Εξαλλοι οι συγγενείς του πιλότου με τη νέα θεωρία για την τύχη της πτήσης ΜΗ370

Την οργή των συγγενών του πιλότου του εξαφανισμένου αεροσκάφους των Μαλαισιανών Αερογραμμών έχει προκαλέσει η νέα ερμηνεία για την εξαφάνιση της πτήσης MH370 που χάθηκε πριν από ένα χρόνο (8 Μαρτίου 2014) εκτελώντας το δρομολόγιο Κουάλα Λουμπούρ – Πεκίνο.

 

Ο Σάιμον Χάρντι, μέχρι σήμερα εν ενεργεία πιλότος σε μεγάλο διεθνή αερομεταφορέα, υποστηρίζει ότι ο πιλότος του αεροσκάφους το οδήγησε εσκεμμένα στη θάλασσα μαζί με τους 239 επιβαίνοντες. Όσον αφορά την τύχη του αεροσκάφους, την προσδιορίζει περίπου 100 ναυτικά μίλια μακριά από εκεί που διεξάγονται οι έρευνες.

 

Την θεωρία του χαρακτηρίζουν ως βάσιμη ακόμη και οι Αρχές της Αυστραλίας, παρότι επισήμως θεωρούν το συμβάν ως συντριβή, γεγονός που έχει εξοργίσει την αδελφή του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους Ζάχαρι Αχμάντ Σαχ. 

 

«Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, χωρίς να υπάρχουν απτά στοιχεία, ΚΑΝΕΙΣ, είτε είναι πολιτικός, επιστήμονας, πιλότος εν ενεργεία ή βετεράνος, εμπειρογνώμονας, δημοσιογράφος ή οτιδήποτε άλλο… ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ δεν έχει το δικαίωμα να κατηγορεί τον πιλότο Ζάχαρι Αχμάντ Σαχ για οποιοδήποτε λάθος», δήλωσε η αδελφή του αγνοούμενου σε ανακοίνωσή της ένα χρόνο μετά την εξαφάνιση του boeing. 

Η εκδοχή του Χάρντι δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Διεθνής Πτήση (Flight International) και κέρδισε τα εύσημα κορυφαίων ειδικών στην ασφάλεια πτήσεων. Οπως λέει ο Ντέιβιντ Λερμόντ, «από τότε που δημοσιεύτηκε … η ηγεσία των ερευνών έχει μιλήσει μαζί του επί μακρόν … Παρά το παγκόσμιο ενδιαφέρον, κανείς ως τώρα δεν υπονόησε ότι οι υπολογισμοί του έχουν κάποιο λογικό ή αριθμητικό λάθος».

 

Η θεωρία του Χάντι είναι ότι μετά την απογείωση από την Κουάλα Λουμπούρ, χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου πάνω από την κινεζική θάλασσα, στο σημείο όπου τέμνονται τέσσερις περιοχές ελέγχου. Μόλις έκλεισε το μηχάνημα που έστελνε το απαραίτητο σήμα, «κάτι εξαιρετικά αξιοσημείωτο», συνέβη, κατά τον Χάρντι, καθώς το αεροσκάφος διέσχισε τον εναέριο χώρο Μαλαισίας και Ταϊλάνδης οκτώ φορές.

 

«Ποτε δεν είδα κάτι τέτοιο, αλλά είναι ένας καλός τρόπος να προκαλέσεις σύγχυση στους ελεγκτές», όπως εκτιμά. Επίσης, το αεροπλάνο έκανε μία απότομη στροφή περίπου 180 μοιρών προς το Πενάνγκ, στη μία από τις τρεις στροφές που καταγράφηκαν εν πτήσει. «Μου πήρε μήνες μέχρι να συνειδητοποιήσω περί τίνος επρόκειτο», όπως προσθέτει.

Ο Χάρντι χρησιμοποίησε την δική του εμπειρία για να εξηγήσει γιατί η MH370 και ο πιλότος Ζάχαρι Αχμάντ Σαχ (και πιθανώς ο συγκυβερνήτης του Φαρίκ Αμπντουλ Χαμίντ) έκανε όλα αυτά τα ζιγκ-ζαγκ: «Θυμήθηκα το Αϊερς Ροκ … είχα κάνει την ίδια μανούβρα εκεί για να απολαύσω μία καλή θέα της τοποθεσίας … κάποιος έριχνε μία τελευταία συναισθηματικά φορτισμένη ματιά στο Πενάνγκ», όπως λέει χαρακτηριστικά.

 

«Μου ήρθε στις 5 τα ξημερώματα, έτρεξα και έψαξα τις καταγωγές των πιλότων … Κάποιος είχε κάνει μία ωραία στροφή για να κοιτάξει το Πενάνγκ. Είναι ίσως το μόνο στοιχείο για το δράστη», όπως τόνισε. Ο πιλότοςκαταγόταν από το συγκεκριμένο νησί, όπως αποκαλύφθηκε στη συνέχεια.