H Microsoft αποκτά με 26 δισ. δολ. το LinkedIn

microsoft-linkedin

Τη μεγαλύτερη εξαγορά της ιστορίας της και μία από τις μεγαλύτερες στον χώρο του Διαδικτύου ανακοίνωσε χθες η Microsoft. Ο αμερικανικός κολοσσός στον χώρο της πληροφορικής πρόκειται να καταβάλει το ποσό των 26,2 δισ. δολαρίων προκειμένου να αποκτήσει το 100% του LinkedIn, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως «το Facebook των στελεχών επιχειρήσεων».

Το LinkedIn δημιουργήθηκε τον Μάιο του 2003 -πριν δηλαδή το Facebook- και πρακτικά είναι μία πλατφόρμα, τα μέλη της οποίας μπορούν να συνδεθούν μεταξύ τους αναζητώντας επιχειρηματικές και επαγγελματικές ευκαιρίες. Το LinkedIn έχει περισσότερα από 433 εκατ. μέλη παγκοσμίως, ενώ σχεδόν το σύνολο των μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων έχει παρουσία στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Χαρακτηριστικό της επιτυχίας του είναι ότι πολλές επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν για να βρουν στελέχη, ενώ δημοσιεύουν αποκλειστικά σε αυτό τις αγγελίες για νέες θέσεις εργασίας.

Με την εξαγορά του LinkedIn, η Microsoft επιδιώκει να αποκτήσει ηγετική θέση στον χώρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που απευθύνονται σε επιχειρήσεις. Δεν είναι η πρώτη σχετική εξαγορά της -είχε προηγηθεί αυτή του Yammer- αλλά είναι η μεγαλύτερη και αυτή που έχει τα μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχίας. Όπως έγινε γνωστό, το LinkedIn θα συνεχίσει την αυτόνομη πορεία και θα λειτουργεί εντελώς ανεξάρτητα, αλλά θα επιδιωχθεί να δημιουργηθούν συνέργειες με τις λύσεις της Microsoft που απευθύνονται σε επιχειρήσεις, και κυρίως το Office και το Dynamics.

Για παράδειγμα, σε ένα καταχωρισμένο ραντεβού στο ημερολόγιο του Outlook θα μπορούν να εμφανίζοται -από το LinkedIn- το βιογραφικό και άλλες λεπτομέρειες των στελεχών που πρόκειται να συμμετέχουν στη συνάντηση ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένες οι συμμετέχοντες. Γενικότερα, το LinkedIn θα μπορέσει να βοηθήσει τη Microsoft να διατηρήσει την ηγετική θέση της στον χώρο των λύσεων για επιχειρήσεις, προσφέροντας στους πελάτες της και τη διάσταση της κοινωνικής δικτύωσης και περιορίζοντας τον κίνδυνο να αλλάξουν πλατφόρμα.

Από την άλλη πλευρά, για το LinkedIn η ένταξη στη Microsoft είναι πολύ πιθανό να το βοηθήσει να συνεχίσει την αύξηση των μελών του, αντλώντας νέους πελάτες από τα 1,2 δισ. χρηστών του Office.