STEM: ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Λειτουργικά αναλφάβητη κινδυνεύει να ολοκληρώσει το σχολείο μεγάλη μερίδα μαθητών. Δεκαεξάχρονοι υστερούν σημαντικά σε κρίσιμα μαθήματα του σχολείου, τα οποία αντιστοιχούν σε βασικές δεξιότητες για τη ζωή.  Η αρμόδια αρχή του υπουργείου Παιδείας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, ζητώντας άμεσα μέτρα, τα οποία να ξεκινούν από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Στη Φυσική ένας στους δύο μαθητές (48.4%) βαθμολογήθηκε κάτω από τη βάση. Στην Άλγεβρα το 38.9% και στη Γεωμετρία αντίστοιχα το 44.2%!

Τα παραπάνω στοιχεία προέρχονται από την ετήσια έκθεση (2019) της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ)

Στον αντίποδα της εικόνας

Κι όμως στο προσεχές μέλλον δηλαδή τώρα, το 25% των θέσεων εργασίας τουλάχιστον στην Ευρώπη, θα απαιτούν γνώσεις STEM (συνδυασμός Επιστήμης στην οποία περιλαμβάνεται και η Φυσική και η Χημεία, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικών), σύμφωνα με μελέτες αμερικανικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Η ΕΕ αναγνωρίζοντας τη σπουδαιότητα του STEM στην αγορά εργασίας, έχει σχηματίσει τον STEM Alliance.

Τι είναι το STEM

Με το STEM επιτυγχάνεται ο μετασχηματισμός από το επίπεδο της παραδοσιακής δασκαλοκεντρικής διδασκαλίας στη διδασκαλία όπου κυρίαρχο ρόλο στο αναλυτικό πρόγραμμα θα διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος και η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση.Το STEM παρέχει ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας τα παιδιά να απαντούν σε ερωτήματα και να εμπλέκονται σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.

Οι εκπαιδευτικοί εκπαιδεύονται στο STEM

Μπορεί η εικόνα της Δημόσιας Εκπαίδευσης να μοιάζει συχνά απογοητευτική , οι ίδιοι όμως οι εκπαιδευτικοί μέσω των ενώσεών τους, προσπαθούν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το μοριοδοτούμενο σεμινάριο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα STEM,τα οποία είναι εννεάμηνης διάρκειας.

   «Σκοπός του  είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών γνώσεων σχετικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών  προγραμμάτων STEM από εκπαιδευτικούς.
Σε ένα πρόγραμμα STEM (Science Technology Engineering Mathematics) οι μαθητές καλούνται ομαδοσυνεργατικά να λύσουν ένα πρόβλημα με τη συνδυασμένη χρήση των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Μηχανικής/Τεχνολογίας.
Οι τελευταίες εξελίξεις στην εκπαίδευση των Θετικών Επιστημών τονίζουν την ανάγκη οι μελλοντικοί επιστήμονες να μπορούν να είναι σε θέση να λύνουν προβλήματα συνδυάζοντας γνώσεις και ικανότητες από τα Μαθηματικά, τις Φυσικές Επιστήμες (Φυσική, Χημεία κλπ) αλλά και την Τεχνολογία και την επιστήμη της Μηχανικής.
Έτσι, αυξάνεται η ανάγκη για εκπαιδευτικούς που μπορούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν  εκπαιδευτικά προγράμματα STEM
», επισημαίνουν οι διοργανωτές.

Το επιμορφωτικό σεμινάριο πραγματοποιείται από την Ένωση Ελλήνων Φυσικών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Αιγαίου. 

www.eef.gr