ΣΑΣΘ: Οι δράσεις για την ευρωπαϊκή εβδομάδα κινητικότητας

leoforosnikis

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Έναν από τους πιο σημαντικούς θεσμούς σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης γιορτάζει το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), με την ενεργό συμμετοχή του και τη διοργάνωση ενός πλαισίου δράσεων στη μητροπολιτική περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Η «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας» λαμβάνει χώρα κάθε χρόνο από το 2002. Οι δράσεις που υλοποιούνται κάθε χρόνο από τις 16 μέχρι τις 22 Σεπτεμβρίου στοχεύουν κυρίως στην ενθάρρυνση και προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης και στην ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησής στην πόλη τους.

Οι εκδηλώσεις κορυφώνονται κάθε χρόνο με την «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» κατά τη διάρκεια της οποίας καθορίζονται ειδικές αστικές ζώνες όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία μόνο για τους πεζούς, ποδηλάτες και τις δημόσιες συγκοινωνίες. Το 2014 περισσότερες από 2.000 πόλεις από 44 χώρες τόσο της Ευρώπης αλλά και εκτός ευρωπαϊκών συνόρων συμμετείχαν στην καμπάνια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας.

To σλόγκαν – μότο της φετινής καμπάνιας που προάγει την πολυτροπικότητα είναι «Επιλέγω. Αλλάζω. Συνδυάζω» (choose.change.combine) και εστιάζει στη συνδυαστική χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, ταυτόχρονα με την προώθηση εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης στον αστικό ιστό.

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «το φετινό θέμα της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας αφορά στο συνδυασμό των τρόπων μετακίνησης στον αστικό ιστό και στην προτροπή του κοινού σε ένα πιο δραστήριο, υγιεινό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. Δίνει έμφαση στην αλλαγή των τρόπων συμπεριφοράς μας επιλέγοντας περισσότερο βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το ποδήλατο, το βάδισμα, τα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς και το συνδυασμό αυτών σε κάθε διαδρομή. Στη Θεσσαλονίκη μπορούμε να πετύχουμε μείωση της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου για τις μετακινήσεις, παρά το γεγονός ότι υπολειπόμαστε σε υποδομές και σε μέσα μαζικής μεταφοράς. Πάγιος στόχος του ΣΑΣΘ είναι η ενίσχυση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών των δημόσιων συγκοινωνιών προς τους πολίτες. Κυρίως επενδύουμε στην αλλαγή της νοοτροπίας των πολιτών και συμβάλλουμε στο μέτρο των δυνατοτήτων μας, ώστε να αποκτήσει η πόλη και μετρό και τραμ και λεωφορειολωρίδες και αξιοπρεπείς ποδηλατοδρόμους, για να γίνει πιο βιώσιμη και πιο ελκυστική για κατοίκους και επισκέπτες στο άμεσο μέλλον. Ήδη έχουμε ολοκληρώσει μια σειρά παρεμβάσεων στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης, σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ, ενώ προχωρούμε στη βελτίωση των στεγάστρων και στάσεων, προσθέσαμε νέες λεωφορειολωρίδες και σχεδιάσαμε σύγχρονους σταθμούς μετεπιβίβασης. Καταθέσαμε την πρότασή μας για τη δημιουργία γραμμής τραμ στην πόλη ως συμπληρωματικού μέσου στο μετρό και αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των πολιτών σχεδιάσαμε και λειτουργούμε νέες γραμμές αστικών λεωφορείων. Με τις δράσεις μας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας 2015 επιχειρούμε γι’ ακόμη μια χρονιά να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες, ώστε όλοι μαζί να συμβάλουμε στη μεγάλη προσπάθεια για να γίνει το πολεοδομικό συγκρότημα πιο λειτουργικό και πιο βιώσιμο».

 

Οι δράσεις του ΣΑΣΘ για τη φετινή καμπάνια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας είναι οι εξής:

 

  • Παραγωγή έντυπου υλικού (αφίσες, φυλλάδιο, roll up, κάρτα) με τα γραφιστικά της φετινής καμπάνιας κινητικότητας, με θέμα την ευαισθητοποίηση του κοινού για στροφή προς τις Δημόσιες Αστικές Συγκοινωνίες και τους εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης. Αφίσες έχουν τοποθετηθεί εντός των οχημάτων του ΟΑΣΘ και θα προβάλλονται καθ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας (16 – 22 Σεπτεμβρίου).
  • Διαγωνισμός ζωγραφικής για παιδιά και εφήβους (ηλικίας 1 – 18 ετών) με θέμα «Το όραμα κινητικότητας για τη Θεσσαλονίκη για την επόμενη δεκαετία». Ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε την 14η Σεπτεμβρίου 2015 και αναμένεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Ειδικά βραβεία θα δοθούν στα παιδιά του ειδικού σχολείου και τις μαθήτριες που φιλοξενούνται στο ορφανοτροφείο «Μέλισσα».
  • Παραγωγή ραδιοφωνικού σποτ το οποίο μεταδίδεται το Δημοτικό Ραδιόφωνο Θεσσαλονίκης (FM100) – χορηγό επικοινωνίας της φετινής καμπάνιας για λογαριασμό του ΣΑΣΘ, που στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.
  • Συμμετοχή σε υπαίθρια εκδήλωσης ενημέρωσης – ευαισθητοποίησης του κοινού κατά την «Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο» (22 Σεπτεμβρίου), σε συνεργασία με το Δήμο Θεσσαλονίκης.
  • Συμμετοχή και στην φετινή καμπάνια της Διεθνούς Ένωσης Μεταφορών – UITP με μότο «Γιορτάζοντας την Εβδομάδα Κινητικότητας 16 – 22 Σεπτεμβρίου 2015».
  • Προβολή μηνυμάτων στις έξυπνες στάσεις και στο εσωτερικό των λεωφορείων σε συνεργασία με τον ΟΑΣΘ κατά τη διάρκεια όλης της εβδομάδας κινητικότητας.
  • Δελτία τύπου του ΣΑΣΘ προκειμένου να ανακοινώνει και ενημερώνει τους πολίτες για τις δράσεις του.