Λήξη του σιδηροδρομικού αποκλεισμού στα Eλληνοσκοπιανά σύνορα, ζητά το ΒΕΘ

ΦΩΤΟ: FOSPHOTOS

ΦΩΤΟ: FOSPHOTOS

Τη δυσαρέσκεια του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης προκαλεί η αδράνεια προκειμένου να δοθεί λύση στο πρόβλημα αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στα Ελληνοσκοπιανά σύνορα από πρόσφυγες που έχουν καταλάβει το συγκεκριμένο σημείο, λόγω της άρνησης των Σκοπίων να τους επιτρέψει τη διέλευση.

«Οι ζημιές για τον επιχειρηματικό κόσμο είναι αξιοσημείωτες, ενώ μεγάλο είναι το πλήγμα και στην αξιοπιστία του ελληνικού εμπορικού διαδρόμου. Από την πλευρά των ελληνικών επιχειρήσεων που αγωνίζονται να επιβιώσουν, και δίνουν μάχη για να ανταποκριθούν στις δεσμεύσεις που έχουν αναλάβει έναντι άλλων εταιρειών εγχώριων και πολυεθνικών, γίνεται μία επιπλέον προσπάθεια για την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων που διαθέτει η γεωγραφική θέση της πατρίδας μας. Δεν είναι δυνατόν να τινάζονται όλα στον αέρα και να μην δίνεται λύση στο πρόβλημα. Την ίδια ώρα εξαντλούνται οι ανοχές και οι αντοχές της τοπικής κοινωνίας» τονίζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Παναγιώτης Παπαδόπουλος επισημαίνοντας ότι είναι αναγκαία η άμεση αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής Σκοπίων – Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι το τελευταίο εμπορικό τρένο εισήλθε στη χώρα στις 18 Νοεμβρίου και έκτοτε δεν κατέστη δυνατό να κινηθούν άλλοι συρμοί προς τη Θεσσαλονίκη.

Στη ζοφερή κατάσταση που επικρατεί έρχονται να προστεθούν τα αλλεπάλληλα ευρωπαϊκά ραπίσματα για ενδεχόμενη αποβολή της χώρας μας από τη συνθήκη Σέγκεν λόγω ελλιπούς φύλαξης των συνόρων.

«Αν η συνθήκη του Σένγκεν… λυγίσει υπό από το βάρος της προσφυγικής κρίσης της Ευρώπης και της τρομοκρατικής απειλής, το μεγαλύτερο πείραμα διεύρυνσης των συνόρων, θα έχει ως πρώτο αδύναμο κρίκο την Ελλάδα» σχολιάζει ο πρόεδρος του ΒΕΘ επισημαίνοντας ότι η κυβέρνηση δεν μπορεί να παίρνει αψήφιστα όλη αυτή τη συζήτηση για ενδεχόμενη αποπομπή της Ελλάδας από τη Ζώνη Σένγκεν.

«Είναι απαραίτητη η προάσπιση της παραμονής της Ελλάδας στη συνθήκη Σέκγκεν και κατά συνέπεια η πλήρης εφαρμογή των συμφωνηθέντων μέτρων με τους εταίρους για την ενίσχυση της ασφάλειας των θαλάσσιων συνόρων αλλά των βόρειων συνόρων της χώρας μας. Δεν υπάρχει λόγος η Ελλάδα να αποκτήσει ένα ακόμη πρόβλημα μαζί με δεκάδες άλλα που την ταλανίζουν» καταλήγει ο πρόεδρος του ΒΕΘ.