Αρχίζουν τα έργα για την ανάπλαση γύρω από την περιοχή Αγίας Σοφίας

Εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιουλίου ξεκινούν οι εργασίες μίας από τις σημαντικότερες και μεγαλύτερες αναπλάσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα η ανάπλαση του άξονα της Αγίας Σοφίας (από Αχείροποίητο μέχρι Λεωφόρο Νίκης), με προβλεπόμενη ολοκλήρωση των εργασιών τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου του 2015.

 

Το έργο δεν αφορά απλώς στην ολοκλήρωση και «μονιμοποίηση» της πεζοδρόμησης της Ανίας Σοφίας στο τμήμα μεταξύ Μακένζι Κινγκ και Τσιμισκή, αλλά στη συνολική ανάπλαση του άξονα, ενώ περιλαμβάνει και αναπλάσεις στους δύο κάθετους πεζοδρόμους της Ανίας Θεοδώρας και της Γεωργίου Σταύρου, καθώς και τη δήμιουργία μίας νέας μικρής πλατείας στο τμήμα από τη Μητροπόλεως μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης. Στόχος της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με την Αντιδημαρχία Αστικού Σχεδιασμού, είναι ο νέος πεζόδρομος της Αγίας Σοφίας να ανταγωνίζεται σε αίγλη τον άξονα της Αριστοτέλους, να μετατραπεί σε ένα κέντρο πολιτιστικών δραστηριοτήτων και να αποτελέσει μια «όαση» στο κέντρο της πόλης, που θα έχει έντονο το βιοκλιματικό στοιχείο.

 

Συγκεκριμένα, η ανάπλαση της Αγίας Σοφίας θα γίνει σταδιακά, προκειμένου να υπάρξουν οι μικρότερες δυνατές οχλήσεις στους κατοίκους και τους καταστηματάρχες της περιοχής, νι’ αυτό και θα ξεκινήσει αρχικά από το κεντρικό τμήμα του πεζοδρόμου από τη Μακενζι Κινγκ μέχρι την Τσιμισκή και τους δύο προαναφερόμενους κάθετους πεζόδρομους σε αυτή. Θα προηγηθούν οι παρεμβάσεις στο τμήμα του πεζοδρόμου ανάμεσα στα δύο πεζοδρόμια, ώστε να κυκλοφορεί σε αυτά ο κόσμος και να λειτουργούν χωρίς προβλήματα τα εμπορικά καταστήματα της περιοχής και αφού ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις σε δίκτυα και επιφανειακές κατασκευές, τα συνεργεία θα μεταφερθούν στα πεζοδρόμια και στους δύο κάθετους πεζόδρομους.

 

Στη συνέχεια οι εργασίες θα μεταφερθούν στο τμήμα από τη Μητροπόλεως μέχρι τη Λεωφόρο Νίκης. Τα χαρακτηριστικά του τμήματος αυτού, σύμφωνα με το σχεδιασμό της Αντιδημαρχίας Αστικού Σχεδιασμού, επιτρέπουν τη δημιουργία μιας μικρής πλατείας στο συγκεκριμένο σημείο, η οποία μπορεί να γίνει ένα κόσμημα για την πόλη με υψηλή αισθητική.

 

Τα τμήματα της Αγίας Σοφίας που θα αναπλαστούν τελευταία είναι το τμήμα της Εγνατίας, όπου επί του παρόντος βρίσκονται τα εργοτάξια του μετρό και το τμήμα από την Τσιμισκή μέχρι τη Μητροπόλεως, όπου βρίσκεται η πιάτσα ταξί.

 

Σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, ένας αρμός «ποταμός» θα διατρέχει αξονικά το δρόμο και θα ορίζει δύο περιοχές: τη δυτική ως αποκλειστική χρήση πεζών, την ανατολική με ζώνη ποδηλατοδρόμου και δυνατότητα διέλευσης οχημάτων εξυπηρέτησης. Στις παρειές εκατέρωθεν και μεταξύ της κεντρικής περιοχής του πεζόδρομου , που θα έχει τη μορφή του «χαλιού» από χυτό δάπεδο, και της περιοχής της καθημερινής κίνησης, θα υπάρχει μία ζώνη πλάτους 2,10 μέτρων που θα περιλαμβάνει ποικίλα αντικείμενα αστικού εξοπλισμού και άλλων εξυπηρετήσεων: δεντροστοιχίες, φωτιστικά σώματα, καθιστικά, stand ποδηλάτων, περίπτερα, καλάθια απορριμμάτων, κάδους απορριμμάτων, τραπεζοκαθίσματα κ.ο.κ.

 

Για τους πεζοδρόμους της Αγίας Θεοδώρας και της Γεωργίου Σταύρου προτείνεται να γίνει ενιαία δαπέδωση από κυβόλιθο, όπως εκείνη της παρειάς του άξονα της Ανίας Σοφίας, ενώ διακριτική, αλλά αξιομνημόνευτη, είναι και η παρουσία νερού σε δύο σημεία που ορίζονται από τη συμβολή της Ανίας Σοφίας με τους δύο πεζόδρομους, με δύο σιντριβάνια στα οποία το αναβλύζον νερό θα ανακυκλώνεται.