Το κυκλοφοριακό θέλει και αυτό μάρκετινγκ

Αν η μισή δουλειά για την επίλυση του κυκλοφοριακου προβλήματος, είναι τα έργα υποδομής και οι εύστοχες ρυθμίσεις, η άλλη μισή δουλειά είναι η επικοινωνία και το μάρκετινγκ.

Για το πρώτο μισό έχει χυθεί πολύ μελάνι και όλοι γνωρίζουμε τις δυστοκίες και τις καθυστερήσεις, σε πρακτικό επίπεδο. Για το δεύτερο μισό ( που θα μπορούσε να ονομαστεί, άυλες ενέργειες) όμως υπάρχει μία συστηματική παραμέληση τόσο σε επίπεδο κεντρικής διοίκησης όσο και αυτοδιοίκησης, παρά το γεγονός ότι είναι απείρως ευκολότερο να σχεδιαστεί, είναι πολύ φθηνότερο και αποφέρει αναλογικά σημαντικές βελτιώσεις.

Η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος, από τη φύση του προυποθέτει ένα είδος ατομικής και συλλογικής συνειδητότητας. Επομένως στη σύγχρονη πραγματικότητα των μαζικών δημοκρατιών είναι και πρόβλημα επικοινωνίας και μάρκετινγκ. Καμπάνιες για το κυκλοφοριακό και τη χρήση των μαζικών συγκοινωνιών έγιναν μόνο κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, με θεαματικά αποτελέσματα.Ποτέ άλλοτε όμως και πουθενά στην Ελλάδα δεν ενσωματώθηκε στην επίλυση προβλημάτων πόλης η διάσταση της μεθοδικής και οργανωμένης καμπάνιας. Αντίθετα στις μεγάλες σύγχρονες πόλεις είναι αναπόσπαστο μέρος της επίλυσης και μάλιστα αδιάλλειπτα με επιμονή και συνέχεια .

Ο Δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης έχει αντιληφθεί ότι χωρίς την συνδρομή των ίδιων των πολιτών, δεν επιλύεται ο κυκλοφοριακός γριφος. Πολλές φορές επιδίδεται σε συμβολικές κινήσεις συμμετέχοντας ο ίδιος, αλλά κακά τα ψέματα ούτε ο ´´αυτοκόλητος γάιδαρος ´´του Δημάρχου αρκεί να μεταστρέψει αντιλήψεις και συνήθειες, που είναι εμπεδωμένες χρόνια στη συνείδηση του κόσμου.

Η νέα πενταετία είναι μία ιδανική δημοτική θητεία για να οργανωθεί μία μεγάλη καμπάνια σε μητροπολιτικό επίπεδο με τη συμμετοχή όλων των Δήμων της Θεσσαλονίκης.

Με αξιοποίηση της δημοτικής τηλεόρασης και του ραδιοφώνου και με ιδαιτερη έμφαση που πρέπει να δοθεί υποχρεωτικά στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικύωσης, μπορούν να παραχθουν φρέσκα μηνύματα και βίντεο και να προωθήσουν την εναλλακτική και μοντέρνα αντίληψη για την καθημερινή ζωή στην πόλη. Ανάδειξη της ποδηλατοκίνησης, ώθηση προς τα μεσα μαζικής μεταφοράς, αποθάρυνση της χρήσης των ΙΧ, ορθή χρηση της στάθμευσης και προστασία των πεζών, θα μπορούσαν να είναι οι βασικές θεματικές του προγράμματος.

Τέλος η πολυθρύλητη κυκλοφοριακή εκπαίδευση και κυρίως στα παιδιά και στους μαθητές, παρέχεται και αυτή αδύναμα και σπασμωδικά. Ο προσανατολισμός και πάντως μόνο θεωρητικός και μέχρι σήμερα ανεκπλήρωτος, για την παροχή κυκλοφοριακής εκπαίδευσης στα σχολεία θα έπρεπε να αντικατασταθεί από επαναλμβανόμενα προγράμματα προς τους γονείς και τα παιδιά με πρωτοβουλία κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες η κυκλοφοριακή συνείδηση και εκπαίδευση, ωριμάζει διαμέσω της εκπαίδευσης των γονέων.

Η πρωτοβουλία είναι στα χέρια των νέων Δημάρχων…

 

Του Σταύρου Κωνσταντινιδη
Πολιτικού Μηχανικου – Συγκοινωνιολογου

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr