Φ. Αραμπατζή: «Τρία χρόνια χωρίς Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου οι Διευθύνσεις Συγκοινωνιών της χώρας επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ Σε αποχή οι εξεταστές υποψήφιων οδηγών»

ÓõæÞôçóç óôçí ÂïõëÞ ôçò ÐñÜîçò Íïìïèåôéêïý Ðåñéå÷ïìÝíïõ ç ïðïßá ôñïðïðïéåß ôçí ñýèìéóç ìå ôéò ëçîéðñüèåóìåò ïöåéëÝò ôùí 100 äüóåùí, åíþ äßíåôáé ëýóç óôï æÞôçìá ôïõ äáíåßïõ ãéá ôç äéÜóùóç ôçò ÅÂÆ.
(EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Μια ακόμη περίπτωση παντελούς έλλειψης ελέγχων από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ καταγγέλλει η βουλευτής Σερρών της ΝΔ κυρία Φωτεινή Αραμπατζή. Αυτή τη φορά αναφορικά με τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου, που έχουν «νεκρώσει» στις Διευθύνσεις Συγκοινωνιών όλης της χώρας από την 1η Ιανουαρίου 2016.

 

Με Ερώτησή της προς τους Υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών, Οικονομικών και Εσωτερικών η κυρία Αραμπατζή τονίζει ότι οι έλεγχοι αυτοί εμπεδώνουν το αίσθημα ασφάλειας του πολίτη, προστατεύουν τα συμφέροντα των καθημαγμένων ελληνικών επιχειρήσεων την ίδια στιγμή που εισφέρουν στα δημόσια έσοδα χωρίς μάλιστα να επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό. Κι αυτό καθώς το 70% των επιβαλλόμενων προστίμων αποδίδεται στην οικεία Περιφέρεια για την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των Μ.Κ.Ε. ενώ το υπόλοιπο 30% ενισχύει τα κρατικά ταμεία.

Παρόλα αυτά η Κυβέρνηση επιδεικνύει «αλλεργία» στους ελέγχους τη στιγμή μάλιστα, που ο κ. Σπίρτζης μοίρασε υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα στα μέλη των Μ.Κ.Ε. της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, τον περασμένο Μάρτιο, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που διοργάνωσε η Κυβέρνηση, διαβεβαιώνοντας για δήθεν νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα εν λόγω κλιμάκια, χωρίς κανένα αποτέλεσμα.

Η Σερραία βουλευτής τονίζει την κρισιμότητα αυτών των ελέγχων ιδιαίτερα στις παραμεθόριες περιοχές, όπως η Π.Ε. Σερρών, καθώς ο Συνοριακός Σταθμός του Προμαχώνα πλήττεται από λαθραία και αδήλωτα φορτία και τη μάστιγα των ελληνοποιήσεων, που βάλλουν κατά της νόμιμης, εγχώριας επιχειρηματικότητας και στερούν πολύτιμους πόρους από τα δημόσια ταμεία.

Επισημαίνει μάλιστα πως όταν λειτουργούσαν στις Σέρρες τα Μ.Κ.Ε. ο κύριος όγκος εργασίας τους αφορούσε (ποσοστό 95%) αλλοδαπά φορτηγά οχήματα και η παρουσία των κλιμακίων δρούσε αποτρεπτικά στις λαθραίες μεταφορές.

Επιπρόσθετα, αναφέρεται στην συνεχιζόμενη αποχή των εξεταστών-υπαλλήλων των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών από τις εξετάσεις οδήγησης, καθώς δεν τους έχει καταβληθεί η αποζημίωση για το διάστημα από 1/5/2018 και στην ταλαιπωρία των υποψηφίων οδηγών.

Η κυρία Αραμπατζή ζητά από τους αρμόδιους Υπουργούς να απαντήσουν πότε επιτέλους θα εκδοθεί η σχετική Κ.Υ.Α. για την επαναλειτουργία των Μ.Κ.Ε., πόσα είναι τα διαφυγόντα έσοδα του κράτους από την απουσία ελέγχων και πως σκοπεύουν να αντιμετωπίσουν την συνεχιζόμενη αποχή των εξεταστών.

 

Αναλυτικά, η κατατεθείσα Ερώτηση έχει ως εξής:

 

 

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΡΑΜΠΑΤΖΗ

Βουλευτής Ν. Σερρών – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

 

7 Νοεμβρίου 2018

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Θέμα: «Μείζον πρόβλημα για την ασφάλεια και τη νομιμότητα των μεταφορών η απουσία ελέγχων από τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου – Χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί ταλαιπωρούνται από την αποχή των εξεταστών»

 

Προς τους Υπουργούς:

Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη

Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο

Εσωτερικών κ. Αλέξανδρο Χαρίτση

 

 

Κύριοι Υπουργοί,

Η ολιγωρία της Κυβέρνησής σας στο ζήτημα των ελέγχων αφήνει δυστυχώς, παντού στη δημόσια διοίκηση, το αποτύπωμά της. Ένα ακόμη παράδειγμα, τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών της χώρας, που έχουν σταματήσει να λειτουργούν από το 1ης/1/2016, υπονομεύοντας την ασφάλεια και τη νομιμότητα των μεταφορών.

