«Θερμή υποδοχή» και στα δύο λιμάνια

ΦΩΤΟ: SOOC/ ALEXANDROS MICHAILIDIS

ΦΩΤΟ: SOOC/ ALEXANDROS MICHAILIDIS

Άναψαν τα αίματα χθες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με αφορμή τις ιδιωτικοποιήσεις των δύο μεγαλύτερων λιμανιών της χώρας που είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στην Αθήνα, απεργοί λιμενεργάτες προσπάθησαν για μία ακόμη φορά να ματαιώσουν τη γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ ΟΛΠ που πραγματοποιούνταν σε ξενοδοχείο στο Σύνταγμα, ενώ στη Θεσσαλονίκη άλλοι συνάδελφοί τους επεφύλαξαν «θερμή υποδοχή» στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα που επισκέφθηκε το απόγευμα τα γραφεία του ΟΛΘ.

Ο υπουργός πάντως προσπάθησε να καθησυχάσει τους εργαζόμενους αναφορικά με το καθεστώς των εργασιακών σχέσεων που θα διαμορφωθεί στα δύο λιμάνια μετά την ιδιωτικοποίησή τους, παίρνοντας παράλληλα αποστάσεις από το σχέδιο της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΘ ΟΛΘ που έχει αναρτηθεί από το ΤΑΙΠΕΔ και αποφεύγοντας να μιλήσει για το ύψος των δεσμευτικών επενδύσεων.

«Πρόθεση, στόχος και επιδίωξη της κυβέρνησης» όπως τόνισε ο κ. Δρίτσας, «είναι και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη, παρά τις εξελίξεις προς την κατεύθυνση ιδιωτικοποίησης, να διατηρηθούν οι ασφαλείς και σταθερές σχέσεις εργασίας». «Σε αυτή τη διαδρομή πορευόμαστε και φυσικά βήμα βήμα θέλουμε να πετύχουμε την πλήρη κατοχύρωση. Δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει καμία κατοχύρωση μέχρι στιγμής, υπάρχει κατοχύρωση που πρέπει να γίνει πλήρης», ανέφερε σχετικά.

Απευθυνόμενος δε λίγο νωρίτερα στους παρόντες εργαζόμενους, τους υπέδειξε ότι υπάρχει αφενός το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο που μπορούν να αξιοποιήσουν ως εργαλείο, διότι η οποιαδήποτε αλλαγή του πλειοψηφικού πακέτου δεν καταργεί τον Οργανισμό Λιμένος, ενώ επίσης εξέφρασε την άποψη ότι στη σύμβαση παραχώρησης για τον ΟΛΘ θα υπάρξει μεγαλύτερη στήριξη των εργαζομένων, σε σύγκριση με τον Πειραιά, με σχετική πρόβλεψη, προβάλλοντας ως επιχείρημα ότι στον Πειραιά όλα έγιναν με εξαιρετικά πιεστικές συνθήκες και επεσήμανε ότι όταν και εάν ολοκληρωθεί η διαδικασία της σύμβασης παραχώρησης για τον ΟΛΘ θα ιδρυθεί τμήμα της Δημόσιας Αρχής Λιμένων και στη Θεσσαλονίκη.

Πρόσθετο επιχείρημα, που προέβαλε προς τους εργαζόμενους ο κ. Δρίτσας όταν αυτοί τον ρώτησαν γιατί δεν τους δίνεται η σύμβαση παραχώρησης που έχει αναρτηθεί στο data room, ήταν ότι αυτή τη στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο κύριος μέτοχος και έχει την ευθύνη ως κύριος μέτοχος να κινήσει η διαγωνιστική διαδικασία, έχει αναρτήσει ένα σχέδιο σύμβασης παραχώρησης «το οποίο θεωρεί το ίδιο, το δηλώνει, ότι είναι προσωρινό, μεταβατικό και όχι δεσμευτικό».

Ερωτηθείς από τη «Ν» σε αυτό ακριβώς το σημείο εάν κατά συνέπεια οι δεσμευτικές επενδύσεις στον ΟΛΘ μπορεί να είναι μικρότερες από το αναφερόμενο ποσό των 220 εκατ. ευρώ, ο κ. Δρίτσας απέφυγε να απαντήσει και πρόσθεσε μόνο, απευθυνόμενος και πάλι στους εργαζόμενους, «αυτό λοιπόν πάρτε το υπ’ όψιν σας, οι συμβάσεις παραχώρησης, που αναρτώνται για να κινηθούν οι διαδικασίες, δεν αποτελούν κυβερνητικές αποφάσεις, είναι η διαδικασία που προβλέπεται με αυτόν τον τρόπο από τον μέτοχο».

Περαιτέρω, πάντοτε στο πλαίσιο του μίνι αυτού διαλόγου «στο πόδι» με τους εργαζόμενους στον ΟΛΘ, έσπευσε να επισημάνει πως «το ότι αυτή η κυβέρνηση, που δεν έχει στην προγραμματική της κατεύθυνση τις ιδιωτικοποιήσεις, έφτασε στο σημείο να συμβιβαστεί εξαναγκαζόμενη για να δεχτεί τις δρομολογημένες ιδιωτικοποιήσεις μπορεί να το ερμηνεύει κάποιος ως προδοσία, αλλά αυτή είναι η πιο εύκολη απάντηση. Η πραγματική απάντηση είναι ότι η ζωή είναι πολύ δύσκολη και χρειάζεται σε αυτές τις συνθήκες να μην το βάζει κανείς κάτω, έστω και αν φαντάζουν όλα πάρα πολύ δύσκολα. Λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση δεν το βάζει κάτω, με επίγνωση του συμβιβασμού, με επίγνωση της υποχώρησης σε σχέση με προγραμματικές δεσμεύσεις, λέμε να μην το βάλουμε στα πόδια, να μη φύγουμε».

Αναγγελία δημιουργίας ΚΕΣΕΝ και στη Β. Ελλάδα

Τη δημιουργία Κέντρου Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού Βόρειας Ελλάδας (ΚΕΣΕΝ), που αναμένεται να λειτουργήσει με την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, εγκαινιάζοντας χθες τις ανακαινισμένες κτιριακές εγκαταστάσεις της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ Μακεδονίας), που βρίσκονται στη Μηχανιώνα, έξω από τη Θεσσαλονίκη. Στη χώρα μας λειτουργεί ένα ΚΕΣΕΝ, στον Ασπρόπυργο Αττικής.

«Πριν από το τέλος του χρόνου θα έχουμε πετύχει την ολοκλήρωση όλων εκείνων των προαπαιτούμενων για να μπει μπροστά η λειτουργία του ΚΕΣΕΝ», υπογράμμισε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις του ο κ. Δρίτσα. Παράλληλα, ο ίδιος επισήμανε ότι στόχος είναι η επαναλειτουργία του οικοτροφείου στην ΑΕΝ Μακεδονίας, που παραμένει ανενεργό από το 2011, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Δεν ξέρω αν θα καλύψουμε το σύνολο των σπουδαστών στην ακαδημία, αλλά ένα σημαντικό αριθμό σίγουρα».

Αναφορικά με την ανακαίνιση των κτιριακών εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Μακεδονίας, ο κ. Δρίτσας τόνισε ότι «σήμερα επισφραγίζουμε τη σημασία της Ναυτικής Εκπαίδευσης που έχει την ιδιαιτερότητα έναντι των άλλων σχολών, ότι είναι ανοιχτών οριζόντων» και σημείωσε ότι «το συγκεκριμένο έργο, που έγινε με την αρωγή και χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και την υποστήριξη του υπουργείου και των άλλων αρμόδιων υπηρεσιών, λίμναζε στα συρτάρια και όσο και να το έχω διερευνήσει ακόμα δεν μπορώ να απαντήσω γιατί δεν δρομολογούνταν».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, επισήμανε ότι το έργο ανακατασκευής των κτιριακών εγκαταστάσεων της ΑΕΝ Μακεδονίας κόστισε κατά προσέγγιση 1 εκατ. ευρώ και σημείωσε ότι «το ΚΕΣΕΝ Βόρειας Ελλάδας δεν αποκλείεται να αποτελέσει πρότυπο κέντρο και να αναδειχθεί στην πρώτη μεγάλη σχολή επιμόρφωσης στελεχών εμπορικού ναυτικού στη χώρα». Βέβαια, ο ίδιος σημείωσε ότι η ΕΕΕ εξακολουθεί να στηρίζει τις ιδιωτικές ακαδημίες, ενώ υπογράμμισε χαρακτηριστικά ότι «η ενασχόληση με τη ναυτιλία στη χώρα μας, μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή και προσοδοφόρα επαγγελματική διέξοδο».

