“Κόντρες” σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ

Χωρίς εισιτήριο βρέθηκε σε έλεγχο που έγινε σε λεωφορείο του ΟΑΣΘ μια επιβάτιδα, όμως αυτό έγινε όπως φαίνεται αιτία για να παρέμβη ένας συνεπιβάτης της και να διαπληκτιστεί με τον ελεγκτή.

 

Τα αίματα άναψαν και η κατάσταση στο λεωφορείο της γραμμής 3 βγήκε εκτός ελέγχου με αποτέλεσμα ένα άτομο να οδηγηθεί ελαφρά τραυματισμένο στο Νοσοκομείο Παπανικολάου.

Ο Πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χ. Στεφανίδης τόνισε πως ο ελεγκτής έκανε τη δουλειά του και δεν φέρει απολύτως καμία ευθύνη για το περιστατικό.   

Από σχεδιασμό πάμε καλά

Στο μεταξύ η πιλοτική εφαρμογή που υλοποίησε το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), απέσπασε το ευρωπαϊκό έργο NODES .

Η πιλοτική εφαρμογή που υλοποίησε το ΣΑΣΘ αφορά στο μελλοντικό σταθμό μετεπιβίβασης στην περιοχή της Μίκρας Θεσσαλονίκης. Σε 18 μήνες η ομάδα έργου του NODES δοκίμασε και αξιολόγησε όλα τα εργαλεία που της ανατέθηκαν, με στόχο να υπάρξει η βάση για τη δημιουργία ενός σταθμού μετεπιβίβασης «νέας γενιάς» στη Μίκρα, όπου στο μέλλον προγραμματίζεται να επικοινωνούν κύρια μέσα μετακίνησης του επιβατικού κοινού, όπως αστικά λεωφορεία, ταξί, μετρό, θαλάσσια συγκοινωνία κ.ά.

 
Μέχρι τότε το πρόβλημα της μετακίνησης στη Θεσσαλονίκη διογκώνεται. Όπως μάλιστα δήλωσε πρόσφατα ο δημοτικός σύμβουλος Ανδρέας Κουράκης, ιδρυτικό στέλεχος της “Πρωτοβουλία” το ζήτημα της δημόσιας συγκοινωνίας πρέπει άμεσα να εξεταστεί και να μην έχουμε μονοπωλιακές καταστάσεις.

 

O επικεφαλής του έργου, Σπύρος Βούγιας, παρουσιάζοντας το ευρωπαϊκό έργο στη σημερινή συνεδρίαση του ΣΑΣΘ, «χρησιμοποιήσαμε και αξιολογήσαμε 27 εργαλεία από τρεις θεματικές ενότητες, που στόχο έχουν τη διευκόλυνση όλων όσοι εμπλέκονται στο σχεδιασμό, τη χρήση και τη διαχείριση των αστικών σταθμών μετεπιβίβασης. Οι δοκιμές έγιναν τόσο στο σταθμό μετεπιβίβασης της Μίκρας, όσο και στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΙΚΕΑ. Ο σταθμός μετεπιβίβασης της Μίκρας αποτελεί τον τερματικό σταθμό της επέκτασης του μετρό στην Καλαμαριά και είναι ίσως ο πιο κρίσιμος σταθμός της επέκτασης, που αποτελεί ουσιαστικά την ανατολική πύλη εισόδου προς τον πυρήνα της πόλης».

Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα των Infokiosks και της πινακίδας μεταβαλλόμενων μηνυμάτων VMS, η έρευνα ικανοποίησης χρηστών στο σταθμό μετεπιβίβασης του ΙΚΕΑ και τα πληροφοριακά συστήματα, που τέθηκαν σε εφαρμογή στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου, το οποίο ολοκληρώνεται στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2015.

Το ευρωπαϊκό έργο NODES συγχρηματοδοτείται από το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ως κύριο στόχο την ανάπτυξη μιας «εργαλειοθήκης» για μια νέα γενιά σταθμών μετεπιβίβασης, που υποστηρίζουν περισσότερο βιώσιμα συστήματα μεταφοράς και μετακίνησης, παρέχουν μεγάλο αριθμό μεταφορικών και μη υπηρεσιών και αναβαθμίζουν την εμπειρία της μετακίνησης συνολικά.

Όλη η δουλειά που έγινε από την ομάδα εργασίας του ΣΑΣΘ υποβλήθηκε με τη μορφή παραδοτέου με τίτλο «Thessaloniki Application Report» στον επικεφαλής της κοινοπραξίας του NODES τον Ιανουάριο του 2015.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ, Γιάννης Παλαιστής, «αποτελούν σημαντική επιβράβευση του έργου που έγινε από την ομάδα εργασίας μας τα εύσημα που μας αποδίδουν οι επικεφαλής του NODES. Είναι χαρακτηριστική η επιστολή που λάβαμε από τη συντονίστρια του έργου, C. Hoogendoorn (UITP), η οποία αναφέρεται με πολύ τιμητικά σχόλια για τη δουλειά που κάναμε, κάτι που αποτελεί το καλύτερο επιστέγασμα της προσπάθειας των επιστημόνων του ΣΑΣΘ.

 

Ήδη τα αποτελέσματα που έχει αυτή η προσπάθεια για καλύτερες συνθήκες στους υφιστάμενους σταθμούς μετεπιβίβασης και στους μελλοντικούς νέας γενιάς για τους επιβάτες των μέσων μεταφοράς είναι εμφανή. Σύγχρονα εργαλεία, όπως τα infokiosks και τα πληροφοριακά συστήματα που λειτουργήσαμε στο σταθμό μετεπιβίβασης ΙΚΕΑ έτυχαν της αναγνώρισης του επιβατικού κοινού και της ευρείας χρήσης τους. Ως ΣΑΣΘ θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μεθοδικά για να προετοιμάσουμε ένα καλύτερο μέλλον για βιώσιμες και σύγχρονες αστικές μετακινήσεις στη Θεσσαλονίκη».
Στο μήνυμά της προς την ομάδα έργου NODES του ΣΑΣΘ η κ. Hoogendoorn αναφέρει χαρακτηριστικά: «Θα ήθελα προσωπικά να σας συγχαρώ για την προσπάθεια που κάνατε στο παραδοτέο. Έχοντας διαβάσει όλα τα παραδοτέα του πακέτου εργασίας 4, αν υπήρχε σειρά κατάταξης, οπωσδήποτε θα διακαιούσασταν την πρώτη θέση».

 

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr