Μετρό Θεσσαλονίκης: Στο δρόμο 50 εργαζόμενοι

Στην απόλυση πενήντα εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα του μετρό Θεσσαλονίκης προχώρησε χθες η ανάδοχος κοινοπραξία, κάνοντας την αρχή για την απομάκρυνση συνολικά 349 ατόμων, εκατό εκ των οποίων εργάζονται στον αρχαιολογικό τομέα.

 

Οι πρώτοι απολυθέντες υπέγραψαν τις απολύσεις “με ρητή επιφύλαξη κάθε δικαιώματος λόγω ακυρότητας της καταγγελίας”, καθ’ υπόδειξη του συνδικαλιστικού τους σωματείου, το οποίο ετοιμάζεται να προσφύγει στη δικαιοσύνη.

“Οι απολύσεις είναι άκυρες και η νομική μας υπηρεσία ετοιμάζεται να απαντήσει.
Δεν ολοκληρώθηκε όπως προβλέπεται η διαδικασία ενημέρωσης και διαβούλευσης που προβλέπει ο νόμος πριν γίνουν ομαδικές απολύσεις.

 

Η ακυρότητα έγκειται κυρίως στο γεγονός ότι δεν υπάρχει λόγος ομαδικών απολύσεων, αφού ο εργολάβος παραμένει στο έργο, το οποίο δεν έχει ολοκληρωθεί”, εξηγεί ο κ. Σταύρος Στέτσικας, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στον κατασκευαστικό τομέα. Με βάση τον προγραμματισμό του εργολάβου, που γνωστοποιήθηκε στα σωματεία, την ερχόμενη Τρίτη θα απολυθούν άλλοι 50 εργαζόμενοι και στις δύο πρώτες εβδομάδες του Φεβρουαρίου άλλοι 100.

 

Έτσι θα μείνουν μόνο 49 άτομα (από τους 249) στον κατασκευαστικό τομέα, για έκτακτες ανάγκες ενώ αναμένεται να απολυθούν και οι 100 επιστήμονες και εργάτες του αρχαιολογικού. “Στους υπεργολάβους του έργου εργάζονταν επιπλέον 550 με 600 άτομα, τα οποία σταμάτησαν τη δουλειά τους από την 1η Δεκεμβρίου, όταν κρίθηκε η οριακή προθεσμία του έργου”, σύμφωνα με τον κ. Στέτσικα.

 

Η Αττικό Μετρό (AJVI.) Α.Ε. πάντως, ως κύριος του έργου, ζητά από την ανάδοχο κοινοπραξία να συνεχίσει τις εργασίες, τουλάχιστον αυτές που αφορούν την αρχαιολογική ανασκαφή και τη διάνοιξη των σηράγγων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Αττικό Μετρό θα εκδώσει ειδικές εντολές για συγκεκριμένες εργασίες, ώστε να είναι βέβαιος ο εργολάβος ότι θα πληρωθεί για αυτές τις εργασίες.

 

Σημειώνεται ότι ο εργολάβος υποστηρίζει ότι εφόσον παρήλθε η οριακή προθεσμία του έργου την 1η Δεκεμβρίου 2014 (βάσει απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου) δεν πρέπει να συνεχίσει κύριες εργασίες, αλλά μόνο αυτές που αφορούν την ασφάλεια των εγκαταστάσεων. Ανησυχεί ότι δεν πρόκειται να αποζημιωθεί για εργασίες που θα γίνουν μετά το πέρας της προθεσμίας και για το λόγο αυτό προβαίνει σε απολύσεις.

Υπενθυμίζεται ότι η ανάδοχος κοινοπραξία στις 17 Δεκεμβρίου 2014 κατέθεσε στην Αττικό Μετρό Α.Ε. αίτηση διάλυσης της σύμβασης που έχει υπογράψει με το δημόσιο (Απρίλιος 2006) για την κατασκευή του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης. Στις 31 Δεκεμβρίου 2014 η διεύθυνση Μετρό Θεσσαλονίκης της Αττικό Μετρό Α.Ε. απέρριψε το αίτημα του εργολάβου. Στις 14 Ιανουαρίου 2015 ο εργολάβος κατέθεσε ένσταση επί της απόρριψης, η οποία πρέπει να απαντηθεί εντός διμήνου.

 

Πηγή: Εφημερίδα Μακεδονία

 

Δείτε επίσης:

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ούτε το 2020 δεν θα είναι έτοιμο, λένε οι εργαζόμενοι