Μαθητές της Θεσσαλονίκης προώθησαν τα προϊόντα των εικονικών επιχειρήσεών τους

Κάποιοι εντόπισαν ένα κενό και θέλησαν να το καλύψουν με την επιχειρηματική τους δράση μέσω του διαδικτύου, άλλοι βλέποντας το δάσος και όχι το δέντρο θέλησαν να δημιουργήσουν ένα προϊόν για το ευρύ κοινό και υπάρχουν και εκείνοι που θέλοντας να στηρίξουν τον τόπο τους ή ακόμα και να τον… αξιοποιήσουν, έφτιαξαν κηραλοιφές, γλυκά και ένα ξενοδοχείο μόνο για τους δημοσιογράφους που μετοικίζουν, προκειμένου να καλύψουν ένα γεγονός διεθνούς… ενδιαφέροντος.

 

Πρόκειται για μαθητές σχολείων της χώρα μας, μερικούς από τους οποίους συνάντησε το ΑΠΕ-ΜΠΕ και οι οποίοι δέχτηκαν την πρόκληση να δοκιμάσουν την τύχη τους ως… επιχειρηματίες, έστω και για ένα σύντομο χρονικό διάστημα, έστω και αν η επιχειρηματικότητα δεν είναι ο τομέας που τους κεντρίζει για τη μελλοντική τους δράση.

 

Βέβαια οι περισσότεροι είδαν το όλο project ως μια ευκαιρία να ανακαλύψουν το ταλέντο τους και να πειραματιστούν στον εργασιακό στίβο, “που πολλές φορές πονοκεφαλιάζει τους μεγάλους, ακόμα και αυτούς που έχουν την τύχη η δουλειά τους να είναι αυτό που επέλεξαν να σπουδάσουν”.

 

Κοινός παρανομαστής όλων των νέων… δυνάμει επιχειρηματιών, η σωστή ενδυμασία ανάλογα με το προϊόν που προωθεί η επιχείρηση και τη θέση που καθένας κατέχει και η διάθεση να δώσουν όλες τις αιτούμενες πληροφορίες του κοινού, ανταποκρινόμενοι σε κάθε του απορία, είτε αυτή διατυπώνεται με την μορφή πραγματικών ερωτημάτων λόγω άγνοιας, είτε με σαρκασμό και αμφισβήτηση στο νεαρό της ηλικίας και έλλειψης ακαδημαϊκών τίτλων και εμπειρίας των εμπνευστών. Πάντως, ενδεικτικό της αφοσίωσης, αλλά και σοβαρότητας που επέδειξαν οι δυνάμει επιχειρηματίες, είναι η συνειδητοποίηση αντίστοιχων ζητημάτων, ανάλογα με τη θέση που καθένας κατείχε στην εταιρεία. Έτσι, οι επικεφαλής των εικονικών εταιρειών, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ανέφεραν ότι ο συντονισμός όλων των τμημάτων, αλλά και η ανάγκη για πολύπλευρη ενημέρωσή τους επάνω στο project που δούλευαν, αποτέλεσαν τη μεγαλύτερη πρόκληση που κλήθηκαν να διαχειριστούν.

 

Οι επικεφαλής των οικονομικών τμημάτων τόνισαν ότι η σωστή διαχείριση του αρχικού κεφαλαίου, αλλά και η εκτενής έρευνα αγοράς για το επιθυμητό κόστος, αποτέλεσαν τα σημεία που εστίασαν, ενώ αυτοί στο… ανθρώπινο δυναμικό, έπρεπε να διαχειριστούν ανθρώπους, εξασφαλίζοντας ότι όλοι θα δουλέψουν αν όχι ακριβώς με το ίδιο πάθος και ένταση, τουλάχιστον τις ίδιες ώρες. Δημόσιες σχέσεις και Marketing ασκήθηκαν ως επί των πλείστων από μαθήτριες με ευχέρεια του λόγου και χάρη περισσή στη συμπεριφορά τους, ενώ ο τομέας της παραγωγής, προσέλκυσε κυρίως παιδιά συνεσταλμένα… φαινομενικά, που όμως ουσιαστικά αποτελούν την ήρεμη δύναμη της επιχείρησης, που την οδηγεί σε αποτελέσματα χειροπιαστά και ολοκληρωμένα.

 

Όλη η πόλη σε ένα κλικ στο… www. foititapp.com

 

Είναι οι φοιτητές του Αριστοτελείου Κολλεγίου που δημιούργησαν το Foititapp, μια ιστοσελίδα που θα μετεξελιχθεί και σε apllication, και έργο της είναι να καλύψει τις ανάγκες των φοιτητών που σπουδάζουν στην Θεσσαλονίκη και βρίσκονται στην αφετηρία μιας νέας ζωής, σε ένα νέο περιβάλλον. “Όταν λέμε τις ανάγκες, αναφερόμαστε σε όλες τους τις ανάγκες”, επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της εικονικής εταιρείας 16χρονος Γρηγόρης Μακρής.

 

Στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, πρωτοετείς και μη φοιτητές, θα μπορούν να περιηγούνται δωρεάν και ανά πάσα στιγμή και βρίσκουν πληροφορίες για σειρά ζητημάτων, από το πώς να κινηθούν εντός του πανεπιστημίου, μέχρι και υδραυλικό, αστυνομικά τμήματα, ποδηλατοδρόμους, κλειδαράδες, κινηματογράφους και ταχυδρομεία.

 

Μάλιστα, όπως ανέφερε η υπεύθυνη marketing, Αλεξάνδρα Αλεξίου, η ιστοσελίδα, έχει ήδη μεγάλη επισκεψιμότητα και “μάλιστα την έχουν επισκεφθεί φοιτητές από τον Καναδά και την Ολλανδία”.

 

Σημειώνεται ότι για την κατάρτιση των 30 κατηγοριών που αφορά η ιστοσελίδα, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και μοίρασαν 300 ερωτηματολόγια, εκ των οποίων τα 200 δόθηκαν σε πρωτοετείς.

 

Μαζί σου Μπορώ τα πάντα να μάθω- Με μουσική & τραγούδια η μάθηση είναι διασκέδαση

 

Είναι μαθητές του Εσπερινού ΕΠΑΛ Γιαννιτσών, ηλικίας από 18 έως και 48 χρόνων και με δεδομένο ότι για κάποιους η μάθηση έφτασε αργά και γίνεται με δυσκολία, στόχος ήταν η εικονική τους επιχείρηση να δημιουργήσει ένα καινοτόμο προϊόν που θα δίνει τη δυνατότητα μάθησης σε όλους, μέσω της μουσικής. Γνωρίζοντας ότι μουσική χρησιμοποιείται ως εργαλείο για την εκμάθηση, αποστήθιση ή και κατανόηση, αυτοί οι μαθητές του ΕΠΑΛ, έφτιαξαν το εκπαιδευτικό καραόκε “Book +Noise”. Έτσι, όπως επεσήμανε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η 40χρονη Δέσποινα Κουτσομήτογλου, με επτά ευρώ μπορεί κάποιος να αποκτήσει το συγκεκριμένο εργαλείο και να διευκολυνθεί στην ανάγνωση κειμένων ή ακόμα και να απομνημονεύσει μαθήματα, διαδικασία κουραστική και ανιαρή για πολλούς.

 

Τικ Τακ πρέπει να πιεις… νερό

 

Ένα βραχιόλι που υπενθυμίζει σε αυτόν που το φοράει να πιει νερό, έφτιαξαν οι επιχειρηματίες μαθητές του 1ου ΓΕΛ Γιαννιτσών. Η ιδέα βασίζεται στο γεγονός πως ο μέσος άνθρωπος θέλει 35-40 γρ ανά κιλό βάρους, περίπου δηλαδή 2,5 λίτρα την ημέρα, όμως δεν το κάνει. Η συσκευή απευθύνεται κυρίως σε αθλητές και παιδιά.

 

Ανταλλα-γη… κάποιοι έχουν τη γη και άλλοι το μεράκι του παραγωγού

 

Το πάντρεμα δύο εκ διαμέτρου αντίθετων μορφών, επιχειρεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα που έφτιαξαν μαθητές της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής, όπως επεσήμανε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η 16χρονη Μυρσίνη Μάνου Γεωργήλα.

 

Πρόκειται για μια πλατφόρμα που βασίζεται στην ανταλλαγή γης μεταξύ γαιοκτημόνων και καλλιεργητών. Ουσιαστικά φέρνει σε επαφή ανθρώπους που έχουν αγάπη για την καλλιέργεια τροφίμων, αλλά δεν διαθέτουν τη γη, και θα συνδέει εκείνους που την έχουν με όσους την χρειάζονται. Όπως είπε η Μυρσίνη, ο γαιοκτήμονας θα καταβάλλει το ποσό των 20 ευρώ για να συμπεριλάβει τη γη του στην ηλεκτρονική πλατφόρμα και ο καλλιεργητής 10 ευρώ, εφόσον βέβαια βρει τη γη και κλείσει τη συμφωνία. Προϋπόθεση αποτελεί ότι ο καλλιεργητής θα χαρίσει το 1% της παραγωγής του στην ομάδα των φοιτητών που έφτιαξαν την πλατφόρμα, οι οποίοι και θα την προωθήσουν σε ένα κοινωνικό παντοπωλείο, ασκώντας έτσι και την εταιρική ευθύνη.

 

Μάθηση μέσω επιτραπέζιου παιχνιδιού

 

Η Bgames είναι η εικονική επιχείρηση των μαθητών της πρώτης Λυκείου του Κολεγίου Δελασάλ και όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η 16χρονη Άλκηστις Ξείππα είναι μια παραλλαγή του γνωστού επιτραπέζιου, σε όλους αγαπητό, ταμπού, με στόχο να μπορεί κάποιος να αποκτήσει γνώση λυκείου με έναν πιο… διαδραστικό τρόπο. Πρόκειται για 150 κάρτες, ενώ το επιτραπέζιο αυτό παιχνίδι διατίθεται και σε ηλεκτρονική μορφή.

 

Ξενώνας δίπλα στην Αμφίπολη Σερρών ειδικά για τα Media

 

Tο σχεδιασμό ενός αγροτουριστικού ξενώνα, με έδρα την ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης Σερρών, για τη φιλοξενία δημοσιογράφων, εκπροσώπων διεθνών τηλεοπτικών συνεργείων και ΜΜΕ, έκανε το Εσπερινό Γυμνάσιο Σερρών με λυκειακές τάξεις. Προβλέπεται μεταξύ άλλων: υποδομή τριών mini studio ραδιοφωνίας/τηλεόρασης, αίθουσα σεμιναρίων, βιβλιοθήκη, ιδιωτικό server, εστιατόρια, κατάστημα προώθησης τοπικών προϊόντων και γραφείο πληροφοριών για τα μεταφορικά μέσα.

 

Υπογραμμίζεται ότι όλες αυτές αλλά και άλλες περισσότερες εικονικές επιχειρήσεις, στήθηκαν στο πλαίσιο των δύο μαθητικών εμπορικών εκθέσεων που διοργανώνει για ένατη κατά σειρά χρονιά φέτος το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece, υπό την αιγίδα του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η νικήτρια ομάδα θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην πανευρωπαϊκή έκθεση “Ja-ye European Trade Fair 2015”, που φέτος θα πραγματοποιηθεί στη Ζυρίχη στο διάστημα 28-30 Μαΐου.