Η Σοφία Καρακεβά στο Ράδιο Έναντι

Karakeva

Η Σοφία Καρακεβά CMO της DataScouting, αντιπρόεδρος της FIBEP και European Chapter Co-Chair της AMEC μίλησε στο radio1d.gr και την εκπομπή “Εκλεκτικές Συγγένειες” με τον Ανδρέα Σταματόπουλο.

Η κ. Καρακεβά αναφέρθηκε στα συστήματα λογισμικού της εταιρίας (DataScouting) στο χώρο του Media Monitoring/Media Intelligence, μίλησε για τις νέες τάσεις που διαμορφώνονται στο χώρο, τι μας επιφυλλάσει το μέλλον και πως μπορούν εταιρίες και οργανισμοί να επωφεληθούν από τις λύσεις μας για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της δημοσιότητας τους στα παραδοσιακά μέσα μαζικής ενημέρωσης και social media.

Συγκεκριμένα η Σ. Καρακεβά είπε μεταξύ άλλων: “Η DataScouting είναι εταιρία παροχής και ανάπτυξης λογισμικού και τεχνολογιών υπηρεσιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας με εξειδίκευση στην ανάπτυξη καινοτόμων λύσεων για εταιρίες αποδελτίωσης, βιβλιοθήκες, αρχεία, μουσεία, οργανισμούς και εταιρείες. Στο κομμάτι του Media Monitoring, η DataScouting είναι η μοναδική εταιρία στην Ελλάδα που έχει αναπτύξει δικό της λογισμικό για την παρακολούθηση, καταγραφή, επεξεργασία και διαχείριση πολυμεσικών και κειμενικών πληροφοριών από τα έντυπα μέσα, το ραδιόφωνο, την τηλεόραση, το Internet και τα social media. Επιπλέον η DataScouting έχει αναπτύξει δική της λύση για την αποδελτίωση των διαφημίσεων σε ραδιόφωνο και τηλεόραση και την αναγνώριση λογοτύπων σε τηλεόραση και video. H δυναμική της εταιρίας βρίσκεται 80% στο εξωτερικό με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον για τις λύσεις μας στην Αφρική, στην Λατινική Αμερική και στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Στην Ελλάδα η εταιρία συνεργάζεται ήδη με ένα από τα μεγαλύτερα γραφεία αποδελτίωσης για όλο το φάσμα της αποδελτίωσης, από τα μέσα μέχρι και εργαλεία για reports με ποσοτική και ποιοτική ανάλυση και διαδραστικά γραφήματα για την καλύτερη δυνατή απεικόνιση της δημοσιότητας μιας εταιρίας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Τέλος να σημειώσω ότι η DataScouting έχει επενδύσει τα τελευταία 2 χρόνια στο κομμάτι της ψηφιοποίησης και παροχής υπηρεσιών και λύσεων σε βιβλιοθήκες, και έχει επιτυχώς συνεργαστεί με μεγάλες ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες πανεπιστημίων όπως το Αριστοτέλειο, το πανεπιστημίο Μακεδονίας και αυτό το διάστημα υλοποιεί έργο με τη Κοβεντάρειο δημοτική βιβλιοθήκη της Κοζάνης”.

Παράλληλα, έκανε λόγο για κάποιες νέες τάσεις στο χώρο της αποδελτίωσης και γενικότερα της ανάλυσης της επικοινωνίας: ”

Το τελευταίο διάστημα συζητάμε για τους παράγοντες που έρχονται να διαταράξουν το χώρο της αποδελτίωσης, ή αλλιώς media intelligence, όπως τείνει να επικρατήσει τα τελευταία τρία και πλέον χρόνια. Το λεγόμενο disruption στο χώρο του Media Intelligence δεν προέρχεται πλέον από τα παραδοσιακά μέσα αλλά από τα ψηφιακά, την εικονική πραγματικότητα, τα chatbots και robot journalists.

 

Η Google χρηματοδοτεί με 150 εκατομμύρια ευρώ την πρωτοβουλία της Digital News Initiative (DIV) για νέες πρωτοποριακές λύσεις που βελτιστοποιούν τον τρόπο που χρήστες χρησιμοποιούν τις ψηφιακές ειδήσεις. Αν αναλογιστεί κανείς ότι η Apple έχει ήδη πουλήσει πάνω από 1 δις iphones ανά τον κόσμο και οι χρήστες των smartphones περνάνε κατά μέσο όρο 2-2,5 ώρες διαβάζοντας ειδήσεις, μιλάμε για μεγάλη αγάπη που μένει να δούμε πως θα αξιοποιηθεί από τους strategists και Marketists.

 

H εικονική πραγματικότητα (virtual reality) έρχεται να εδραιώσει για τα καλά το ρητό: μια εικόνα χίλιες λέξεις όπου στα επόμενα 5 χρόνια το νέο trend επικοινωνίας θα είναι η χρήση VR, 360 degree videos και streaming content (method of constantly sending and receiving content over the internet). Αλλάζει λοιπόν ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν, διασκεδάζουν και καταναλώνουν. Και αποτελεί νέο στοίχημα για τα Brands και τον τρόπο με τον οποίο το VR θα αλλάξει τον τρόπο που επικοινωνούν και αλληλεπιδρούν με το κοινό τους.

