Όχι στη δημιουργία κέντρου μετεγκατάστασης στο Δήμο Δέλτα

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 5/2/2016 έκτακτη συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τη δημιουργία κέντρου μετεγκατάστασης (relocation camp) στο στρατόπεδο Αναγνωστόπουλου – 1090 στα Διαβατά, στη αίθουσα του Συνεδριακού Κέντρου Σίνδου που κατακλύστηκε από πολίτες. Παρόντες στη συνεδρίαση, μεταξύ άλλων, οι βουλευτές Αρ. Φωκάς και Αντ. Γρέγος, ο Δήμαρχος Ωραιοκάστρου Αστ. Γαβότσης, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Κ. Γιουτίκας και Γ. Μπισμπινά.

Στη συνεδρίαση, που διήρκεσε περίπου 3 ώρες, μετά την εισήγηση του Δημάρχου, ακολούθησε συζήτηση επί του θέματος κατά την οποία τοποθετήθηκαν οι επικεφαλής των παρατάξεων, οι δημοτικοί σύμβουλοι, οι εκπρόσωποι φορέων και δημότες.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από την εισήγηση του Δημάρχου, το κείμενο της οποίας παρατίθεται ολόκληρο παρακάτω, καταλήγει ως εξής: «Η διοίκηση του Δήμου ΑΡΝΕΙΤΑΙ να συναινέσει στη δημιουργία κέντρου μετεγκατάστασης (Relocation Camp) στο στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου – 1090 και σε κανένα άλλο μέρος του ήδη βεβαρημένου Δήμου μας, θεωρώντας ότι λόγω έλλειψης σαφούς και ευρέως σχεδιασμού δεν διασφαλίζονται ανθρωπιστικές προδιαγραφές για τους πρόσφυγες και τίθεται σε κίνδυνο η ομαλή καθημερινότητα των κατοίκων και των επαγγελματιών της ευρύτερης περιοχής».

Στη συνέχεια, αποφασίστηκε η σύσταση πολυμελούς επιτροπής αποτελούμενη από εκπροσώπους κοινωνικών φορέων των Διαβατών και της Νέας Μαγνησίας, Δημοτικών και Τοπικών συμβούλων, η οποία θα συνεδριάσει σήμερα προκειμένου να καθορίσει τις περαιτέρω ενέργειές της επί του θέματος.

Το πλήρες κείμενο της εισήγησης του Δημάρχου έχει ως εξής:

«Μετά την ολοκλήρωση των επαφών του Δημάρχου Ευθ. Φωτόπουλου με τους τοπικούς φορείς και τα αρμόδια υπουργεία, στην Αθήνα, πραγματοποιήθηκε σύσκεψη των δημοτικών και τοπικών συμβούλων της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου, προκειμένου να εκτιμηθούν α) τα δεδομένα που προέκυψαν από τις συναντήσεις και τις πρωτοβουλίες του Δημάρχου και β) η στάση της τοπικής κοινωνίας. Κατά τη σύσκεψη εκτιμήθηκε ότι:

  1. Ως Δήμος που περιλαμβάνει τοπικές κοινότητες με προσφυγικές καταβολές προσεγγίζουμε το θέμα με ευαισθησία, ΟΜΩΣ την ίδια ευαισθησία οφείλουμε να επιδείξουμε ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ έναντι της κοινωνίας του Δήμου μας.
  2. Οφείλουμε να μην επιτρέψουμε προχειρότητες και πολιτικές που εγκυμονούν κινδύνους τόσο για τους ταλαιπωρημένους πρόσφυγες όσο και για τους κατοίκους του Δήμου μας, ο πληθυσμός του οποίου απαρτίζεται ήδη από ποικίλες και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (π.χ. Ρομά, παλιννοστούντες), με ιδιαιτερότητες που δε λαμβάνονται υπόψη.
  3. Ο χώρος του στρατοπέδου 1090 είναι ακατάλληλος για τη φιλοξενία προσφύγων καθώς:
    1. Βρίσκεται σε ήδη βεβαρημένη περιοχή και γειτνιάζει με κατοικίες ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, ενώ άπτεται των ορίων κατοικημένων περιοχών των Διαβατών και του Παλαιοκάστρου
    2. Δεν διασφαλίζεται η φύλαξη και η ασφάλειά του, όπως και η τάξη και η ασφάλεια της ευρύτερης περιοχής, πολύ περισσότερο που υπάρχει έλλειψη ανάλογης δύναμης όπως προκύπτει και από επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Θεσσαλονίκης προς τους αρμόδιους υπουργούς με την οποία ζητούν άμεση ενίσχυση με 150 άνδρες
  • Το γεγονός ότι στην περιοχή μας αναπτύσσονται υπερπληθυσμοί κουνουπιών, οι οποίοι είναι οι πλέον κατάλληλοι φορείς μετάδοσης λοιμωδών νοσημάτων
  1. Είναι πλήρως εγκαταλελειμμένος
  2. Δεν διαθέτει στοιχειώδεις υποδομές όπως ρεύμα, ύδρευση και αποχέτευση
  1. Το ακαθόριστο και το εύρος του πληθυσμού που πρόκειται να φιλοξενηθεί, δημιουργεί εύλογη ανασφάλεια καθώς το όριο των 4.000 που τίθεται ισοδυναμεί με μια κωμόπολη!
  2. Θα μπορούσαμε να αναλάβουμε το μερίδιο που μας αναλογεί εφόσον υπάρχει διάχυση σε περισσότερους Δήμους, σύμφωνα με την πρόταση της ΠΕΔ και της ΠΚΜ, και φυσικά σωστή υλοποίηση σε κατάλληλο χώρο
  3. Η διαχρονική αφερεγγυότητα του κράτους δημιουργεί περαιτέρω έλλειψη εμπιστοσύνης των πολιτών και της διοίκησης προς την πολιτεία, ιδίως εξαιτίας του τρόπου που τέθηκε το ζήτημα δύο φορές τους τελευταίους μήνες
  4. Οι εξελίξεις στο προσφυγικό (κλείσιμο συνόρων, αδυναμία επαναπροώθησης) σε συνδυασμό με την έλλειψη κρατικού σχεδιασμού για την υποδοχή και φιλοξενία εγκλωβισμένων, καθιστούν πιθανό το ενδεχόμενο όχι μόνο ραγδαίας αύξησης των φιλοξενουμένων προσφύγων και πάνω από το όριο των 4.000 αλλά ακόμα και μόνιμης εγκατάστασης τους εκεί.
  5. Πρόκειται για μία ανεξήγητη επιλογή μιας και υπάρχουν εναλλακτικές πρόσφορες να υπηρετήσουν τον εθνικό σκοπό, όπως π.χ. η χρήση των στρατιωτικών θερέτρων αξιωματικών που ανήκουν στο ΥΠΕΘΑ.
  6. Οφείλουμε να μην αποδεχθούμε πλέον τετελεσμένα στην επικράτεια του Δήμου μας, πολύ περισσότερο για ένα θέμα που εκ φύσεως απαιτεί ευρεία κοινωνική συναίνεση.

Μετά από τις παραπάνω ενέργειες και εκτιμώντας το θέμα από όλες τις πλευρές, η διοίκηση του Δήμου ΑΡΝΕΙΤΑΙ να συναινέσει στη δημιουργία κέντρου μετεγκατάστασης (Relocation Camp) στο στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου – 1090 και σε κανένα άλλο μέρος του ήδη βεβαρημένου Δήμου μας, θεωρώντας ότι λόγω έλλειψης σαφούς και ευρέως σχεδιασμού δεν διασφαλίζονται ανθρωπιστικές προδιαγραφές για τους πρόσφυγες και τίθεται σε κίνδυνο η ομαλή καθημερινότητα των κατοίκων και των επαγγελματιών της ευρύτερης περιοχής.

Καλούμε, τέλος, τα αρμόδια υπουργεία να αποφασίσουν εκ νέου για τη χωροθέτηση του κέντρου μετεγκατάστασης, λαμβάνοντας υπόψη την αυτοδιοίκηση και την εύλογη ανησυχία της τοπικής κοινωνίας του Δήμου μας».