ΟΛΠ: Έως την Τετάρτη η βελτιωτική προσφορά της Cosco

ΦΩΤΟ: FOSPHOTOS

ΦΩΤΟ: FOSPHOTOS

Έως την Τετάρτη, 20 Ιανουαρίου, αναμένεται να έχει κατατεθεί από την Cosco η νέα βελτιωμένη προσφορά, για την αγορά του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς.

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, η κινεζική εταιρεία ενδέχεται να αιτηθεί μίας μικρής παράτασης, δύο – τριών ημερών. Την ίδια ώρα, στελέχη της Cosco εμφανίζονται προβληματισμένα, με αφορμή την πρόθεση του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση με το ελληνικό δημόσιο για τη σύμβαση παραχώρησης.

Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνουν ότι η σύμβαση παραχώρησης σε επίπεδο κυβέρνησης έχει ολοκληρωθεί, και τονίζουν ότι «υπάρχουν περιθώρια αλλαγών, αλλά θα είναι τέτοια που δεν πρόκειται να επηρεάσουν την οικονομική προσφορά».

Κύκλοι της λιμενικής αγοράς σχολιάζοντας το γεγονός ότι μόλις μία εταιρεία εξέφρασε ενδιαφέρον για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ, καθιστούν σαφές ότι αυτή τη στιγμή ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά έχει δημιουργήσει μια συγκεκριμένη υπεραξία στο λιμάνι, μεγιστοποιώντας τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ, σε σχέση με την προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ. Επίσης, τονίζουν ότι «καμία εταιρεία δεν θα ήθελε να μπει σε ένα κομμάτι που ήδη το διαχειρίζονται οι Κινέζοι».

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία εννεάμηνου του 2015, τα έσοδα από την προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, ανήλθαν στα 9,837 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας πτώση 14,6 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα από το ενοίκιο που καταβάλλει η cosco για την παραχώρηση του προβλήτα ΙΙ και ΙΙΙ, διαμορφώθηκαν στα 29,7 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά φόρων ανήλθαν στα 20,5 εκατ. ευρώ.

Επιχειρηματικοί παράγοντες διευκρινίζουν ότι η έκβαση της προσπάθειας για την παραχώρηση των μετοχών του ΟΛΠ στους Κινέζους θα κρίνει όχι μόνο τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση, αλλά και το ευρύτερο επενδυτικό κλίμα για τη χώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα όρια που θα γίνει αποδεκτή η βελτιωτική προσφορά της Cosco έχουν ήδη προαποφασισθεί από το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα υπουργεία, ενώ η δανική APM Terminals και την ICTS από τις Φιλιππίνες φέρεται να επιδεικνύουν ενδιαφέρον για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Πηγή: ΑΜΠΕ