Την «απομάκρυνση του ενδεχομένου παύσης της λειτουργίας της ακαδημίας σηματοδοτεί η σημερινή τελετή εγκαινίων», τόνισε από την πλευρά του ο διοικητής της ΑΕΝ Μακεδονίας, Ευστράτιος Ψύρρας, υπογραμμίζοντας ότι «στο φετινό έτος οι πρωτοετείς ανέρχονται σε 500, όταν τα προηγούμενα χρόνια δεν ξεπερνούσαν τους 220, λόγω έλλειψης χώρων, αλλά και των στατικών προβλημάτων που υπήρχαν σε αίθουσες διδασκαλίας». Μάλιστα, όπως είπε χαρακτηριστικά, «τώρα έχουμε 39 νέες αίθουσες διδασκαλίας και κανείς από τους σπουδαστές μας δεν θα χρειαστεί να παρακολουθήσει μαθήματα στα μαγειρεία».

Καθυστέρηση στον ΟΛΠ

Με καθυστέρηση δυόμισι ωρών ξεκίνησε χθες η έκτακτη γενική συνέλευση του ΟΛΠ σε ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας, με αποτέλεσμα να εγκριθεί μόνο το πρώτο θέμα η αλλαγή καταστατικού, και στη συνέχεια να διακοπεί. Η γ.σ. θα συνεχιστεί την Παρασκευή 10 Ιουνίου με τα υπόλοιπα δύο θέματα την τροποποίηση σύμβασης παραχώρησης και την εκλογή νέων μελών δ.σ. Η παρουσία στη πλατεία Συντάγματος περίπου 150 εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά που απεργούν κατά της διαδικασίας πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στη Cosco, θορύβησε του υπεύθυνους του ξενοδοχείου που αποφάσισαν να «κατεβάσουν» τα ρολά προκειμένου να μη δημιουργηθεί πρόβλημα.

Στο διάστημα αυτό δημιουργήθηκε ένταση και οι συνδικαλιστές που είναι και μέλη του δ.σ. αλλά και μέτοχοι του ΟΛΠ κατήγγειλαν ότι τους αρνήθηκαν την είσοδο στο ξενοδοχείο. Στη συνέχεια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων που συνεχίζουν τις 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες κατευθύνθηκαν στο υπ. Οικονομικών και συναντήθηκαν με συνεργάτες του κ. Τσακαλώτου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ζήτησαν να ματαιωθεί η γ.σ., χωρίς όμως να λάβουν συγκεκριμένη απάντηση. Στη διάρκεια της γ.σ. της εταιρείας μεταφέρθηκε στους συμμετέχοντες η δέσμευση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιρτσιώλα πως η μία από τις θέσεις στο δ.σ. που θα δικαιούται το ελληνικό Δημόσιο, την επόμενη μέρα από την ολοκλήρωση της πώλησης, θα την καταλαμβάνει ο εκάστοτε δήμαρχος Πειραιά.

Η ΕΣΕΕ

Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης σε ανακοίνωσή του αναφορικά με τις απεργίες στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ζητά τη λύση των κινητοποιήσεων και την έναρξη διαλόγου μεταξύ των δύο πλευρών για την εξεύρεση μιας έντιμης λύσης. «Αν δεν βρεθεί άμεση λύση, που να ανταποκρίνεται στην κρισιμότητα της οικονομικής κατάστασης της αγοράς, είμαστε διατεθειμένοι ως κοινωνικοί εταίροι που εκπροσωπούμε το μικρομεσαίο εμπόριο και θέλουμε την επιβίωσή του, να υπερασπιστούμε τα δικαιώματά του ακόμη και με τα διαθέσιμα ένδικα μέσα», σημείωσε.

Πηγή: Ναυτεμπορική