 

Το ειδησεογραφικό site Πρώτο Θέμα έχει ήδη ενεργοποιήσει τη νέα λειτουργία του Facebook, το Facebook Chatbot, επιτρέποντας στους επισκέπτες να βρίσκουν τις ειδήσεις που τους ενδιαφέρουν μέσα από μία σύντομη συνομιλία βάζοντας τέλος σε μια γενική αναζήτηση στο web. Με αυτόν τον τρόπο το Facebook ελπίζει να μετατρέψει την ειδησεογραφία σε μια εφημερίδα επί παραγγελία που θα ταιριάζει με τα ενδιαφέροντα του καθενός από τους 1 δισεκατομμύριο και παραπάνω χρήστες σε όλο τον κόσμο.

 

Έχει εκτιμηθεί ότι μέχρι το 2025 το 90% των άρθρων που θα διαβάζουν οι περισσότεροι άνθρωποι θα είναι γραμμένα από ρομπότ δημοσιογραφίας. Η πλατφόρμα Wordsmith του Robbie Allen και της start-up εταιρίας του Automated Insights ήδη μπορεί και φιλτράρει αναρίθμητες ποσότητες δεδομένων (αριθμούς, τάσεις κτλ) και τις μεταμορφώνει σε κείμενα. Μάλιστα μπορεί να δώσει και προσωπικό τόνο στο κείμενο.  Άρα πόσο σίγουροι μπορούμε να είμαστε ότι η επόμενη είδηση που θα διαβάζουμε δεν έχει γραφτεί από ρομπότ και οι πληροφορίες είναι ακριβείς?

 

Τώρα, σχετικά με το ποιο μέσο μαζικής ενημέρωσης (είτε ανήκει στα traditional media ή στα social media) εμπιστεύονται περισσότερο οι άνθρωποι για την ενημέρωση τους, ίσως ξαφνιάζει να πούμε ότι είναι το  ραδιόφωνο και ακολουθεί η τηλεόραση και η μόνη χώρα που δείχνει να εμπιστεύεται το διαδίκτυο για την ενημέρωση της είναι η Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα της EBU (European Broadcast Union) οι Έλληνες είναι από τους πιο δύσπιστους όσον αφορά την ενημέρωσή τους και εμπιστεύονται μόνο το διαδίκτυο. Ο έντυπος τύπος συνεχίζει να διαψεύδει όλες τις προβλέψεις που τον θέλουν να πεθαίνει ενώ τα social media έρχονται τελευταία στην εμπιστοσύνη του κοινού.

 

Το μέλλον υπόσχεται ακόμη πιο ιδεατή ενημέρωση καθώς δεν είναι καθόλου απίθανο να έχει σε μερικά χρόνια από τώρα ο καταναλωτής τη δυνατότητα να λαμβάνει ειδήσεις μέσω οικιακών συσκευών ή να κατεβάζει σε πραγματικό χρόνο βίντεο σε αυτό-οδηγούμενα αυτοκίνητα.

 

Διαπιστώνουμε λοιπόν ότι διανύουμε μια περίοδο έντονου disruption κάτι που γίνεται ολοένα και περισσότερο πιο αντιληπτό στους επαγγελματίες του χώρου της επικοινωνίας, των δημοσίων σχέσεων και του marketing. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι το για να υλοποιήσει κανείς τη σωστή content marketing στρατηγική δεν αρκεί μόνο η δημιουργία κατάλληλου και δημιουργικού περιεχομένου, αλλά και η επιλογή των κατάλληλων καναλιών διανομής αυτού του περιεχομένου. Οι πελάτες περιμένουν σήμερα οι εταιρίες να έχουν συνέπεια και συνοχή στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν μαζί τους, ανεξάρτητα από το μέσο που τελικά επιλέγεται.

 

Εδώ λοιπόν περνάμε σε ένα άλλο κεφάλαιο το λεγόμενο Measurement Και evaluation όπου πρέπει η χρήση του λεγόμενου PESO μοντέλου (paid, earned, shared και Owned) πρέπει να γίνεται σωστά για να αντιστοιχίσουμε τις σωστές μετρικές στις επικοινωνιακές πρακτικές που χρησιμοποιούμε. Προς το παρόν τα paid media είναι αυτά που κυριαρχούν στην ανάδειξη ενός brand. Οι εταιρίες ανά τον κόσμο συνεχίζουν και δαπανούν εκατομμύρια σε διαφημίσεις. Η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη μόνο για το 2016 αναμένεται να διαμορφωθεί στα 480 δις δολάρια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Magna Global. επίσης με προβλέψεις της Magna Global, η παγκόσμια δαπάνη στα digital media θα ξεπεράσει τη δαπάνη της τηλεόρασης το 2017, με κινητήρια δύναμη το mobile advertising (+44%), τα video και social formats (+35% και +43% αντίστοιχα) και το search (+14%)”.

Ακούστε την ενδιαφέρουσα συνέντευξη της κ. Σοφίας Καρακεβά: