Το καλοκαίρι η δημοπράτηση της γραμμής 4 του μετρό

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Σε τρεις φάσεις αναμένεται να δημοπρατηθεί η επέκταση του Μετρό, στη γραμμή 4, η οποία θα συνδέει το κέντρο της Αθήνας με την εθνική οδό Αθηνών – Λαμίας, με το πρώτο τμήμα να δημοπρατείται μέσα στο καλοκαίρι.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη το έργο στο σύνολό του θα κατασκευαστεί μέσω σύμπραξης του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα, ενώ την ίδια στιγμή έδωσε νέο σφιχτό χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Ως χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των παλιών έργων, ο υπουργός Υποδομών έθεσε τον Μάρτιο του 2017, ενώ προανήγγειλε πως μία εβδομάδα πριν από το Πάσχα εγκαινιάζεται και θα δοθεί προς χρήση στους πολίτες ο δρόμος Μεγαλόπολη – Καλαμάτα και Καλαμάτα – Σπάρτη.

Παράλληλα ανέφερε ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2016 ολοκληρώνεται η περιφερειακή της Καλαμάτας, ενώ μέχρι τον Μάρτιο του 2017 θα ολοκληρωθούν όλοι οι υπόλοιποι αυτοκινητόδρομοι.

«Η Ιόνια οδός και η Ολυμπία θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του ’17 και αυτό δεν είναι εξαγγελία. Ή θα έχουν ολοκληρωθεί ή θα αναγκαστεί η χώρα να επιστρέψει δισ. πίσω και τα έργα να ναυαγήσουν. Άρα αυτό είναι δέσμευση», δήλωσε χαρακτηριστικά. Μάλιστα ο κ. Σπίρτζης ξεκαθάρισε ότι μέχρι την ολοκλήρωση των έργων δεν μπορούν να μειωθούν τα διόδια, όμως, μετά θα ισχύσει ένα μεταβλητό σύστημα ανάλογα με τα έσοδα των αυτοκινητόδρομων, το οποίο θα επιφέρει μειώσεις στις τιμές των διοδίων.

Μετρό 

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας θα δημοπρατηθεί μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες, δηλαδή μέσα στο καλοκαίρι και θα αφορά το τμήμα από το Γαλάτσι ως το κέντρο της Αθήνας, την οδό Ακαδημίας. Παράλληλα ως το τέλος του χρόνου θα έχει γίνει η δημοπράτηση των δύο τρίτων του έργου.

Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη το δεύτερο τμήμα του έργου θα είναι μέχρι την οδό Κατεχάκη και το τρίτο τμήμα θα εκτείνεται μέχρι τα βόρεια προάστια. Αναφερόμενος στο μετρό Θεσσαλονίκης ξεκαθάρισε ότι θα είναι έτοιμο το 2020. «Κατ’ αρχάς έχουμε δύο φάσεις. Το 2017 θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα πολιτικού μηχανικού και το 2020 θα είναι έτοιμη και η βασική γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης και η επέκταση μέχρι την Καλαμαριά. Και θα λειτουργεί. Το σημαντικό είναι να πάρει ανάσα η πόλη και η κοινωνία της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να φύγει όλη αυτή η επιβάρυνση και στο εμπορικό κέντρο και στο κυκλοφοριακό της πόλης και σε όλα τα άλλα που ζει η Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο υπουργός Υποδομών.