Δήμος Βόλβης: Μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του τουρισμού

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Υψηλή επαναληπτικότητα στις επισκέψεις, αφοσίωση στην περιοχή και ικανοποίηση από το επίπεδο φιλοξενίας, δείχνουν οι ξένοι τουρίστες του δήμου Βόλβης, όπως εμφανίζουν τα ευρήματα έρευνας της εταιρείας ”To the point που πραγματοποιήθηκε με δείγμα 625 ατόμων σε Ασπροβάλτα, Βρασνά και Σταυρό, την περίοδο 6/7 – 27/9/2015.

Τα χαρακτηριστικά αυτά, σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή γνώση των τουριστών για τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής (λίμνη Βόλβη, λουτρά Απολλωνίας, ιστορικά και θρησκευτικά μνημεία, γειτνίαση με σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και τη Θεσσαλονίκη), πιστοποιούν τις πολύ μεγάλες προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης, όπως ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ”To the point” Δημήτρης Κατσαντώνης, κατά τη διάρκεια ημερίδας που οργάνωσε ο δήμος Βόλβης την Τρίτη 31 Μαΐου 2016, στην αίθουσα δεξιώσεων «Κωνσταντινούπολις» (στα όρια Βρασνών – Ασπροβάλτας).

Ο κ. Κατσαντώνης, παρουσιάζοντας την έρευνα – με ένα από τα υψηλότερα δείγματα πανελληνίως στο είδος της– σκιαγράφησε το προφίλ των ξένων τουριστών του δήμου Βόλβης. Η προέλευση τους είναι κυρίως από Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία (70%), είναι ηλικίας κάτω των 44 ετών (35-44 ετών το 30,9%) και ταξιδεύουν οικογενειακώς με τα παιδιά τους (περίπου το 40%), με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης (σχεδόν οκτώ στους 10 έχουν τουλάχιστο πτυχίο πανεπιστημίου, με πρώτους τους Ρουμάνους).

Βασικό κριτήριο του προορισμού τους αποτελεί ο ήλιος με τη θάλασσα και ακολουθούν «ποιοτικά στοιχεία» (ποιότητα καταλυμάτων, εξυπηρέτησης, φιλοξενίας). Πιο γνωστά αξιοθέατα/μνημεία είναι το πλατανόδασος του Σταυρού και η λίμνη Βόλβη (από 36% περίπου), το Κάστρο της Ρεντίνας και ο ναός της Αγίας Μαρίνας (σε ποσοστά μόλις 16%), με χαμηλά ποσοστά αναγνωρισιμότητας, δείγμα ότι υπάρχει πρόσφορο έδαφος αξιοποίησης τους, ως μέσα προσέλκυσης τουριστών.

Η πλειοψηφία των τουριστών φθάνει οδικώς (το 97% των Βουλγάρων), και επιλέγουν τις διακοπές τους στα θέρετρα του δήμου Βόλβης, κυρίως έπειτα από διαδικτυακή έρευνα (52%) ή από φίλους/συγγενείς που τα επισκέφθηκαν (42%), και πολύ λιγότερο έπειτα από επίσκεψη σε τουριστικό πρακτορείο (8,2%). Η συντριπτική πλειοψηφία δείχνει ισχυρή διάθεση αγοράς τοπικών προϊόντων (λάδι, ελιές, γαλακτοκομικά, ρίγανη, διακοσμητικά φυτά).

«Η έρευνα αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τους επιχειρηματίες του τουριστικού κλάδου της περιοχής, καθώς εξειδικεύει στις τάσεις και το προφίλ κάθε εθνική ομάδας», επισήμανε στην ομιλία του ο δήμαρχος Βόλβης Διαμαντής Λιάμας, που πρόκειται να παραδώσει τα στοιχεία της στους συλλόγους τουριστικών καταλυμάτων Ασπροβάλτας-Βρασνών και Σταυρού, για να την αξιοποιήσουν.

Ο κ. Λιάμας, επισήμανε ότι ο δήμος Βόλβης, συνεχίζει με μεθοδικότητα την στρατηγική προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερου και πιο ποιοτικού τουρισμού, ως αντίδοτο στην ανεργία, αλλά και ως μέσο προστασίας και ανάδειξης του φυσικού περιβάλλοντος και του πολιτισμού της περιοχής. Ήδη μεταξύ άλλων, δημιουργήθηκε ειδικό τουριστικό λογότυπο, έγινε η τουριστική έρευνα (πρόκειται να συνεχιστεί και για δεύτερη χρονιά), συμμετείχε μόνο φέτος σε τρεις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, εξέδωσε πολύγλωσσα τουριστικά έντυπα και διατήρησε το 2016 τη διάκριση των οκτώ «Γαλάζιων Σημαιών» για τις ακτές του. Όπως μάλιστα πρόσθεσε, στις επόμενες κινήσεις του δήμου Βόλβης εντάσσεται η υλοποίηση πολύγλωσσης τουριστικής πύλης, η ανάπτυξη κέντρων πληροφόρησης τουριστών σε όλες τις τουριστικές περιοχές, η στοχευμένη προβολή για τη διεύρυνση της τουριστικής σεζόν και σε περιοχές εκτός του Στρυμονικού κόλπου κ.ά.

Η ημερίδα, ολοκληρώθηκε με εισηγήσεις ειδικών πάνω σε θέματα επικοινωνίας και τουριστικού μάρκετινγκ. Ο καθηγητής Μάρκετινγκ, του τμήματος Εμπορίας και Διαφήμισης του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης Αθανάσιος Μπελίδης, ανέφερε ότι στόχος του τουριστικού κλάδου θα πρέπει να είναι η προσέγγιση του τουρίστα μέσω του διαδικτύου και των εφαρμογών σε κινητή τηλεφωνία, τονίζοντας ότι ο παραδοσιακός παραθεριστής δίνει τη θέση του σε απαιτητικό τουρίστα, που αναζητά περιπέτεια και νέες εμπειρίες. Ο σύμβουλος Επικοινωνίας, Χριστόφορος Εδιάρογλου, μίλησε για την ανάγκη δημιουργίας branding προορισμού -με ενέργειες όπως η δημιουργία ειδικού λογότυπου- το οποίο θα εμπεριέχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, επιμένοντας σε αυτά. Ο σύμβουλος αναπτυξιακών προγραμμάτων της “Alpha Plan Consultants” Αντώνης Αμανιός, αναφέρθηκε στην παροχή υψηλών υπηρεσιών στους τουρίστες, στιγματίζοντας και ελληνικά «μειονεκτήματα», όπως η λανθασμένη εντύπωση ότι γνωρίζουμε τις ανάγκες του πελάτη πριν τις διατυπώσει, λόγω πρότερης εμπειρίας.

Την εκδήλωση χαιρέτησαν οι βουλευτές Β’ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, Θεόδωρος Καράογλου και Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Γιώργος Αρβανιτίδης, οι οποίοι εξήραν την πρωτοβουλία του δήμου Βόλβης για την παροχή ενός αξιόπιστου εργαλείου στον τουριστικό κλάδο της περιοχής. Τις εισηγήσεις της ημερίδας, παρακολούθησαν ακόμα, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών οργανισμών και δημοτικών ενοτήτων, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι του δήμου Βόλβης, οι διοικήσεις και τα μέλη των σωματείων τουριστικών καταλυμάτων Ασπροβάλτας-Βρασνών και Σταυρού, επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου κ.ά.