Εγνατία οδός με 18 διόδια!

Δεκαοκτώ σταθμοί διοδίων πρόκειται να λειτουργήσουν στην Εγνατία οδό, σύμφωνα με πληροφορίες. Διόδια προβλέπεται να μπουν στην εξωτερική περιφερειακή οδό της θεσσαλονίκης.

 

Σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών, που έφερε στο φως «Το Βήμα», για τη χωροθέτηση των σταθμών διοδίων της Εγνατίας οδού, η περιοχή της Ηπείρου επιβαρύνεται με τέσσερις σταθμούς διοδίων, οι οποίοι θα αναπτυχθούν σε μία ακτίνα μικρότερη των 120 χλμ.

Αντίθετα, από το Βενέτικο Γρεβενών ώς τον Πολύμυλο Κοζάνης, μία απόσταση περίπου 80 χλμ., δε θα υπάρχει ούτε ένας σταθμός διοδίων, ενώ στη διαδρομή μέχρι τη θεσσαλονίκη οι οδηγοί θα συναντούν μόνο το σταθμό διοδίων στα Μάλγαρα. Ακόμη, στον κάθετο άξονα των Σερρών δημιουργούνται δύο σταθμοί σε Προμαχώνα και Στρυμονικό.

 

Συγκεκριμένα, οι σταθμοί διοδίων στον κύριο άξονα της Εγνατίας χωροθετούνται ως εξής:

 

■ Τύρια Θεσπρωτίας (εν λειτουργία)

■ Παμβώτιδα Ιωαννίνων (προς λειτουργία)

■ Μαλακάσι Τρικάλων (εν λειτουργία)

■ Βενετικός Γρεβενών (προς λειτουργία)

■ Πολύμυλος Κοζάνης (εν λειτουργία)

■ Μάλγαρα (εν λειτουργία)

■ Εξωτερική περιφερειακή θεσσαλονίκης (προς λειτουργία)

■ Ανάληψη Λαγκαδά (εν λειτουργία)

■ Ρεντίνα (προς λειτουργία)

■ Μουσθένη Καβάλας (εν λειτουργία)

■ Περιμετρική Καβάλας (προς λειτουργία)

■ Ιασμος Ροδόπης (εν λειτουργία)

■ Μεστή Εβρου (προς λειτουργία)

Στους κάθετους άξονες προβλέπεται να λειτουργήσουν οι σταθμοί στις εξής περιοχές: Ιεροπηγή Καστοριάς, Αλιάκμονας Καστοριάς, Εύζωνοι Κιλκίς, Προμαχώνας Σερρών, Στρυμωνικό Σερρών.

Συνολικά, προβλέπεται να αναπτυχθούν 18 σταθμοί διοδίων σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο και στους κάθετους άξονές του.

Στο μεταξύ, σήμερα ο κ. Χρυσοχοΐδης θα προτείνει στους βουλευτές της επιτροπής ΔΕΚΟ για την κενή θέση του πρόεδρου της Εγνατίας οδού τον άλλοτε επικεφαλής της ΕΥΑΘ, Γ. Σκόρδα.

 

Ο προτεινόμενος ως πρόεδρος της Εγνατίας, εφόσον «περάσει» από την επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής, θα αναλάβει τη διοικητικά ακέφαλη σήμερα εταιρία την ώρα που ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της Ελλάδας θα βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο, λίγο πριν από την εκκίνηση της διαδικασίας ιδιωτικοποίησης.