Αγίας Σοφίας: Η πεζοδρόμηση ωθεί τις εμπορικές μισθώσεις

Η επικείμενη παράδοση την ερχόμενη άνοιξη του έργου της πεζοδρόμησης του ομώνυμου άξονα, στο τμήμα από την Τσιμισκή μέχρι τη Μακένζι Κινγκ, αλλά και της αναδιαμόρφωσης των δύο κάθετων πεζόδρομων Γεωργίου Σταύρου και Αγίας Θεοδώρας, ενισχύει τη ζήτηση και τις τιμές.

 

Ενίσχυση κατά 30% Συγκεκριμένα, όπως εξηγεί στο B&RE ο μεσίτης Παναγιώτης Λιάγγας, η ζήτηση για εμπορικές μισθώσεις, σε καταστήματα και γραφεία, εν όψει της ολοκλήρωσης του έργου, έχει αυξηθεί στην Αγίας Σοφίας τουλάχιστον 30% σε σχέση με πέρυσι, με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες να έχουν ανεβάσει τις τιμές των μισθωμάτων, αντίστοιχα, κατά τουλάχιστον 30%.

«Οι τιμές των μισθωμάτων στα λίγα διαθέσιμα καταστήματα της περιοχής κινούνται πλέον περίπου στα 80 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, όταν πέρυσι τέτοιο καιρό δεν ξεπερνούσαν τα 60 ευρώ/τ.μ. Παρά τις αρχικές αντιδράσεις του εμπορικού κόσμου, αποδεικνύεται στην πράξη ότι το έργο αναβαθμίζει την περιοχή και ακριβώς αυτή η αναβάθμιση αντανακλά απευθείας στις αξίες των ακινήτων.

 

Με την παράδοση της πεζοδρόμησης αναμένεται περαιτέρω αύξηση ζήτησης και τιμών, ιδίως αν ανοίξουν στην περιοχή καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (καφετέριες, εστιατόρια), σε βαθμό που η Αγίας Σοφίας θα μπορέσει να εξελιχθεί στον δεύτερο πιο εμπορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης, μετά την Τσιμισκή.

 

Με την εξάντληση των διαθέσιμων χώρων, θα αρχίσει να ενεργοποιείται και η καταβολή ενός ποσού για τον λεγόμενο “αέρα”, μία πρακτική που, τα τελευταία χρόνια, λόγω της κρίσης είχε σχεδόν εκμηδενιστεί», τονίζει ο ίδιος.

Η μελέτη που αφορά στο τμήμα του άξονα Αχειροποιήτου – Αγίας Σοφίας μεταξύ των οδών Μακένζι Κίνγκ και I. Τσιμισκή, καθώς και στην αναδιαμόρφωση των δύο κάθετων πεζοδρόμων, προβλέπει την πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος σύμφωνα με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του δήμου Θεσσαλονίκης που έχει ληφθεί την 1 Ιουλίου 2013. 

 

Προφίλ του έργου

 

Το έργο πεζοδρόμησης του άξονα Αχειροποιήτου Αγίας Σοφίας μεταξύ των οδών Μακένζι Κίνγκ και Ι.Τσιμισκή, καθώς και η αναδιαμόρφωση των δύο κάθετων πεζοδρόμων είναι συμβατικής δαπάνης 1.181.562,59 ευρώ με ΦΠΑ (αρχικού προϋπολογισμού 2.180.000 ευρώ), χρηματοδοτείται από ειδικευμένους πόρους (ΣΑΤΑ) και εντάσσεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης.

 

Πηγή: Εφημερίδα Ναυτεμπορική