Θεσσαλονίκη: Σημάδια κίνησης για επιχειρηματικά ακίνητα

Βαθύς «λήθαργος» χαρακτήρισε την αγορά κατοικίας της Θεσσαλονίκης το μήνα Μάιο και το πρώτο μισό του Ιουνίου, σύμφωνα με τοπικούς κτηματομεσίτες, κινητικότητα ωστόσο άρχισε από το Μάιο και συνεχίζεται να εκδηλώνεται στον τομέα των επαγγελματικών και μάλιστα επιχειρηματικών ακινήτων νια την περιοχή Σφαγείων-λιμανιού εν όψει της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ, αλλά και σε άλλες περιοχές, όπως το Ωραιόκαστρο.

 

Πόθεν έσχες, υπερτιμημένες αντικειμενικές αξίες και έλλειψη δανειακής ρευστότητας άφησαν την αγορά κατοικίας της Θεσσαλονίκης, σε βαθύ ύπνα-λήθαργο. Οι λίγες, εξάλλου, έστω, μεταβιβάσεις κατοικιών που καταγράφηκαν το Μάιο ήταν εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος και αφορούσαν κατά 90% αγοραπωλησίες κάτω των 100.000 ευρώ, και μάλιστα στη μεγάλη πλειοψηφία τους κάτω των 60.000 ευρώ νια μικρά διαμερίσματα και γκαρσονιέρες.

Στον αντίποδα, ωστόσο, το ευχάριστο, όπως επισημαίνει ο ιδιοκτήτης και γενικός διευθυντής της Γεωργάκος Property Management – μέλος του δικτύου μεσιτών NIRES, Κώστας Γεωργάκος, είναι ότι πλέον από τον Μάιο και εξής καταγράφεται αύξηση του ενδιαφέροντος νια επαγγελματικά ακίνητα και μάλιστα νια επιχειρηματικές-παραγωνικές δραστηριότητες (όχι για καφέ ή εστίαση).

 

Στα Σφαγεία

 

Στην κατεύθυνση αυτή σύμφωνα με τον κ. Γεωργάκο έχει συμβάλει και η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, η οποία φαίνεται να «ξυπνά» το ενδιαφέροντα επαγγελμαπκά-ειχειρημαπκά ακίνητα στην περιοχή των Σφαγείων, το οποίο πάντως ακόμα βρίσκεται μόνο σε διερευνητικό στάδιο, ενώ ενδιαφέρον νια επιχειρηματικά ακίνητα εκφράζεται το τελευταίο διάστημα και νια την περιοχή του Ωραιοκάστρου.

 

Η κτηματαγορά στην περιοχή των Σφαγείων ήταν από τις πρώτες που δέχθηκαν βαρύ πλήγμα στη διάρκεια της κρίσης, απαριθμώντας πλήθος λουκέτων σε γραφεία και επιχειρήσεις με αποτέλεσμα οι τιμές να έχουν σημειώσει και σημαντική καθίζηση. Η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ, ωστόσο, αναμένεται να προσελκύσει εταιρείες από Ελλάδα και εξωτερικό στην περιοχή από το λιμάνι και τα δικαστήρια μέχρι τα ΚΤΈΛ, με προσωπικό που επίσης θα αναζητήσει κατοικία στην πόλη. 

 

Πηγή: Ναυτεμπορική