Δημόσιος ενδιάμεσος φορέας ίσον δημόσια εισπρακτική εταιρία

Σε δημόσια εισπρακτική εταιρία που κυριολεκτικά θα λειτουργήσει ως μηχανισμός αρπαγής της περιουσίας και των σπιτιών εκατομμυρίων κατοίκων της χώρας φαίνεται ότι θα μετατραπεί ο ενδιάμεσος δημόσιος φορέας, αν επιβεβαιωθούν οι ανησυχίες που εκφράζουν συλλογικότητες δανειοληπτών, ανάμεσά τους και ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος. 

 

Φαίνεται ότι οι κερδοσκόποι μοιράσαν την τράπουλα και έχουν ήδη ξεπουλήσει τις περιουσίες μας χωρίς φυσικά να μας το πούνε παρά μόνο επιβάλλουν μέτρα για να μας καταστήσουν οικονομικά αδύναμους ώστε να μην μπορούμε να αντισταθούμε όταν έρθει το μπουγιουρντί. 

 

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και το σύστημα του δημόσιου ενδιάμεσου φορέα που ο Αλέξης Τσίπρας και η παρέα του μας είχαν ήδη προαναγγείλλει και μάλιστα το βασίζουν στα πρότυπα της Ιρλανδίας, όπου ουσιαστικά ο δανειολήπτης θα χρωστά για ένα δάνειο στην τράπεζα όχι μόνο στην τράπεζα αλλά και στο κράτος που θα μπορεί να του κατασχέσει την περιουσία που ενεχυρίασε.

 

Ο οικονομολόγος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος, Γιώργος Διονυσάτος, έδωσε με κάθε λεπτομέρεια το σχέδιο της κυβέρνησης όπως έχει προκύψει από τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την κυβέρνηση, προειδοποιώντας ότι στόχος είναι να αρπάξουν τις περιουσίες των δανειοληπτών. 

 

Ο ενδιάμεσος δημόσιος φορέας θα ξεκινήσει να λειτουργεί από το 2016. Θα διαχειριστεί κόκκινα δάνεια, στεγαστικά, επιχειρηματικά κ.α.. Μπορεί να έχει χαρακτηριστικά ενός distress fund, να έχει εποπτικό ρόλο και εισπρακτική αρμοδιότητα.

 

Αυτά προκύπτουν από τα αντίστοιχα μοντέλα στην Ιρλανδία που διαχειρίζονται κόκκινα δάνεια που λειτουργούν ως εισπρακτικές εταιρίες και βύθισαν στην απόγνωση χιλιάδες δανειολήπτες. 

Ο ενδιάμεσος δημόσιος φορέας θα αγοράζει σταδιακά από τις  συστημικές τράπεζες πακέτα κόκκινων δανείων. Η χρηματοδότησή του από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας με 11 δισεκατομμύρια ευρώ (το περίφημο μαξιλαράκι). Μπορεί να αγοράζει τμήμα του δανείου ποτ θα χωρίζεται σε δύο μέρη. Αυτό που θα εξοφλείται στην τράπεζα και το άλλο που θα εξοφλείται στον ενδιάμεσο φορέα.

 

Υπάρχουν πολλές ασάφειες. Για παράδειγμα, η έκπτωση με την οποία θα αγοράζονται ενυπόθηκα δάνεια εξετάζεται, όπως και η εμπορική αξία του προσημειωμένου ακινήτου. 

Το βασικό ερώτημα που προκύπτει από την ίδρυση του ενδιάμεσου δημόσιου φορέα είναι μήπως οι οφειλές που συζητάμε ξαφνικά γίνουν οφειλές προς το Δημόσιο; Αν γίνει κάτι τέτοιο μπορούμε να πούμε ότι το δάνειο στην τράπεζα θα μπορούσε να ενταχθεί στο υποτιθέμενο πακέτο διακανονισμού που ενάγεται στις 100 δόσεις για ληξιπρόθεσμες οφειλές στο Δημόσιο.

 

Αυτό σημαίνει ότι για μια οφειλή 50.000 ευρώ θα καταντήσει ο άνθρωπος να πληρώνει 500 ευρώ το μήνα. Πώς είναι δυνατό να μπορέσει να εξοφλήσει ένα τέτοιο ποσό ένας δανειολήπτης όταν επιπλέον αυξάνεται η φορολόγησή του (βλέπε μέτρα φορολογίας ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ);

Η μόνη διαπίστωση,στην οποία μπορεί να καταλήξει κάθε νοήμων άνθρωπος, είναι ότι στόχος είναι να του πάρουν την περιουσία Κράτος και τράπεζες.  Οταν π.χ. παράλληλα αυξάνονται οι τιμές στα τρόφιμα τα βασικά είδη, πώς είναι δυνατόν να αντέξει ένας άνθρωπος. 

