδηγεί στο αεροδρόμιο και τον Πολύγυρο, προχωρά η “Εγνατία Οδός ΑΕ”.

 

Τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου ενέκρινε στη χθεσινή συνεδρίασή της η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας υπόψη ότι στο συγκεκριμένο τμήμα το μποτιλιάρισμα είναι συνεχές, η εξυπηρέτηση των σημαντικών παρόδιων εγκαταστάσεων (εμπορικά κέντρα, σχολικά συγκροτήματα, ζώνη καινοτομίας, δομές κτλ.) ελλιπής και οι συνθήκες κυκλοφορίας επικίνδυνες.

 

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της “Εγνατίας Οδού ΑΕ” Μιχάλη Τσιτώτα, το συγκεκριμένο έργο είναι απαραίτητο διότι σήμερα ο δρόμος είναι άθλιος, όπως είπε χαρακτηριστικά.

 

“Η αναβάθμιση και διαπλάτυνση δεν γίνεται για να αυξηθεί η δυνατότητα για περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά για να αυξήσουμε την ασφάλεια των διερχομένων και την ομαλή σύνδεση των παρόδιων και του παράπλευρου οδικού δικτύου. Ο συγκεκριμένος δρόμος έχει σήμερα 15 παράνομες εισόδους και εξόδους, στις οποίες σκοτώνεται κόσμος”, τόνισε χαρακτηριστικά. Ανέφερε μάλιστα ότι πλέον ακυρώνονται όλες οι παράνομες συνδέσεις ιδιοκτησιών και επιχειρήσεων με την κεντρική αρτηρία.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στο κομμάτι αυτό της εθνικής οδού θα προστεθεί λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (τέταρτη λωρίδα) στα όρια της απαλλοτρίωσης, για να γίνει ένας διανεμητήριος κλάδος, προκειμένου να εξυπηρετηθεί σωστά πλέον το παρόδιο σύστημα κυκλοφορίας. Επίσης θα γίνουν δύο κόμβοι προκειμένου να εξυπηρετούνται οι τοπικές μετακινήσεις. Ο ένας κόμβος θα είναι κυκλικός και θα παρεμβάλλεται στον ανισόπεδο κόμβο του Φοίνικα, ενώ ο άλλος κόμβος θα είναι ανισόπεδος αμέσως μετά το Mediterranean Cosmos (εκεί που σήμερα υπάρχει κάτω διάβαση), για να εξυπηρετούνται οι παρόδιοι μεταξύ εμπορικού κέντρου και ανισόπεδου κόμβου θέρμης. Επίσης θα γίνει και ένας “ημικόμβος”, για να υποστηριχθεί η υφιστάμενη έξοδος προς το εμπορικό κέντρο, καθώς και κυκλικοί κόμβοι σε διασταυρώσεις των υφιστάμενων οδών.

‘Εχει προβλεφθεί δε η ανάπτυξη κάθετης συνδετήριας οδού μεταξύ των παράλληλων προς την αρτηρία επαρχιακών οδών Θεσσαλονίκης – Θέρμης (οδός Στέλιου Καζαντζίδη) και Θεσσαλονίκης – Επανομής (οδός Γεωργικής Σχολής). Θα χρησιμοποιηθούν υφιστάμενες αγροτικές οδοί που θα διαπλατυνθούν. Σκοπός του έργου είναι η ευχερέστερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς Χαλκιδική και η ασφαλής προσπελασιμότητα των περιοχών κατά μήκος της οδού οι οποίες οριοθετούνται χωροταξικά εντός της ζώνης καινοτομίας στην ανατολική Θεσσαλονίκη.