Παραγγελίες 180.000 δικαιούχων της «Ψηφιακής Αλληλεγγύης»

Λάπτοπ και τάμπλετ προτίμησαν οι περισσότεροι από όσους έκαναν αιτήσεις για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα της «ψηφιακής αλληλεγγύης» που αφορά σε κατοίκους 8 Περιφερειών αμιγούς σύγκλισης.

 

Μέχρι τώρα οι παραγγελίες των δικαιούχων του κοινωνικού μερίσματος έφθασαν ήδη τις 180.000 ενώ υπάρχουν ακόμη 45.000 δικαιούχοι που έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για τη δράση, εκτυπώνοντας το κουπόνι συμμετοχής, αλλά δεν έχουν προχωρήσει στην εξαργύρωσή του. Ωστόσο και αυτοί θα πρέπει να βιαστούν καθώς οι παροχές της συγκεκριμένης δράσης θα είναι διαθέσιμες στο κοινό έως το τέλος Ιουνίου.

 

Οπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η δράση συμβάλλει στην αύξηση της ευρυζωνικής διείσδυσης και την εξοικείωση των πολιτών με τις νέες τεχνολογίες για την κάλυψη του ψηφιακού χάσματος και την μείωση του ψηφιακού αναλφαβητισμού που πλήττει άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, τα οποία εξαιτίας της οικονομικής κρίσης υπόκεινται σε ψηφιακό και κοινωνικό αποκλεισμό.

 

Οι προτιμήσεις των δικαιούχων, σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, δίνουν την πρώτη προτεραιότητα στην απόκτηση εξοπλισμού laptop (91.995 παραγγελίες) ενώ το tablet κατέχει τη δεύτερη θέση (88.325 παραγγελίες), γεγονός που φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι η δράση δίνει την ευκαιρία εξοικείωσης με τους Η/Υ και το διαδίκτυο σε πολίτες που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα απόκτησης Η/Υ και εξοικείωσης τους με το διαδικτυακό περιβάλλον, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες του.

 

Στόχος είναι μέσω της συγκεκριμένης δράσης να ενισχυθεί και η πρόσβαση στα δημόσια και ιδιωτικά ηλεκτρονικά συστημάτα, όπως τα συστήματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (taxis net), οι πλατφόρμες για online shopping και οι τραπεζικές συναλλαγές (e-banking).

 

Παράλληλα με τον εξοπλισμό μέσω της δράσης παρέχεται και 4ωρη συμβουλευτική υποστήριξη κατ’ οίκον που καλύπτει σε κάθε δικαιούχο τουλάχιστον δύο από τις ακόλουθες κατηγορίες:

 

  • Βασικές δεξιότητες αναφορικά με τη χρήση laptop ή Notebook ή tablet
  • Χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media)
  • Χρήση εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης καθώς και ηλεκτρονικών πληρωμών
  • Χρήση εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου και ηλεκτρονικών συναλλαγών
  • Χρήση εφαρμογών πολυμέσων
  • Εφαρμογές αυτοματισμού γραφείου – ασφάλεια

 

Μέχρι σήμερα, 25.000 δικαιούχοι κοινωνικού μερίσματος επέλεξαν τη βελτίωση των ψηφιακών τους δεξιοτήτων, γεγονός που μπορεί να συμβάλλει μακροπρόθεσμα στην ανάπτυξη της ψηφιακής οικονομίας.

 

Η αύξηση των χρηστών του διαδικτύου που προκύπτει από την υλοποίηση της δράσης συμβάλλει

  • στην ταυτόχρονη αύξηση των συνδρομητών ευρυζωνικής σύνδεσης, δεδομένου ότι σύμφωνα με το “Ψηφιακό Θεματολόγιο για την Ευρώπη” μόνο 63% των ελληνικών νοικοκυριών έχουν συνδρομή σε σταθερές ευρυζωνικές υπηρεσίες και 39% των πολιτών είναι συνδρομητές σε κινητές ευρυζωνικές υπηρεσίες.
  • Στη βελτίωση των επιδόσεων των πολιτών σε ψηφιακές δεξιότητες, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, μόνο το 45% των Ελλήνων διαθέτουν ένα βασικό επίπεδο ψηφιακών δεξιοτήτων.

Η δράση συντελεί, μεταξύ άλλων, στην ανάπτυξη εταιρικής σχέσης μεταξύ των δημοσίων και ιδιωτικών φορέων καθώς και σε μια δημιουργική συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα.

 

Πηγή: Έθνος