ΟΛΘ: Δέσμευση για τις επενδύσεις

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Να υπάρξουν σαφείς δεσμεύσεις των υποψήφιων επενδυτών για τον ΟΛΘ ΟΛΘ σε ένα απολύτως απαραίτητο ύψος επενδύσεων, που θα διασφαλίζει την επέκταση του 6ου προβλήτα, καθώς και για προσέλκυση φορτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζητούν ομοφώνως οι παραγωγικοί φορείς της πόλης και ευρύτερα της Βόρειας Ελλάδας με κοινή επιστολή τους προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τους αρμόδιους υπουργούς, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργο Σταθάκη, Οικονομικών, Ευκλείδη Τσακαλώτο, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θεόδωρο Δρίτσα και την υφυπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας – Θράκης) Μαρία Κόλλια – Τσαρουχά.

Την ανησυχία των τοπικών παραγωγικών φορέων, όπως πληροφορείται η «Ν», έχει εγείρει η πρόσφατη νέα αναβολή από το ΤΑΙΠΕΔ του χρόνου κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΘ από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για τα τέλη Οκτωβρίου, μαζί με τις διαρροές – φήμες περί αναπροσανατολισμού της κυβέρνησης στο ύψος του τιμήματος έναντι του ύψους των δεσμευτικών επενδύσεων.

Συγκεκριμένα, τα βασικά σημεία που αναδεικνύουν, μέσω της επιστολής τους προς τον πρωθυπουργό και τους εμπλεκόμενους υπουργούς, οι φορείς είναι τρία, ενώ ζητούν επίσης και συνάντηση με τον πρωθυπουργό:

  • Κρίνεται ως απολύτως απαραίτητο να ληφθεί κάθε μέριμνα ώστε να διασφαλιστεί ότι τα άρθρα της σύμβασης παραχώρησης για τα εργασιακά και τις υπεργολαβίες δεν θα είναι διαφορετικά για την ΟΛΘ Α.Ε. από όσα συμφωνήθηκαν για την ΟΛΠ ΟΛΠ Α.Ε.
  • Είναι κρίσιμο να δεσμευτούν οι υποψήφιοι επενδυτές σε ένα απολύτως απαραίτητο ύψος επενδύσεων, που θα διασφαλίζει την επέκταση του 6ου προβλήτα, ώστε να επιτευχθεί ο στρατηγικός στόχος ανάδειξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως κομβικού σημείου για τις μεταφορές στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η δέσμευση αυτή μπορεί και πρέπει να συνοδεύεται από ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα, που θα λαμβάνει υπόψη τη βραχυπρόθεσμη και μεσοπρόθεσμη συγκυρία.
  • Τέλος, ακόμη πιο κρίσιμη είναι η δέσμευση των επενδυτών για προσέλκυση φορτίων και βελτίωση της παραγωγικότητας των υφιστάμενων υποδομών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Ιδιαίτερα, το ύψος των διακινούμενων εμπορευματοκιβωτίων μπορεί και πρέπει να αποτελέσει τη μεταβλητή εκείνη που θα παρακολουθείται κατά προτεραιότητα από το ελληνικό Δημόσιο σε ό,τι αφορά την εκτέλεση των όρων της σύμβασης.

Την επιστολή υπογράφουν οι πρόεδροι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ) Δημήτρης Μπακατσέλος, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου (ΕΕΘ) Μιχάλης Ζορπίδης, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου (ΒΕΘ) Παναγιώτης Παπαδόπουλος, του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΒΒΕ) Αθανάσιος Σαββάκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) Κυριάκος Λουφάκης, του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) Παντελής Φιλιππίδης, του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης Βασίλειος Καμπάκης και του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης Γεώργιος Κοσμίδης.

Πηγή: Ναυτεμπορική