 

ΔΝΤ: Πηγή διαφθοράς ο φορέας

 

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο αμφισβητεί την αποτελεσματικότητα του μέτρου που προωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρεί ότι μπορεί να αποτελέσει πηγή διαφθοράς. Οχι άδικα,αφού προκύπτουν μια σειρά ερωτημάτων δεδομένης της σαθρότητας, του νεποτισμού και της διαφθοράς που κυριαρχεί στην ανώτατη βαθμίδα του Δημοσίου και του τραπεζικού συστήματος. 

 

Κανείς δεν γνωρίζει πότε και με ποια κριτήρια θα διοριστούν τα στελέχη του φορέα. Στην Ιρλανδία, πρόκειται για άτομα με εμπειρία στην είσπραξη χρημάτων (μπράβοι και υπάλληλοι τραπεζών και εισπρακτικών εταιριών). Το ίδιο θα συμβεί και στην Ελλάδα; Πόσο εύκολα θα δωροδοκείται ένας υπάλληλος στον ενδιάμεσο δημόσιο φορέα; Ποιος θα ελέγχει τον φορέα; Ποια θα είναι τα κριτήρια αγοράς των δανείων από τις τράπεζες; Θα διατηρηθούν τα μέτρα προστασίας από τους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας ακόμη και υπό προϋποθέσεις; Πως θα υπολογιστεί η αξία των ενυπόθηκων προσημειωμένων ακινήτων,βάσει της εμπορικής ή της αντικειμενικής αξίας τους;

 

Γιατί δεν υπάρχει πουθενά αναφορά σε εκκαθάριση οφειλής από τις άκυρες, παράνομες και καταχρηστικές υπερχρεώσεις των τραπεζών; 

 

Το ΔΝΤ έχει αντίρρηση διότι πράγματι ο ενδιάμεσος δημόσιος φορέας μπορεί να αποτελέσει πηγή διαφθοράς.

 

Αντίθετα, η Κομισιόν και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα που δείχνουν ότι έχουν μεγαλύτερο συμφέρον από το ΔΝΤ να καταστήσουν δούλους χρέους την Ελλάδα και τον λαό της όχι μόνο επιδοκιμάζουν το μέτρο αλλά θέλουν να επεκταθεί και για την είσπραξη οφειλών προς Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία. 

Καθόλου τυχαία δεν είναι η αντίδραση της Κομισιόν και της ΕΚΤ, διότι μέσω του ενδιάμεσου δημόσιου φορέα χώρες ή εταιρίες από χώρες όπως η Γερμανία θα βάλουν χέρι βαθιά στην αγορά ακινήτων στην Ελλάδα και αυτός άλλωστε είναι ο στόχος. 

 

Φορέας ξεπλύματος θαλασσοδανείων

 

Με τη διαφθορά που υπάρχει στην Ελλάδα, δεν θα εκπλαγούμε αν μάθουμε ότι ο δημόσιος ενδιάμεσος φορέας προφανώς θα γίνει και φορέας απαλλαγής των χρεών των κομμάτων και ψευτοεπιχειρηματιών από θαλασσοδάνεια.

 

Ηδη, απαλάσσονται τα στελέχη των τραπεζών από οποιαδήποτε δίωξη για τα θαλασσοδάνεια που χορήγησαν. Δεν αποκλείεται τα ίδια άτομα που απολαμβάνουν ασυλίας να αναλάβουν πόστο στη διοίκηση του ενδιάμεσου δημόσιου φορέα, δηλαδή ανώτατοι τραπεζικοί υπάλληλοι.

 

Οτι χειρότερο δηλαδή για τον δανειολήπτη. 

 

Ετσι, με πρώτη φορά Αριστερά, δεν αποκλείεται να δούμε τη ΝΔ να απαλλάσσεται από τα θαλασσοδάνεια, αλλά ο δανειολήπτης με μηνιαίο εισόδημα 300 ευρώ να μένει χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα στο σπίτι, ίσως δε και χωρίς σπίτι για μια οφειλή στην τράπεζα που ανέλαβε να την εξαγοράσει και να την εισπράξει το Δημόσιο. 

 

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr