Χαρά Κεφαλίδου: Το μόνο που σίγουρα ρυθμίζει αυτό το Νομοσχέδιο είναι τη χασούρα του ΟΠΑΠ από ένα αποτυχημένο business plan

Στην Ολομέλεια της Βουλής μίλησε σήμερα και χθες η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ως Ειδική Αγορήτρια, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου και των τροπολογιών που κατέθεσε το Υπουργείο Οικονομικών σχετικά με τα τυχερά παίγνια.

«Το παρόν σχέδιο νόμου το μόνο που σίγουρα ρυθμίζει επαρκώς, είναι τη “χασούρα” της ΟΠΑΠ Α.Ε από ένα αποτυχημένο business plan που δεν έβγαινε» τόνισε η Χαρά Κεφαλίδου και πρόσθεσε «το σημαντικότερο όμως είναι ότι δεν καταφέρνει να ελέγξει αποτελεσματικά την κατάσταση του ανεξέλεγκτου τζόγου στη χώρα».

Συνεχίζοντας την ομιλία της σημείωσε: «Είναι αδήριτη ανάγκη να ρυθμιστεί και να ελεγχθεί ο χώρος των τυχερών παιγνίων. Σε αυτό κανείς δεν διαφωνεί. Η Κυβέρνηση όμως δεν μας έχει πει ακόμη τι σκοπεύει να κάνει με το μέγα θέμα του ηλεκτρονικού τζόγου», ενώ επισημαίνοντας την παντελή απουσία μιας επιστημονικής μελέτης για τις επιπτώσεις του τζόγου στο κοινωνικό σύνολο τόνισε: «Ούτε ένας δεν σκέφτηκε να ζητήσει την εκπόνηση της πιο σημαντικής για το κοινωνικό σύνολο και το Δημόσιο Συμφέρον μελέτης που θα έπρεπε να είχε γίνει: τη μελέτη που απεικονίζει τα μεγέθη εθισμού και συνεπώς τη ζημιά για το κοινωνικό σύνολο από τον τζόγο. Χωρίς όριο ποσού απώλειας, χωρίς ΑΦΜ στην κάρτα του παίκτη, χωρίς ωράρια λειτουργίας, χωρίς όριο χρόνου ενασχόλησης του κάθε ένα με το σπορ του τζόγου. Μια δραστηριότητα όπως ο τζόγος με τέτοιες κοινωνικές προεκτάσεις δεν θα έπρεπε να είναι προαπαιτούμενη σε ένα κράτος πρόνοιας;».

«Εμείς από την αρχή της συζήτησης του παρόντος χαριστικού νομοσχεδίου επισημάναμε τις αθεράπευτες αδυναμίες του σε ένα περιβάλλον γενικευμένης σιγής ασυρμάτου» τόνισε η Χαρά Κεφαλίδου, ενώ κλείνοντας την ομιλία της σημείωσε: «Η συνέπεια λόγων και έργων του ΣΥΡΙΖΑ δεν ήταν και δεν έγινε ποτέ το συγκριτικό του πλεονέκτημα. Ως αντιπολίτευση λέγατε αυτά τα επαναστατικά για νταούλια και ζουρνάδες γιατί δεν είχατε δεξί σας χέρι τους ΑΝΕΛ και κυρίως γιατί δεν είχατε γλυκαθεί από την εξουσία. Τώρα όλα είναι διαφορετικά!»

 

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:

«Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Σήμερα συζητάμε το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις για την αγορά παιγνίων». Από όλες τις συζητήσεις στην Επιτροπή αυτό που προέκυψε με βεβαιότητα, είναι ότι τελικά το παρόν σχέδιο νόμου το μόνο που σίγουρα ρυθμίζει επαρκώς, είναι τη “χασούρα” της ΟΠΑΠ Α.Ε από ένα αποτυχημένο business plan που δεν έβγαινε.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ακούστηκαν πολλά και διαφωτιστικά!!! Πρώτοι από όλους αναγνωρίζουμε ότι είναι αδήριτη ανάγκη να ρυθμιστεί και να ελεγχθεί ο χώρος των τυχερών παιγνίων. Σε αυτό κανείς δεν διαφωνεί. Η Κυβέρνηση όμως δεν μας έχει πει ακόμη τι σκοπεύει να κάνει με το μέγα θέμα του ηλεκτρονικού τζόγου.

Ο κ. Υπουργός παραδεχόμενος την αποσπασματικότητα της νομοθετικής του πρωτοβουλίας (αφού τα Σ/Ν για τα καζίνο και τον ηλεκτρονικό τζόγο έπονται) προφανώς κατανοεί ότι το παρόν σχέδιο νόμου καταγράφεται μόνο ως μια πρόθεση για την αναγκαιότητα ρύθμισης του τζόγου. Δεν καταφέρνει όμως, να ελέγξει διεξοδικά και αποτελεσματικά την κατάσταση.

Ο βασικός νόμος που ρυθμίζει συνολικά αυτά τα ζητήματα είναι ο 4002/2011, που έδινε με το άρθρο 39 εξουσιοδότηση για την έκδοση Υπουργικής Απόφασης Χορήγησης Άδειας στην ΟΠΑΠ ΑΕ για 35.000 Παιχνιδομηχανήματα, τα ονομαζόμενα VLTs. Πράγματι με την 0100010/4-11-2011 Απόφαση του Υπουργείου Οικονομικών χορηγήθηκε άδεια εγκατάστασης και εκμετάλλευσης από την ΟΠΑΠ 16.500 VLTs μέσω των πρακτορείων της και 18.500 VLTs σε τρίτους παραχωρησιούχους. Η ισχύς της άδειας που χορηγήθηκε με τον αρχικό νόμο ήταν για 10 χρόνια. Το τίμημα για τη χορήγηση αυτή είχε καθοριστεί με βάση την πρώτη μελέτη της Deloitte στο συνολικό ποσό των 566 εκ. ευρώ που κατέβαλε η ΟΠΑΠ. Με βάση αυτό το τίμημα, η αξία κάθε μηχανήματος εκτιμάται στα 16.000 ευρώ.

Το παρόν σχέδιο νόμου, στην πραγματικότητα αλλάζει εντελώς το εγκεκριμένο από την Κομισιόν business plan του 2012, που έγινε βάσει συγκεκριμένων παραδοχών της Deloitte. Με βάση λοιπόν αυτή την πρώτη μελέτη η αξία της σύμβασης για 35.000 μηχανές για 10 χρόνια είχε κοστολογηθεί 566 εκ. ευρώ. Αντίστοιχα, το κόστος για 25.000 μηχανές για 8 χρόνια θα έβγαινε 323 εκ. ευρώ.

Ωστόσο στο σχέδιο νόμου που συζητάμε, η αξία της 8ετούς σύμβασης υπολογίζεται όσο και τα 10.000 vlts που αφαιρούνται, δηλαδή στα 160 εκ. ευρώ και γι’ αυτό παραχωρείται ως αντάλλαγμα του Ελληνικού Δημοσίου προς την ΟΠΑΠ.

Νομίζω ότι εδώ μέσα όλοι έχουμε πάει σχολείο και έχουμε διδαχτεί απλή αριθμητική. Την Απλή Μέθοδο των Τριών τη θυμόμαστε όλοι; Το λέω γιατί θα μας φανεί χρήσιμη στους παρακάτω συλλογισμούς:

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 1η

Αν θελήσουμε να απαντήσουμε στο ερώτημα για πόσα χρόνια πρέπει να αδειοδοτηθούν τα 25.000 vlt’s τι θα κάναμε;

Για 35.000 μηχανάκια vlts δόθηκαν 566.000.000 Ευρώ για 10 χρόνια

Για 25.000 μηχανάκια vlts δίνονται 566.000.000 Ευρώ για Χ χρόνια

Χ= 14 χρόνια και όχι 18.

Δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο για τη συνολική μείωση των VLTs με το παρόν σχέδιο νόμου, αν υποθέσουμε ότι θα έπρεπε να δώσει κάτι (εξήγησα παραπάνω ότι κάνουμε χορηγία στον ΟΠΑΠ με το παρόν ν/σ για το κακό business plan τους) αυτό θα ήταν αδειοδότηση για 14 χρόνια, επομένως 4 χρόνια παράταση και όχι 8. Δηλαδή το ελληνικό δημόσιο κάνει δώρο στην ΟΠΑΠ 4 χρόνια!

ΠΑΡΑΔΟΧΗ 2η

Η αξία κάθε μηχανήματος εκτιμάται στα 16.000 ευρώ το χρόνο. Άρα για αυτά τα 4 επιπλέον χρόνια τα 25.000 vlts θα στοίχιζαν στην ΟΠΑΠ (25.000 x 16.000 x 4 = 160.000.000) 160 εκ. ευρώ επιπλέον που θα έπρεπε να τα καταβάλει.

Ας προχωρήσουμε όμως: Με τον μέχρι σήμερα Νόμο 4002/2011 από αυτά τα 25.000 vlts η ΟΠΑΠ θα έπρεπε να εκμεταλλεύεται περίπου τα 12.000. Τα υπόλοιπα 13.000 θα τα αποκτούσαν τρίτοι παραχωρησιούχοι, καταβάλλοντας ένα αντίτιμο μετά από Διαγωνισμό που θα προκηρυσσόταν από την ΟΠΑΠ ΑΕ. Με το παρόν σ/ν η ΟΠΑΠ ΑΕ απαλλάσσεται από την υποχρέωση να έχει υποπαραχωρησιούχους-ανταγωνιστές. Επομένως θα έχει το απόλυτο μονοπώλιο στην αγορά vlts. Με τις παραπάνω παραδοχές θα έπρεπε να ξεκινά μια διαπραγμάτευση που γίνεται προς όφελος του δημοσίου, καθώς επίσης και μια μελέτη που ζητείται για λογαριασμό του δημοσίου! Εννοείται πως όλες οι επιπλέον παραχωρήσεις που προσφέρει ο νέος νόμος στην ΟΠΑΠ θα έπρεπε να φέρουν επιπλέον άμεσα έσοδα στο Δημόσιο. Μέχρι και σήμερα τα αναπάντητα ερωτήματα είναι πολλά ενώ προκύπτουν διαρκώς καινούργια που κάνουν ακόμα πιο θολό το τοπίο, κυρίως γιατί δεν μας έχετε εξηγήσει πώς εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον με ένα τέτοιο σχέδιο νόμου!

Κυρίες και κύριοι,

Μετά από αυτούς τους υπολογισμούς και τα συμπεράσματα τους, μπαίνω στον πειρασμό – μια και ο βασικός νόμος 4002/2011 ψηφίστηκε επί ημερών διακυβέρνησης μας – να σας θυμίσω λίγο τη στάση της Αντιπολίτευσης τότε. Η ΝΔ καταψήφισε το Νόμο 4002/2011 και μετά ψήφισε τη Σύμβασή του, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ ζούσε στο φεγγάρι των καταγγελιών και της πύρινης αντιπολίτευσης:

Τότε ο κος Παπαδημούλης έλεγε ότι μετατρέπουμε όλη την Ελλάδα σε ένα απέραντο καζίνο. Έλεγε ότι για να ρεφάρει ο ελληνικός λαός από αυτά που κόβουμε σε μισθούς και συντάξεις, καλούσαμε τον κόσμο να τζογάρει. Σήμερα που οι μισθοί και οι συντάξεις έχουν πιάσει πάτο τι κάνετε; Χάρες στην ΟΠΑΠ AE;
Αντιμετωπίζατε τους πράκτορες ως μιάσματα και σήμερα θέλετε να προστατέψετε τα δίκαια αιτήματά τους. Πότε τους εμπαίζατε τότε, τώρα ή και τα δυο;;
Τότε φωνάζατε για τη μονοπωλιακή πολιτική της ΟΠΑΠ και λέγατε ότι δίνει ψίχουλα στους υπο-παραχωρησιούχους κρατώντας τη μερίδα του λέοντος για την ίδια.
Τότε ο ΣΥΡΙΖΑ μας κατηγορούσε για χαριστική συμπεριφορά απέναντι στην ΟΠΑΠ – που φανταστείτε ότι είχαμε προβλέψει και την υποχρέωση να δώσει σε δέκα ανθρώπους το δικαίωμα εκμετάλλευσης παιχνιδομηχανών.
Τότε η σημερινή κυβέρνηση χτυπιόταν για έναν 100% δημόσιο ΟΠΑΠ δηλαδή ήταν υπέρ του κρατικού τζόγου.
Σήμερα, που η ΟΠΑΠ δεν γίνεται μόνο κυρίαρχος αλλά και ο μόνος κυρίαρχος στα vlts δεν ακούω τσιμουδιά… Ο ΣΥΡΙΖΑ έβαλε ναφθαλίνη και φύλαξε για ώρα ανάγκης το επαναστατικό του αμπέχονο και φόρεσε πια σινιέ κοστούμι … Εμείς τότε ήμασταν οι κακοί που θεωρούσαμε και θεωρούμε ότι δουλειά της Πολιτείας είναι:

Η ρύθμιση με κανόνες σαφείς και
Ο απαρέγκλιτος έλεγχος τήρησής τους.
Εσείς διαπνεόμενοι και εμποτιζόμενοι από το μεγάλο ιδεολόγημα του υπαρκτού σοσιαλισμού θέλατε την Πολιτεία μανούλα νηπίων, ανεύθυνων και ακαταλόγιστων πολιτών.

Εσείς που κάνατε στροφή 180 μοιρών.

Εσείς που τότε μας κατηγορούσατε ότι «αυτά τα πράγματα δεν γίνονται πουθενά στον κόσμο».

Εσείς λοιπόν που ζητούσατε τότε την άμεση απόσυρση του νομοσχεδίου τι κάνετε σήμερα;

Φέρνετε ένα σχέδιο νόμου που:

Πατά στο Νόμο (4002/2011) που εσείς καταγγέλλατε και επιπλέον φέρνετε 4 υψηλής αξίας αλλαγές, οι οποίες αποτελούσαν διεκδικήσεις της ΟΠΑΠ εδώ και καιρό και ήταν αντικείμενο συζητήσεων με την Επιτροπή Παιγνίων, προκειμένου να αυξηθεί η αποδοτικότητα και η κερδοφορία των vlts
Κυριότερη όλων είναι η οκταετής δωρεάν ανανέωση της σύμβασης για τα 25.000 «φρουτάκια», η αξία της οποίας με βάση τη Σύμβαση του 2012, ανέρχεται σε 320 εκ. ευρώ. Λογικά η αξία της πρέπει να είναι μεγαλύτερη, αφού πλέον η ΟΠΑΠ δεν θα έχει ανταγωνισμό για τα επόμενα 18 έτη, γιατί θα είναι το απόλυτο μονοπώλιο στην αγορά vlts. Επιπλέον, η ίδια ρύθμιση την απαλλάσσει από την υποχρέωση να έχει ανταγωνιστές.
Μειώνετε τον αριθμό των vlts που έχει αναλάβει να αναπτύξει από 35.000 σε 25.000, και ως αντιστάθμισμα για τη μείωση αυτή δίνετε 8ετή επέκταση της άδειας για τα «φρουτάκια»
Με τις νέες ρυθμίσεις του παρόντος Σ/Ν:

Επιταχύνεται η υλοποίηση του σχεδίου των vlts
Απαλλάσσεται η ΟΠΑΠ Α.Ε από την υποχρέωση να τοποθετήσει το σύνολο των 35.000 μηχανών με διαγωνισμούς αμφίβολης επιτυχίας, με άμεση συνέπεια την εγγραφή ζημιών στον ισολογισμό της
Τέλος, χωρίς ανταγωνιστές, καθίσταται ισχυρό μονοπώλιο στην αγορά vlts, αποκτώντας ακόμη ένα σημαντικό προνόμιο, δωρεάν.
Κύριε Υπουργέ, Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι

Λέτε ‘θα περιορίσω τον συνολικό αριθμό των παιχνιδομηχανών από 35.000 σε 25.000’. Όσοι ασχολούνται ξέρουν ότι αυτά τα 10.000 μηχανάκια δεν θα έμπαιναν ποτέ σε λειτουργία, αφού η επένδυση τους κρίθηκε στην πορεία ως μη κερδοφόρα και επίσης η άδεια εγκατάστασής τους έληγε τον επόμενο Νοέμβρη του 2018. Βρήκατε λοιπόν έναν εύσχημο τρόπο για να καλύψει το ελληνικό δημόσιο τη χασούρα της ΟΠΑΠ ΑΕ από μια ασύμφορη επένδυση και όλα μέλι γάλα. Κι επειδή ακούγεται πολύ χοντρό κάτι τέτοιο, ειδικά στους καιρούς που οι συντάξεις και οι μισθοί έχουν γίνει τριψήφια νούμερα, βρήκατε ως ωραίο περιτύλιγμα τον περιορισμό του αριθμού των εν δυνάμει λειτουργούντων vlts και το σερβίρατε. Έτσι η μεγαλύτερη εταιρεία τυχερών παιχνιδιών, κατάφερε να πετύχει διεκδικήσεις ζωτικές για την αύξηση της κερδοφορίας της, αφού σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε:

είτε να εγγράψει ζημιές από τη ζημιογόνο ανάπτυξη των vlts
είτε να τα επιστρέψει πίσω στο Δημόσιο αζημίως.
Τώρα η ΟΠΑΠ Α.Ε. πέτυχε να τα επιστρέψει με αντιστάθμισμα την επέκταση της σύμβασής της για 8 χρόνια, κάτι που θα της κόστιζε τουλάχιστον 300 εκ. ευρώ αργότερα. Τι πήρε το Δημόσιο πίσω γι αυτό; ΤΙΠΟΤΑ μετ’ επαίνων! Και είναι άξιο απορίας ότι κανείς από την Κυβέρνηση δεν παραπονείται! Αυτό δεν είναι χαριστική συμπεριφορά απέναντι στην ΟΠΑΠ από το μπατιρισμένο μεν γαλαντόμο δε με ξένα λεφτά Δημόσιο;

Το θέμα των vlts βρίσκεται ήδη στα ραντάρ της Κομισιόν, μετά από καταγγελίες των καζίνων. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Νοέμβριο η Κομισιόν είχε προειδοποιήσει την ελληνική πλευρά να μην προχωρήσει στην υλοποίηση του Κανονισμού της ΕΕΕΠ. Αντ’ αυτού το ελληνικό Υπουργείο προχωρά και όπως είπε ο αρμόδιος Υπουργός ‘αναλαμβάνουμε το ρίσκο’.

Κατά τη σύνταξη του παρόντος σχεδίου νόμου, ούτε ένας δεν σκέφτηκε να ζητήσει την εκπόνηση της πιο σημαντικής για το κοινωνικό σύνολο και το Δημόσιο Συμφέρον μελέτης που θα έπρεπε να είχε γίνει: Τη μελέτη που απεικονίζει τα μεγέθη εθισμού και συνεπώς τη ζημιά για το κοινωνικό σύνολο από τον τζόγο. Χωρίς όριο ποσού απώλειας, χωρίς ΑΦΜ στην κάρτα του παίκτη, χωρίς ωράρια λειτουργίας, ουσιαστικά χωρίς όριο χρόνου ενασχόλησης του κάθε ένα με το σπορ του τζόγου. Μια δραστηριότητα όπως ο τζόγος με τέτοιες κοινωνικές προεκτάσεις δεν θα έπρεπε να είναι προαπαιτούμενη σε ένα κράτος πρόνοιας; Στη συζήτηση στην Επιτροπή τονίστηκε από τον πρόεδρο του ΚΕΘΕΑ κ. Αντώνη Πάριο περιγράφοντας με τα πιο μελανά χρώματα το πόσο έχει εθιστεί στον τζόγο και όχι μόνο κυρίως ο νέος κόσμος.

Τέλος πάντων, κανείς δεν μας έπεισε για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος με το παρόν σχέδιο νόμου και την αναγκαιότητα του ελληνικού κράτους να συνδράμει την ΟΠΑΠ επειδή το δικό της business plan έπεσε έξω. Αυτό θεωρούμε ότι είναι σοβαρό ζήτημα για να απασχολεί μόνο την ίδια την εταιρεία που ορθώς θέλει να προασπίσει τα συμφέροντά της. Όχι όμως το ελληνικό Κοινοβούλιο που οφείλει να προασπίζει το Δημόσιο συμφέρον. Αυτά προβλέπει στην πραγματικότητα το εισαγόμενο σήμερα σχέδιο νόμου. Και το μεγάλο ερώτημα δεν είναι αν εμείς είμαστε θετικοί στην ψήφισή του. Το μεγάλο ερώτημα που πλανάται στον αέρα είναι: Εσείς πως θα ψηφίσετε αυτό το σχέδιο νόμου;;; Δεν περιμένω απάντηση, το ερώτημα είναι ρητορικό.

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Εμείς λοιπόν που δεν πιστεύουμε ότι το επίσημο κράτος έχει καμιά δουλειά να κάνει τον τζογαδόρο ή τον βοηθό τζογαδόρου.
Εμείς που πιστεύουμε ότι η αποστολή της Πολιτείας είναι η ρύθμιση με κανόνες αυστηρούς και σαφείς που προασπίζονται το δημόσιο συμφέρον ΔΗΛΑΔΗ το συμφέρον των πολιτών και ο απαρέγκλιτος έλεγχος της τήρησής τους.
Εμείς που πιστεύουμε στην ιδιωτική πρωτοβουλία.
Εμείς που από το 2010 μιλάμε και πιστεύουμε στην ανάγκη των μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων που έχει η χώρα μας.
Εμείς που δεν περπατούσαμε στα σύννεφα και αναγνωρίζαμε τις προτεραιότητες που όφειλε να θέσει η χώρα, τους αναγκαίους συμβιβασμούς, τις μεταρρυθμίσεις που όφειλαν να έχουν γίνει εδώ και χρόνια- και θα είχαν γίνει αν δεν μας πήγαινε πίσω τρέχοντας η ανεύθυνη στάση του ΣΥΡΙΖΑ τόσο ως αντιπολίτευση αλλά και ως Κυβέρνηση.
Εμείς, που πιστεύουμε στην ενηλικίωση των πολιτών και την υπεύθυνη στάση που οφείλουν να έχουν.
Εμείς που θεωρούμε ότι η μεγαλύτερη προστασία της Πολιτείας προς τον πολίτη είναι η Παιδεία, ώστε να μπορεί να αυτοπροστατεύεται και να αυτοπειθαρχεί. Κι αυτό είναι η μεγαλύτερη ασπίδα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον που οι δυνατότητες του διαδικτύου πάνε χέρι- χέρι με τους κινδύνους.
Εμείς που από την αρχή της συζήτησης του παρόντος χαριστικού νομοσχεδίου επισημάναμε τις αθεράπευτες αδυναμίες του και αναδείξαμε σε ένα περιβάλλον γενικευμένης σιγής ασυρμάτου όλα αυτά που θα συμβούν με την θέσπισή του ως κανόνα του κράτους.
Εμείς αν και θεωρούμε ότι οπωσδήποτε πρέπει να ρυθμιστεί το ζήτημα του παράνομου τζόγου, δεν έχουμε πεισθεί ούτε για την ανάγκη μιας τέτοιας ρύθμισης, ούτε βέβαια για το δώρο (γιατί περί δώρου πρόκειται) του κράτους προς μια ιδιωτική επιχείρηση
Συνεπείς λοιπόν προς τον εαυτό μας και τις θέσεις μας θα ψηφίσουμε επί της Αρχής, αλλά χωρίς να κλείνουμε το μάτι στα ιδιωτικά συμφέροντα που βάζουν βόμβα στα θεμέλια του κοινωνικού συνόλου.
Για εσάς δεν θα τολμούσε κανείς να ισχυριστεί το ίδιο! Η συνέπεια λόγων και έργων δεν ήταν και δεν έγινε ποτέ το συγκριτικό σας πλεονέκτημα. Θα μου πείτε βέβαια και με το δίκιο σας, τότε λέγατε αυτά τα επαναστατικά που λέγατε με νταούλια και ζουρνάδες γιατί δεν είχατε δεξί σας χέρι τους ΑΝΕΛ, γιατί φορούσατε ακόμη την επαναστατική φορεσιά και κυρίως γιατί δεν είχατε γλυκαθεί από την εξουσία. Τώρα όλα είναι διαφορετικά!».