Θύμα οικονομικής επίθεσης το 53% των Ευρωπαίων το 2014

Σε ποσοστό 53% οι Ευρωπαίοι χρήστες του διαδικτύου βρέθηκαν αντιμέτωποι με απόπειρα διαδικτυακής κλοπής χρημάτων το 2014, αποκαλύπτει νέα έρευνα της εταιρείας παροχής λύσεων προστασίας για ηλεκτρονικούς υπολογιστές Kaspersky Lab και της B2B International.

Σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους δύο Ευρωπαίους χρήστες αντιμετώπισε οικονομικές ψηφιακές επιθέσεις το προηγούμενο έτος, με το 5% των ερωτηθέντων να αναφέρει ότι υπέστη απώλεια χρημάτων.

Όσο για τη μέθοδο δια μέσω της οποίας έπεσαν θύματα, το 23% των χρηστών δήλωσε ότι οι χάκερς έκλεψαν τα χρήματά του αποκτώντας πρόσβαση σε λογαριασμούς υπηρεσιών πληρωμής, το 5% ότι εξαπατήθηκε και εισήγαγε τα στοιχεία σύνδεσής του σε μια πλαστή ιστοσελίδα και το 10% ότι τα στοιχεία σύνδεσής του είχαν υποκλαπεί από κακόβουλο λογισμικό.

Κατά μέσο όρο, όσοι χρήστες έπεσαν θύματα διαδικτυακής κλοπής έχασαν 313 δολάρια, αλλά ένα στα έξι θύματα έχασε πάνω από 1.000 δολάρια λόγω διαδικτυακής απάτης.

Εκτός όμως από τα χρήματα, όπως τονίζεται στη μελέτη, οι ψηφιακοί εγκληματίες αποκτούν πολύτιμα δεδομένα από τους χρήστες με διάφορες μεθόδους.

Ο πιο γρήγορος τρόπος για να «διεισδύσουν» στα πορτοφόλια τους είναι να αποκτήσουν πρόσβαση στους λογαριασμούς που διαθέτουν οι χρήστες σε συστήματα πληρωμών, διαδικτυακές τραπεζικές υπηρεσίες ή ηλεκτρονικά καταστήματα που αποθηκεύουν δεδομένα πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών.

Ανάμεσα στις πολλές τεχνικές που χρησιμοποιούν για να συλλέξουν τις εν λόγω πληροφορίες είναι και οι ιστοσελίδες «ψαρέματος» (phishing), οι οποίες μιμούνται επίσημες ιστοσελίδες, το κακόβουλο λογισμικό που συλλέγει στοιχεία και κωδικούς πρόσβασης κ.α.

«Μερικοί χρήστες θεωρούν ότι οι ψηφιακές απειλές είναι κάτι μακρινό, που μπορεί να βλάψει κάποιον μόνο στον κυβερνοχώρο. Ωστόσο, πολλές διαδικτυακές απειλές έχουν σαφείς επιπτώσεις στην πραγματική ζωή, είτε πρόκειται για απώλεια δεδομένων, είτε για κλεμμένα χρήματα. Αντί να πληρώνει κάποιος τις συνέπειες, είναι πιο συνετό να φροντίζει για την ασφάλεια του εκ των προτέρων», δήλωσε η Έλενα Καρτσένκο, επικεφαλής καταναλωτικών προϊόντων της Kaspersky Lab.

Σημειώνεται πως για τις ανάγκες της έρευνας δεν λήφθηκε δείγμα από Έλληνες χρήστες του διαδικτύου.