ΤΕΕ/ΤΚΜ: Το μοντέλο Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης

Σοβαρές ενστάσεις για το εάν το φθινόπωρο το υπουργείο Περιβάλλοντος θα έχει καταφέρει να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο Ρυθμιστικό Σχέδιο νια τη Θεσσαλονίκη, που θα ενσωματώνει έστω ένα μέρος των παρατηρήσεων που έχουν καταθέσει οι φορείς της πόλης, εκφράζει το ΤΕΕ/ΓΚΜ.

 

Συνκαφίμένα, στην επιστολή/υπόμνημά του προς τον υπουργό ΠΕΚΑ, Γιάννη Μανιάτη, με την ευκαιρία της ΔΕΘ, το ΤΕΕ/ΤΚΜ επισημαίνει την ανάγκη να επισπευσθούν οι διαδικασίες νια το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης, προειδοποιώντας όμως ότι η κυβερνητική υπόσχεση νια θεσμοθέτηση του νέου Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης το φθινόπωρο, σε άλλο νομοσχέδιο, δεν είναι δυνατόν να εκπληρωθεί, καθώς η σχετική διαδικασία απαιτεί χρόνο και είναι δύσκολο να «τρέξει» τόσο άμεσα.

 

Παράλληλα, το ΤΕΕ/ΓΚΜ επαναλαμβάνει την πάγια θέση του νια άμεση άρση της απόφασης μεταφοράς των αρμοδιοτήτων του Οργανισμού Ρυθμιστικού Θεσσαλονίκης στην Αθήνα και ζητεί να αναλάβει τον συντονισμό ενός «σφιχτού» από άποψη χρονοδιαγραμμάτων διαλόγου φορέων, ώστε να επιταχυνθούν όλες οι διαδικασίες.

 

Υπενθυμίζεται ότι στο τέλος Ιουλίου ο κ. Μανιάτης είχε υποχρεωθεί να αποσύρει το σύνολο των διατάξεων που αφορούν το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Θεσσαλονίκης, λόγω έντονων αντιδράσεων από βουλευτές της ΝΔ. Το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος έχει ζητήσει, μεταξύ άλλων, τον περιορισμό των ορίων εφαρμογής του Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης, τονίζοντας ότι δημιουργεί σειρά προβλημάτων η ιδιαίτερα διευρυμένη περιοχή αναφοράς του σε έξι νομούς (Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, την Περιφερειακή Ενότητας Χαλκιδικής, την Περιφερειακή Ενότητας Κιλκίς, το Δήμο Πέλλας, το Δήμο Αλεξάνδρειας Ημαθίας και το Δήμο Πύδνας – Κολινδρού της Περιφερειακής Ενότητας της Πιερίας).

 

Στο ίδιο υπόμνημα προς τον ΥΠΕΚΑ, σε ό,τι αφορά την κατασκευή και τα ιδιωτικά έργα και με στόχο τη βελτίωση του δομημένου περιβάλλοντος και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών πόλεων, το ΤΕΕ/ΤΚΜ προτείνει την αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προβλημάτων του ελληνικού μοντέλου παραγωγής του χώρου, την προώθηση αστικών αναπλάσεων (με τη δημιουργία και στη Θεσσαλονίκη ειδικού ταμείου νια την προώθηση σχεδίου αστικών παρεμβάσεων σε υποβαθμισμένες περιοχές), τη συντήρηση και αναβάθμιση του υφιστάμενου δομικού κεφαλαίου (π.χ. με βελτίωση της ενεργειακής συμπεριφοράς των κτηρίων και αντισεισμική ενίσχυση των υφιστάμενων κατασκευών), τη θεσμοθέτηση του Μητρώου Συντελεστών Ιδιωτικών Εργων και τη λειτουργία του από το TEE, την άμεση εφαρμογή ηλεκτρονικής ταυτότητας σε όλα τα κτήρια κ.ά.

 

Πηγή: Ναυτεμπορική