Στα σχέδια… μίνι τείχος για τις λεωφορειολωρίδες

Ένα… μίνι τείχος σχεδιάζει να τοποθετήσει ο δήμος Θεσσαλονίκης στις λεωφορειολωρίδες, που έχουν κατασκευαστεί σε ορισμένους από τους πλέον πολυσύχναστους οδικούς άξονες της πόλης, με σκοπό να τις προστατεύσει απέναντι στους ασυνείδητους οδηγούς, που διαρκώς τις παραβιάζουν, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μείζονα κυκλοφοριακά προβλήματα.

 

Ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην πόλη, Γιώργος Δημαρέλος ανέλαβε την ευθύνη να παρουσιάσει μέσα στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα συγκεκριμένες προτάσεις, ώστε οι λεωφορειολωρίδες να καταστούν λειτουργικές.
Σήμερα, μετά και από την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, οι ζώνες αποκλειστικής κίνησης των λεωφορείων σε πολλά σημεία της πόλης θυμίζουν ένα απέραντο πάρκινγκ, ενώ παραβιάζονται συστηματικά από τα αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούν τον σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν, αφού οι καθυστερήσεις στη διέλευση των αστικών είναι τεράστιες.

Χαμηλό τοιχίο

Μία από τις προτάσεις που κατατέθηκαν από την πλευρά του Γιώργου Δημαρέλου, ο οποίος μάλιστα από τον περασμένο μήνα εκπροσωπεί τον κεντρικό δήμο στο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), αφορά στην οριοθέτηση των λεωφορειολωρίδων προς την πλευρά του δρόμου με ένα χαμηλό τοιχίο. Ήδη, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις που αφορούν την κυκλοφορία στην πόλη έχει ζητήσει από τη διεύθυνση Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων του δήμου Θεσσαλονίκης να ασχοληθεί επισταμένα με το θέμα αυτό και να αναζητήσει τις καλύτερες δυνατές τεχνικές λύσεις για την προφύλαξη των λεωφορειολωρίδων.

Σε τρεις λεωφορειολωρίδες

Η λύση της τοποθέτησης χαμηλών τοιχίων φαίνεται να προκρίνεται από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης για τις λεωφορειολωρίδες που έχουν διαμορφωθεί στους άξονες της Βασιλίσσης Όλγας, της Τσιμισκή και της Παπανδρέου. Αντίθετα, στη Μητροπόλεως, παρότι η λεωφορειολωρίδα λειτουργεί με πολλά προβλήματα, η επιλογή αυτή θεωρείται ακατάλληλη, λόγω της στενότητας του δρόμου. Μόλις οι αρμόδιες δημοτικές υπηρεσίες ολοκληρώσουν τις προτάσεις τους, ο δήμος Θεσσαλονίκης θα έχει επαφές για το θέμα αυτό με τον ΟΑΣΘ, το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ) και με την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Εξάλλου, η έγκριση του σχεδιασμού και από την πλευρά της περιφέρειας είναι απολύτως αναγκαία, καθώς οι παρεμβάσεις αφορούν σε δρόμους που ανήκουν στο βασικό οδικό δίκτυο της πόλης, το οποίο ανήκει στις δικές της αρμοδιότητες.

Τα ταξί θα μπορούν να κινούνται εντός των λεωφορειολωρίδων κανονικά, όπως ακριβώς συμβαίνει και σήμερα, ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιούν και τις στάσεις επιβίβασης-αποβίβασης, που έχουν διαμορφωθεί σε ειδικές εσοχές, για την εξυπηρέτηση των επιβατών τους. Ωστόσο, δεν θα μπορούν να σταθμεύουν στους χώρους αυτούς, κάτι άλλωστε που και σήμερα απαγορεύεται.

 

Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία