Επιτέλους ξεκίνησαν οι εγκλήσεις κατά των τραπεζών!

ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟΥ

Τη μορφή χιονοστιβάδας παίρνουν  οι καταγγελίες που δέχεται ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος από δανειολήπτες – καταναλωτές, οι οποίοι διαμαρτύρονται για την άσκηση εκφοβισμών και εκβιασμών που δέχονται από τραπεζικούς υπαλλήλους και εταιρείες διαχείρισης δανείων.

Ήδη δύο μέλη του Συλλόγου υπέβαλαν ισάριθμες εγκλήσεις σε βάρος στελεχών και υπαλλήλων της τράπεζας Πειραιώς λόγω της άρνησης να προσκομίσουν γραπτώς στους δανειολήπτες την πρόταση ρύθμισης  της τράπεζας για τη ρύθμιση οφειλών. Η υποχρέωση αυτή απορρέει από το άρθρο 8 του Κώδικα Καταναλωτικής Δεοντολογίας που κυρώθηκε με το ΠΔ 10/2017 για την ασφάλεια των συναλλαγών με τους πιστωτικούς φορείς.

Στην πρώτη περίπτωση , που καταγράφηκε στις 29 Ιουνίου, ο δανειολήπτης μετά της τηλεφωνικές οχλήσεις που είχε, μετέβη στο τραπεζικό υποκατάστημα προκειμένου να ρυθμίσει τις οφειλές του. Οι τραπεζικοί υπάλληλοι του έκαναν μια προφορική πρόταση την οποία, όμως , δεν δέχτηκαν να του την χορηγήσουν γραπτώς, ενώ άμεσα ζήτησαν την καταβολή χρημάτων για να ξεκινήσει η ρύθμιση. ‘Οταν αρνήθηκε ο δανειολήπτης την άμεση καταβολή, του απάντησαν ότι “από δω και πέρα θα προχωρήσουμε αλλιώς…”

Στις 5 Ιουλίου καταγράφηκε η δεύτερη περίπτωση όταν άλλος δανειολήπτης μετέβη σε υποκατάστημα της ίδιας τράπεζας για να προχωρήσει σε εξωδικαστική ρύθμιση της οφειλής του, ζητώντας αντίγραφο της πρότασης ρύθμισης για να τη μελετήσει. Οι τραπεζικοί υπάλληλοι, ξανά, αρνήθηκαν να τη χορηγήσουν γραπτώς ενώ απείλησαν τον δανειολήπτη ότι η τράπεζα θα προβεί σε αναγκαστική κατάσχεση της ακίνητης περιουσίας του.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών Βορείου Ελλάδος Χαράλαμπος Περβανάς καταδικάζει τις παραπάνω πρακτικές των τραπεζών σε βάρος των μελών του συλλόγου ,προτρέποντας τους πολίτες να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη όταν αντιλαμβάνονται παρανομίες από τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες και άλλους φορείς.” Είναι γνωστό ότι οι πολίτες δεν έχουν μόνο υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα. Διότι κανένας δανειολήπτης δεν αρνήθηκε την καταβολή της μηνιαίας δόσης αφού , πρώτα , είχε εκκαθαριστεί η οφειλή της. Αυτό βέβαια οι τράπεζες δεν το δέχονται διότι είναι σαν να παραδέχονται τις παράνομες χρεώσεις που συνεχίζουν να φορτώνουν στους Έλληνες δανειολήπτες- καταναλωτές” επισημαίνει ο κ. Περβανάς.