Το ΕΚΑΒ θέλει άμεση βοήθεια -Τεράστιες οι ελλείψεις σε προσωπικό και οχήματα σε ολόκληρη τη χώρα

Με μεγάλα προβλήματα λειτουργεί το ΕΚΑΒ σε όλη τη χώρα. Το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας συνεχίζει να σώζει ζωές, αλλά το έργο του δυσχεραίνεται μέρα με τη μέρα. Κάτι η αδιαφορία του υπουργείου Υγείας και του υπουργού Μάκη Βορίδη, που σφυρίζουν κλέφτικα, κάτι οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό και τα παλιά οχήματα, η κατάσταση θυμίζει βόμβα που κοντεύει να εκραγεί.

 

Για να γίνουμε συγκεκριμένοι, ξεκινώντας από τα οχήματα, που στην πλειονότητα των περιπτώσεων δουλεύουν 24 ώρες το 24ωρο, το κοντέρ των χιλιομέτρων που έχουν ήδη διανύσει εχει αγγίξει τα 500.000 – 700.000 χιλιόμετρα.

 

Επιπλέον οι εργαζόμενοι τρέχουν και δεν φτάνουν, κι αυτό διότι από τον Μάιο του 2014 η κυβέρνηση και ο Άδωνις Γεωργιάδης αποφάσισαν πως το ΕΚΑΒ θα εξυπηρετεί και τα νοσοκομεία. Με απλά λόγια, σε περιοχές που μπορεί να έχουν ένα ασθενοφόρο, στην περίπτωση που κληθεί να μεταφέρει έναν ασθενή είτε σπίτι του είτε για εξετάσεις, υπάρχει κίνδυνος να μην προλάβει κάποιο έκτακτο περιστατικό.

 

Για καινούρια οχήματα ούτε λόγος, καθώς ο διαγωνισμός για την αγορά 200 οχημάτων, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έχει «κολλήσει» για «δημοσιονομικούς λόγους» στο… μακρινό 2007 Επτά ολόκληρα χρόνια!

 

Σπάσανε τα κοντέρ

 

Στην Αθήνα τις ανάγκες πέντε εκατομμυρίων ανθρώπων εξυπηρετούν 65 με 70 ασθενοφόρα, των οποίων τα κοντέρ προσεγγίζουν τα 700 000 χιλιόμετρα «Εμείς ζητάμε την άμεση πρόσληψη προσωπικού και την αντικατάσταση του στόλου μας. Τα οχήματα είναι παλιά, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν τόσο οι ζωές των εργαζομένων όσο και οι ζωές των ασθενών που χρειάζονται άμεση μεταφορά σε κάποιο νοσοκομείο. Οι συνεχείς συνταξιοδοτήσεις τα τελευταία χρόνια έχουν δημιουργήσει τεράστια κενά τόσο στην Αθήνα όσο και σε όλη την Ελλάδα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Γιάννης Χρούσος.

 

Και προσθέτει: «Οι ανάγκες αυξήθηκαν δραματικά από τότε που αναλάβαμε τον όγκο της δουλειάς των νοσοκομείων. Κάτι πρέπει να γίνει, διότι είμαστε σε οριακό σημείο. Οι προσλήψεις εποχικών εργαζομένων θα βοηθούσαν, διότι οι συνταξιοδοτήσεις είναι πάρα πολλές».

 

Στη Θεσσαλονίκη η κατάσταση έχει… εκτροχιαστεί, μιας και κυκλοφορούν 16 ασθενοφόρα, δύο κινητές μονάδες (μία στην έδρα του ΕΚΑΒ στο Πουρνάρι Πυλαίας και μία στη Νεάπολη) και μία μηχανή. Τα πράγματα βρίσκονταν σε οριακό σημείο ειδικά το καλοκαίρι, καθώς οι εργαζόμενοι εξυπηρετούσαν και τις ανάγκες της Χαλκιδικής.

Για να καλυφθούν οι βάρδιες στα κέντρα υγείας Αγίου Νικολάου και Πολυγύρου στη Χαλκιδική, ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ, όπως αναφέρουν πληροφορίες, έδωσε εντολή να φεύγουν από τη Θεσσαλονίκη δύο ασθενοφόρα, εκ των οποίων ένα να καλύπτει τον Άγιο Νικόλαο και ένα την Καλλικράτεια Επίσης, άλλο ένα έφευγε στα Κουφάλια, προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες των κέντρων υγείας Κουφαλίων και Χαλάστρας, τα οποία έμειναν άδεια, χωρίς προσωπικό, αφού οι οδηγοί έχουν μετακινηθεί στα νοσοκομεία «Παπανικολάου» και ΨΝΘ.

 

«Τα πράγματα είναι τραγικά. Τα ασθενοφόρα με προγράμματα του ΕΣΠΑ δεν έχουν δρομολογηθεί. Γι’ αυτό θα τα αγοράσουν με χρήματα του ελληνικού λαού. Η συντήρηση των ασθενοφόρων είναι και πολύ δαπανηρή και πολύ χρονοβόρα. Και για ανταλλακτικά επίσης. Αυτό δεν είναι λογικό.Πρόταση των εργαζομένων είναι η πρόσληψη εποχικών, καθώς τα μέτρα που λαμβάνουν τώρα οι αρμόδιοι έχουν τριπλάσιο κόστος απ’ ό,τι αν προχωρούσαν σε προσλήψεις εποχικών. Τα τελευταία 3-4 χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 50 συνάδελφοι και την επόμενη πενταετία αναμένεται να φύγουν άλλοι 50, κάτι που θα δημιουργήσει τεράστια κενά στη συμπρωτεύουσα», ανέφερε ο γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΕΚΑΒ και πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΚΑΒ Θεσσαλονίκης Ιερόθεος Γιαμουρίδης.

 

Και προσθέτει: «Η κατάσταση στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι δύσκολη. Οδηγοί των νοσοκομείων μεταφέρθηκαν στο ΕΚΑΒ. Αποσπάστηκαν στο ΕΚΑΒ. Όλες τις δουλειές τις κάνει το ΕΚΑΒ Με αποτέλεσμα να αργούν τα ασθενοφόρα να πάνε στα ΕΚΑΒ. Όλη η Ελλάδα σε αυτό το κομμάτι βρίσκεται σε οριακό σημείο».

 

Δίνουν μάχες

 

Η εικόνα στα υπόλοιπα σημεία της Ελλάδας δεν διαφοροποιείται: η κατάσταση είναι οριακή στους περισσότερους νομούς της Ελλάδας, με το πρόβλημα να εστιάζεται στη Βόρεια Ελλάδα και στα νησιά, όπου μέρα με τη μέρα οι διασώστες δίνουν μάχη και σώζουν ανθρώπους. Ενδεικτικά της τραγικής κατάστασης είναι τα στοιχεία, τα οποία αναφέρουν ότι στην Αλεξανδρούπολη υπάρχουν μόλις δύο ασθενοφόρα, στην Ξάνθη ένα, στη Δράμα… ενάμισι (καθώς ένα δεύτερο επιστρατεύεται με βάρδιες), στην Καβάλα υπάρχουν τρία ασθενοφόρα, όπως και στις Σέρρες, στα Γρεβενά ένα όχημα, στη Βέροια δύο, στην Έδεσσα ένα, στην Κοζάνη δύο και στην Πτολεμαΐδα ενάμισι (το δεύτερο λειτουργεί με βάρδιες λόγω έλλειψης προσωπικού).

Αντίστοιχες ελλείψεις παρατηρούνται στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο, τόσο σε οχήματα όσο και σε προσωπικό. Παρόμοια εικόνα και στα ελληνικά νησιά Λόγου χάρη στη Σκιάθο, ένα νησί το οποίο τα τελευταία χρόνια έχει μεγάλη τουριστική «άνθηση», όπως μας καταγγέλλουν, δεν υπάρχει ούτε νοσοκομείο ούτε κέντρο υγείας.

Αν είσαι άρρωστος ή τραυματιστείς, δηλαδή, το Λιμενικό αναλαμβάνει τον ρόλο να μεταφέρει τους ασθενείς, χωρίς να περιλαμβάνεται στις αρμοδιότητές του.

Την περίσταση, φυσικά, εκμεταλλεύονται, όπως μας λένε εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ Βόλου, διm άφοροι επιτήδειοι, οι οποίοι μεταφέρουν ασθενείς με δικά τους μέσα, αντί, φυσικά, υψηλού αντιτίμου. Κανονική… ταρίφα.

 

Πηγή: Εφημερίδα Ποντίκι