Έλεγχοι, που εμπεδώνουν το αίσθημα ασφάλειας του πολίτη, προστατεύουν τα συμφέροντα των ελληνικών επιχειρήσεων, των καταναλωτών και των εργαζομένων στις μεταφορές εισφέροντας στα δημόσια έσοδα χωρίς να επιβαρύνουν μάλιστα τον κρατικό προϋπολογισμό. Και δεν τον επιβαρύνουν καθώς το 70% των επιβαλλόμενων προστίμων αποδίδεται στην οικεία Περιφέρεια για να διατεθεί αποκλειστικά στην κάλυψη των δαπανών λειτουργίας των Μ.Κ.Ε. ενώ το υπόλοιπο 30% ενισχύει τα κρατικά ταμεία.

Εντύπωση προκαλεί ως εκ τούτου η σύνδεση της συνέχισης των ελέγχων με το ενιαίο μισθολόγιο και την ψήφιση του νόμου 4354/15 που προβλέπει στο άρθρο 21 την έκδοση Κ.Υ.Α. για την επαναλειτουργία τους.

Πολύ περισσότερο μάλιστα, καθώς έχουν παρέλθει οκτώ ολόκληροι μήνες από τις υποσχέσεις, που έδωσε σε μέλη των Μ.Κ.Ε. της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών ο Υπουργός υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που διοργάνωσε η Κυβέρνησή σας τον Μάρτιο του 2018, ότι σύντομα θα υπάρξουν οι αναγκαίες νομοθετικές πρωτοβουλίες, προκειμένου τα εν λόγω κλιμάκια να επαναλειτουργήσουν.

Υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα για ένα θέμα τόσο σημαντικό, ιδιαίτερα στις παραμεθόριες περιοχές, όπως η Π.Ε. Σερρών, όπου ο Συνοριακός Σταθμός του Προμαχώνα αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου στη χώρα μας για τα οχήματα της βορειοανατολικής Ευρώπης. «Πύλη παραεμπορίου», όπως έχει κατά καιρούς χαρακτηριστεί, μιας και τα κρούσματα των ελληνοποιήσεων, των λαθραίων κ αδήλωτων φορτίων κάθε είδους αποτελούν «πληγή», που πλήττει τη νόμιμη, εγχώρια επιχειρηματικότητα και στερεί πόρους πολύτιμους από τα δημόσια ταμεία. Όταν μάλιστα από τις κύριες αρμοδιότητες των Μ.Κ.Ε. είναι ο έλεγχος αλλοδαπών φορτηγών οχημάτων και στην Π.Ε. Σερρών, χαρακτηριστικά, ο όγκος εργασίας των Μ.Κ.Ε. αφορούσε κατά το 95% τα προαναφερόμενα οχήματα, η παρουσία των κλιμακίων δρούσε αποτρεπτικά στη μεταφορά λαθραίων εμπορευμάτων.

Επιπρόσθετα, όπως γνωρίζετε εδώ και ένα μήνα δεν πραγματοποιούνται εξετάσεις οδήγησης στην Ελλάδα εξαιτίας της αποχής των εξεταστών-υπαλλήλων των Διευθύνσεων Συγκοινωνιών, καθώς δεν τους έχει καταβληθεί η αποζημίωση για εξετάσεις υποψηφίων οδηγών εκτός ωραρίου εργασίας, από 1/5/2018 έως και 28/9/2018. Οι εξεταστές ζητούν νομοθετική ρύθμιση για τη συνέχιση του έργου των εξετάσεων, εκτός ωραρίου και της χορήγησης της σχετικής αποζημίωσης ισχυριζόμενοι ότι η υποστελέχωση των Υπηρεσιών σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της χώρας καθιστά αδύνατη την ένταξη του έργου των εξετάσεων υποψηφίων οδηγών εντός του ωραρίου εργασίας των δημοσίων υπηρεσιών.

Με δεδομένο ότι:

  • Οι έλεγχοι των Μ.Κ.Ε. εξασφαλίζουν τη νομιμότητα και την ασφάλεια των οδικών μεταφορών
  • Η λειτουργία των Μ.Κ.Ε αποτελεί υποχρέωση της χώρας μας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση σύμφωνα με τις διατάξεις της οδηγίας 2000/30/ΕΚ της 6ης Ιουνίου
  • Από την παντελή έλλειψη ελέγχων πλήττονται σφόδρα τα συμφέροντα των ελληνικών επιχειρήσεων, που έχουν ήδη «γονατίσει» από την αυξημένη φορολογία και τις υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές
  • Η αποζημίωση στα μέλη των Μ.Κ.Ε. καταβάλλεται από τις πιστώσεις της Περιφέρειας, όπου έχει συγκροτηθεί το κλιμάκιο
  • Από την αναστολή λειτουργίας τους καθημερινά χάνονται πολύτιμα έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό
  • Οι εξεταστές υποψηφίων οδηγών παραμένουν απλήρωτοι για μήνες
  • Η υποστελέχωση των υπηρεσιών δυσχεραίνει το έργο τους
  • 30.000 υποψήφιοι οδηγοί ταλαιπωρούνται από την αποχή των εξεταστών

 

Ερωτάσθε κ.κ. Υπουργοί:

  1. Πότε επιτέλους θα προχωρήσετε στην έκδοση της σχετικής Κ.Υ.Α. για την επαναλειτουργία των Μ.Κ.Ε.;
  2. Έχετε υπολογίσει τα διαφυγόντα έσοδα για το κράτος από την απουσία ελέγχων το διάστημα της τελευταίας τριετίας και από το πλήγμα σε συγκεκριμένους κλάδους όπως αυτός της κτηνοτροφίας από τις παράνομες ελληνοποιήσεις;
  3. Σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσετε ώστε να λήξει η αποχή των εξεταστών υποψηφίων οδηγών;

 

Η ερωτώσα βουλευτής

Φωτεινή Αραμπατζή

Βουλευτής Σερρών ΝΔ