Οι Φυσικοί συζητούν για τη Φυσική στη Θεσσαλονίκη

Με κύριο αίτημα ν αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας αλλά και εξέτασης της Φυσικής, τα μέλη της ΕΕΦ καλούν όλους όσοι ενδιαφέρονται, την Παρασκευή 26 Ιουνίου στις 6 το απόγευμα, στο ξενοδοχείο Εγνατία σε μια ανοιχτή συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων.

 

Όπως εξηγεί ο Αντιπρόεδρος της ΕΕΦ και καθηγητής Φυσικής Παναγιώτης Φιλντίσης, «είναι άμεση ανάγκη ν αλλάξει ο τρόπος διδασκαλίας της Φυσικής , ένα μάθημα που πρέπει να εμπλουτιστεί με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα , να γίνει προσιτό και να εκσυγχρονιστεί. Προς αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να υπάρξει συνεργασία Πανεπιστημιακών, Ερευνητών και Καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης»  .

 

Στη συνάντηση θα συμμετάσχουν σχολικοί σύμβουλοι, αιρετοί εκπρόσωποι στα υπηρεσιακά συμβούλια, οι επόπτες των βαθμολογικών κέντρων της Θεσσαλονίκης, στελέχη της εκπαίδευσης  και η επιτροπή παιδείας της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. Καλούνται οι συνάδελφοι να συμμετάσχουν ενεργά και να καταθέσουν τις απόψεις τους ώστε να συνδιαμορφώσουμε προτάσεις για όλα αυτά τα θέματα.

 

Η συμμετοχή στην εκδήλωση είναι ελεύθερη. 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

17:45  – 18:00

Προσέλευση

18: 00 – 18:10

 

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ: Η ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ

18:10 – 18:30

Εισήγηση σχολικών συμβούλων κ.κ. Κεραμιδά Κ. και Τσεχερίδη Σ.

18:30 – 18:40

Εισήγηση αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια

18:50 – 20:30

Τοποθετήσεις συναδέλφων – συζήτηση

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΤΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

20:30 – 20:50

 

Τοποθετήσεις εποπτών βαθμολογικών κέντρων Θεσσαλονίκης

20:50 – 22:00

Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών – συζήτηση

 

Το τέλος των αριστούχων; Η πλειοψηφία κάτω από τη βάση

 

Με αφορμή τα αποτελέσματα από των πανελλαδικών εξετάσεων και μετά από έρευνα δεδομένων αναφορικά με τις αποδόσεις των υποψηφίων στη Φυσική, το μέλος της ΕΕΦ Γιώργος Γκρος αναφέρει ότι «το 57% των υποψηφίων στη Θετική κατεύθυνση και το 79% στην Τεχνολογική ΙΙ, έγραψαν κάτω από τη βάση. Φέτος οι αριστούχοι ήταν μόλις 2% επί του συνόλου των υποψηφίων, ενώ το 2013 ήταν  4%».

 

Να επανασχεδιαστεί ο τρόπος διδασκαλίας της ΦΥΣΙΚΗΣ

 

Να επανασχεδιαστεί ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής , προτείνει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών με αφορμή τα φετινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τα οποία έκρινε ως αντιπαιδαγωγικά. Όπως προκύπτει από πληροφορίες που προέρχονται από βαθμολογικά κέντρα του Υπουργείου Παιδείας, δεν υπάρχει διαβάθμιση στις βαθμολογίες των υποψηφίων στο μάθημα της Φυσικής κατεύθυνσης, ενώ η τεράστια μάζα των μαθητών συγκεντρώνει βαθμούς κάτω από τη βάση.

 

«Η Φυσική εξηγεί τα φαινόμενα όχι λύνοντας τύπους αλλά βγάζοντας συμπεράσματα, οδηγώντας δηλαδή στην κατεύθυνση των εννοιών. Εμείς ως Ένωση Ελλήνων Φυσικών , διαπιστώνοντας το κενό που υπάρχει κάναμε μια διαδρομή σε όλη την Ελλάδα διδάσκοντας σε περισσότερους από 20.000 μαθητές φέτος μέσω της εκπαιδευτικής δράσης «Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΑΓΕΥΕΙ»  τα μονοπάτια γνώσης, της μοναδικής αυτής επιστήμης», επισημαίνει ο Α Αντιπρόεδρος της ΕΕΦ Παναγιώτης Φιλντίσης.

 

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών τονίζει την ανάγκη αναβάθμισης του μαθήματος της Φυσικής ως βασικό μάθημα Γενικής Παιδείας τόσο στα Γενικά Λύκεια όσο και στα ΕΠΑΛ, αλλά και τη συνεργασία των πανεπιστημιακών , των μάχιμων εκπαιδευτικών και των σχολικών συμβούλων , ενώ επισημαίνει την ανάγκη συμμετοχής της ΕΕΦ και άλλων επιστημονικών ενώσεων, ως ισότιμοι συνομιλητές του Υπουργείου Παιδείας στον καθορισμό αναλυτικών προγραμμάτων ύλης και ωρών διδασκαλίας.

 

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr