Τα πάνω κάτω στο κυκλοφοριακό -Νέο σύστημα στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη

Ριζικές αλλαγές στον τομέα της κυκλοφορίας φέρνει το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, το οποίο σχεδιάζει να αναπτύξει ο δήμος Θεσσαλονίκης. Ο προγραμματισμός αφορά την ανάπτυξη ενός σύγχρονου και ευέλικτου συστήματος, το οποίο θα είναι εξαιρετικά απλό στη χρήση του, αφού θα λειτουργεί ακόμη και μέσω κινητού τηλεφώνου.

 

 

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Οικονομικών, Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης Χασδάι Καπόν ο προγραμματισμός που έχει γίνει από πλευράς δήμου Θεσσαλονίκης αφορά την ανάπτυξη ενός σύγχρονου και ευέλικτου συστήματος, το οποίο θα είναι εξαιρετικά απλό στη χρήση του, αφού θα λειτουργεί ακόμη και μέσω κινητού τηλεφώνου.

Σε αυτήν την πρώτη φάση, όπως ανέφερε ο κ. Καπόν, το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα εφαρμοστεί στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, καθώς και στην περιοχή της Άνω Πόλης και σε τμήμα της πέμπτης δημοτικής κοινότητας, ενώ παράλληλα θα προβλεφθεί η δυνατότητα για σταδιακή επέκτασή του σε ολόκληρη την πόλη.

Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό περίπου 35 εκατ.ευρώ, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από τα ίδια έσοδα που θα προκύψουν από την εκμετάλλευση του. Η σύμβαση που θα υπογραφεί με το διαχειριστή ο οποίος θα αναδειχθεί στο πλαίσιο του διαγωνισμού θα έχει διάρκεια πέντε ετών.

 

ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

 

Το νέο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την περιοχή του κέντρου της πόλης, ενώ θα καλύψει και βασικά κομμάτια της Άνω Πόλης, όπως και τον άξονα της Βασιλίσσης Όλγας. Στην πρώτη, στην τρίτη και στην πέμπτη δημοτική κοινότητα θα προσφέρονται 6.054 θέσεις, που θα απευθύνονται αποκλειστικά στους μόνιμους κατοίκους κάθε περιοχής, και 1.987 θέσεις οι οποίες θα μπορούν να χρησιμοποιούνται μόνον από τους επισκέπτες.

“Με το νέο σύστημα διασφαλίζεται η στάθμευση των μόνιμων κατοίκων με την παροχή προνομίων για ελεύθερο παρκάρισμα σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα”, εξήγησε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης, προσθέτοντας ότι ακόμη ένας από τους βασικούς στόχους που έχουν τεθεί αφορά την αποθάρρυνση της μακροχρόνιας στάθμευσης και της χρήσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Για το λόγο αυτό εξάλλου έχει αποκλειστεί το ενδεχόμενο να προβλεφθούν ειδικά τιμολόγια για όσους εργάζονται στο ιστορικό και στο εμπορικό κέντρο της πόλης.

 

“Ταυτόχρονα στις περισσότερο εμπορικές περιοχές δίνεται η δυνατότητα της στάθμευσης σε επισκέπτες, με σκοπό να διευκολυνθεί η εμπορική δραστηριότητα”, πρόσθεσε ο κ. Καπόν.
Στις θέσεις αποκλειστικής στάθμευσης που έχουν προβλεφθεί για τους μόνιμους κατοίκους κάθε περιοχής το παρκάρισμα θα είναι δωρεάν. Οι μόνιμοι κάτοικοι θα καλούνται να προμηθεύονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου θεσσαλονίκης ένα ειδικό σήμα, το οποίο θα αναρτούν σε εμφανές σημείο του αυτοκινήτου τους, ώστε να τους αναγνωρίζεται το δικαίωμα της δωρεάν στάθμευσης.

Αντίθετα η στάθμευση στις θέσεις των επισκεπτών θα γίνεται έναντι αντιτίμου. Εξάλλου στο πλαίσιο της πολιτικής για αποτροπή της μακροχρόνιας στάθμευσης το παρκάρισμα δεν θα επιτρέπεται για διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων ωρών.

