ΕΠΑΜ: Ανακοίνωση Για τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολείων και τις ρητές εντολές του Υπουργείου

Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι των πρόσφατων τοποθετήσεων και ανακοινώσεων του Τομέα Παιδείας του ΕΠΑΜ, και οι αιφνίδιες εντολές του Υπουργείου σχετικά με τον χρόνο και τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολείων ήρθε να επιβεβαιώσει τις θέσεις μας. 

1ον: Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται ουσιαστικά για την προστασία της Υγείας και της Παιδείας. Όπως επισημαίνουν ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ και πολλών τοπικών ΕΛΜΕ, οι οποίες απάντησαν στις κυβερνητικές εντολές με στάση εργασίας για τις 6/5/2020, η επάνοδος στα σχολεία συνοδεύεται από προχειρότητα στη λήψη μέτρων και την οργάνωσή της, χωρίς καμία μέριμνα για τους όρους και τις προϋποθέσεις ασφαλούς επαναλειτουργίας των σχολείων. Δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον, αλλά ούτε και εγγυήσεις δίνονται εκ μέρους της Πολιτείας, ώστε να διασφαλίζεται ουσιαστικά και με δημόσιες δαπάνες η υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών χωρίς διακρίσεις και διαχωρισμούς. Επίσης, το γεγονός ότι η κυβέρνηση επαίρεται για τις ιδιωτικές δωρεές που εξασφάλισε προκειμένου να καλύψει την όποια υποστήριξη υλικοτεχνικών μέσων, τα οποία μάλιστα διανεμήθηκαν επιλεκτικά και σε λίγους, χωρίς να δώσει ούτε ένα ευρώ από δημόσιες δαπάνες, καταδεικνύει τις προθέσεις της για κατάργηση του δωρεάν χαρακτήρα της Παιδείας και την ιδιωτικοποίηση της. Ο χώρος της Εκπαίδευσης είναι ένα ακόμη πεδίο εργαλειοποίησης της επιδημίας για επικοινωνιακούς και για άλλους λόγους.

2ον: Πίσω από τις εσπευσμένες εντολές με τον χαρακτήρα κατεπείγοντος κρύβονται άλλες σκοπιμότητες. Προωθούνται και επιβάλλονται πολιτικές ολοκληρωτικού τύπου.

Το «η τηλεκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαίδευση» είναι αδιανόητο για την κυβέρνηση, η οποία υιοθετεί το δόγμα «η εκπαίδευση υποκαθίσταται από την τηλεκπαίδευση». Η ρητή εντολή της υπουργού παιδείας για ζωντανή διαδικτυακή αναμετάδοση (με βιντεοσκόπηση) των διά ζώσης μαθημάτων εντός τάξης σε μαθητές που δεν θα προσέρχονται στο σχολείο, προκάλεσε, δικαιολογημένα, την έντονη αντίδραση της ΟΛΜΕ, η οποία απειλεί με νομική προσφυγή στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων στην περίπτωση που η εντολή δοθεί και γραπτώς. 

Το προκλητικό είναι ότι στον κατάλογο των συνταγματικών άρθρων, της ελληνικής νομοθεσίας και των διεθνών κανονισμών που καταγγέλλει η ΟΛΜΕ ότι παραβιάζονται, η υπουργός παιδείας δεν βλέπει καμιά παραβίαση! Ειδικότερα, η ΟΛΜΕ επικαλείται την παραβίαση, ενδεικτικά, των παρακάτω: 

Άρθρο 9A του Συντάγματος: (Προστασία προσωπικών δεδομένων)

Κανονισμός (ΕΕ) 679/2016 (GDPR) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Έγγραφο ΥΠΕΘ Αρ. Πρωτοκόλλου: Φ.25/103373/Δ1 22-6-2018

Απόφαση Α.Π.Δ.Π.Χ. Γ/ΕΞ/2274/2011 – ΦΕΚ 548/Β/7-4-2011 (ΟΔΗΓΙΑ 1/2011)

Aπόφαση 21/2019 της ΑΡΧΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Καταργείται το άσυλο της σχολικής τάξης. Καταργείται η ιδιωτικότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Παραβιάζεται η εχεμύθεια και εμπιστοσύνη της εκπαιδευτικής σχέσης μαθητή-δασκάλου. Παραβιάζεται η προστασία προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών. Η εκπαιδευτική διαδικασία μεταβάλλεται σε ένα ακόμη αγοραίο εμπορευματοποιήσιμο προϊόν, που καταργεί την ελευθερία του καθηγητή στην τάξη δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες ελέγχου. Και όλα αυτά για την κυβέρνηση είναι φυσιολογικά και νόμιμα! 

Είναι φανερό ότι μέσω της εργαλειοποίησης της επιδημίας επιχειρείται η επιβολή μιας νέας κανονικότητας, σε μια νέα πραγματικότητα, όπου οι ελευθερίες και τα δικαιώματα θα είναι πλέον ιστορικές έννοιες και λέξεις χωρίς σημασία, κενές νοήματος. Στόχος είναι η εκ βάθρων τροποποίηση όχι μόνο του περιεχόμενου, αλλά κυρίως του προσανατολισμού της εκπαίδευσης, προκειμένου να προσαρμοστεί στα επιβαλλόμενα μοντέλα διακυβέρνησης, συμβάλλοντας στην κανονικοποίηση και στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της κοινωνίας. Για το σύστημα της νέας παγκόσμιας τάξης καθίσταται επιτακτικά αναγκαία μια Παιδεία ειδεχθώς ελεγχόμενη και κατευθυνόμενη υπέρ των συμφερόντων της νέας παγκόσμιας απολυταρχίας, που στηρίζεται στον άξονα: «απειλή – φόβος – υποταγή – έλεγχος».Υπενθυμίζουμε: η συμβολή της τεχνολογίας στην εκπαίδευση μπορεί να είναι ουσιαστική μόνο αν προσαρμόζεται στο πλαίσιο μιας Παιδείας που υπηρετεί την ολόπλευρη καλλιέργεια του ανθρώπου. Διαφορετικά χρησιμοποιείται ως εργαλείο για την υποταγή και υποδούλωσή του