 

ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΧΡΕΩΣΗ

 

Το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης στις θέσεις των επισκεπτών θα λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες από τις 8 το πρωί έως τις 9 το βράδυ και τα Σάββατα από τις 9 το πρωί έως και τις 4 το απόγευμα. Κατά τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας οι θέσεις των επισκεπτών θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και από τους κατοίκους κάθε περιοχής χωρίς καμία χρέωση.

Το τέλος στάθμευσης που ισχύει για το τρέχον έτος σύμφωνα με σχετική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου θεσσαλονίκης έχει διαμορφωθεί στο ποσό των 1,7 ευρώ ανά ώρα.

Μία από τις καινοτομίες του νέου συστήματος πάντως, όπως επισήμανε ο κ. Καπόν, είναι ότι η χρέωση στους πολίτες θα γίνεται πλέον ανά λεπτό και όχι ανά ώρα, όπως συμβαίνει σήμερα, με αποτέλεσμα εν τέλει το κόστος της στάθμευσης να μειωθεί. Η στάθμευση για τα άτομα με ειδικές ανάγκες θα είναι δωρεάν, ενώ θα προβλεφθεί η δυνατότητα παροχής εκπτώσεων σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού.

 

Θέσεις αποκλειστικά για επισκέπτες

 

Πρώτη δημοτική κοινότητα

1.Ίωνος Δραγούμη (Ολύμπου Εγνατία, περιττοί αριθμοί)

2. Ίωνος Δραγούμη (Ολύμπου Βαμβακά, άρτιοι αριθμοί)

 3. Βενιζέλου (Μητροπόλεως Τσιμισκή, περιττοί αριθμοί)

4. Βενιζέλου (Αγίου Μηνά – Σολωμού, περιττοί αριθμοί)

 5. Βενιζέλου (Τσιμισκή – Ερμού, άρτιοι αριθμοί)

6. Κομνηνών (Βασιλέως Ηρακλείου – Ερμού)

7. Χαλκέων (Ιουστινιανού – Φιλίππου)

8. Πάρκο Χαλκέων – Φιλίππου

9. Καρόλου Ντηλ (Νίκης – Μητροπόλεως)

10. Καρόλου Ντηλ (Τσιμισκή Καστριτσίου, άρτιοι αριθμοί)

11. Μητροπολίτου Γενναδίου (πλατεία Άθωνος – Εγνατία)

12. Πάρκο Γενναδίου – Φιλίππου

13. Αγίας Σοφίας (Πατριάρχου Διονυσίου – Φιλίππου)

14. Παλαιών Πατρών Γερμανού (Τσιμισκή – Εγνατία)

15. Ιασωνίδου (Εγνατία – Μακρυγιάννη, περιττοί αριθμοί)

16. Ιασωνίδου (Εγνατία – Αρριανού, άρτιοι αριθμοί)

17. Παύλου Μελά (Μακένζι Κιννκ – Μητροπόλεως)

18. Εθνικής Αμύνης (πλατεία Λευκού Πύργου – Εγνατία)

19. Αγγελάκη (πλατεία της ΧΑΝΟ – Εγνατία)

20. Μητροπόλεως (Βενιζέλου Παύλου Μελά)

21. Βασιλέως Ηρακλείου (Βενιζέλου – Αριστοτέλους)

22. Ερμού (Βενιζέλου – πλατεία Αγίας Σοφίας) 

23. Φιλίππου (Ιωνος Δραγούμη Μητροπολίτου Γενναδίου)

 24. Ayiou Δημητρίου (Καραολή και Δημητρίου – Εθνικής Αμύνης)

 25. Κούσκουρα (Μητροπόλεως Τσιμισκή)

 

Τρίτη δημοτική κοινότητα

1. Αγίου Δημητρίου (Καραολή και Δημητρίου – Ολυμπιάδος)

2. Κασσάνδρου (Ολυμπιάδος πλατεία Μουσχουντή)

 

Πέμπτη δημοτική κοινότητα

1. Βασιλίσσης Όλγας (θεμιστοκλή Σοφούλη – Γ’ Σεπτεμβρίου)

 

 

ΜΕΣΩ ΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ

 

Σύμφωνα με τον κ. Καπόν η λειτουργία του νέου συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης θα είναι εξαιρετικά απλή. Μεταξύ άλλων οι οδηγοί θα μπορούν να καλούν από οποιοδήποτε κινητό τηλέφωνο σε ένα συγκεκριμένο τηλεφωνικό νούμερο χωρίς χρέωση, ώστε να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία, δηλώνοντας απλώς την πινακίδα του οχήματος τους. Με ανάλογο τρόπο θα τερματίζουν τη χρέωση, οταν θα είναι έτοιμοι να φύγουν.

 

Εναλλακτικά θα μπορούν να ενεργοποιούν τη διαδικασία αυτή ειτε με γραπτά μηνύματα μεσω κινητού τηλεφώνου είτε και μέσω διαδικτύου.

 

Οι χρεώσεις θα γίνονται είτε μεσω πιστωτικής ειτε μεσω προπληρωμένης κάρτας, ενώ για όσους δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ ή τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν έξυπνα τηλέφωνα θα διατίθενται κάρτες στάθμευσης στα περίπτερα.

 

ΕΝΤΕΙΝΕΤΑΙ Η ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗ

 

Το νέο σύστημα εξάλλου διευκολύνει τους μηχανισμούς του δήμου Θεσσαλονίκης στους ελέγχους για την αντιμετώπιση του προβλήματος της παράνομης στάθμευσης. Οι ελεγκτές του δήμου μέσω συγκεκριμένης εφαρμογής που θα αναπτυχθεί θα μπορούν να γνωρίζουν, απλώς εισάγοντας στο σύστημα τον αριθμό των πινακίδων κυκλοφορίας, εάν κάποιο όχημα βρίσκεται σε μία θέση νόμιμα ή παράνομα. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κάποια παράβαση, οι ελεγκτές θα μπορούν να εκδίδουν απευθείας κλήσεις, οι οποίες θα καταχωρούνται αυτομάτως στο σύστημα, ώστε ο δήμος Θεσσαλονίκης να έχει ανά πάσα στιγμή πλήρη εικόνα για τους παραβάτες και τα ποσά που αυτοί οφείλουν.

Επιπλέον ο δήμος κάθε μήνα θα λαμβάνει αναλυτική αναφορά στο σκέλος των οικονομικών, η οποία θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στοιχεία για το ύφος των τελών στάθμευσης που θα καταβάλλονται από τους επισκέπτες, καθώς και για τα πρόστιμα που κάθε φορά θα επιβάλλονται.

Παράλληλα και κάθε οδηγός, συνδεόμενος με το όνομα και τον κωδικό χρήστη που θα λάβει κατά το στάδιο της εγγραφής του στο σύστημα, θα μπορεί ανά πάσα στιγμή να έχει μία συγκεντρωτική εικόνα για όλες τις δραστηριότητες στάθμευσης.

 

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

 

Πρώτη δημοτική κοινότητα

1. Τοσίτσα (Ολύμπου – Φιλίππου)

2.Ίωνος Δραγούμη (Ερμού -Αγίου Μηνά)

3.Ίωνος Δραγούμη (Αγίου Μηνά – Τσιμισκή) 

4. Αγίου Μηνά (Βενιζέλου -Ιωνος Δραγούμη) 

5. Χαλκέων (Εγνατία – Ιουστινιανού)

6. Χαλκέων (Ιουστινιανού – Φιλίππου)

7. Ολύμπου (Μακεδονικής Αμύνης – Αγνώστου Στρατιώτη)

8. Νικολάου Γερμανού (Εθνικής Αμύνης – πλατεία της ΧΑΝΘ)

9. Εθνικής Αμύνης (Εγνατία -Αλγιου ΖΛημητριου,)

10. Ακριτίδη (Χατζηανδρέου -Αρμενοπούλου)

 

ΘΕΣΕΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ

 

Πηγή: Μακεδονία