Νέος εμπορικός πόλεμος Coca Cola – ελληνικών εταιρειών

Coke-Girl

Τον δρόμο, που στην Ελλάδα άνοιξε η Green Cola, δηλαδή των αναψυκτικών με στέβια, ετοιμάζεται να ακολουθήσει σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr και η Coca Cola.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες το διάστημα αυτό γίνονται γευστικές δοκιμές στο προϊόν, με στόχο να τοποθετηθεί στην αγορά το αμέσως προσεχές διάστημα. Το βάπτισμα του πυρός θα γίνει στην Ελλάδα, ενώ δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν και άλλες αγορές.

Το ερώτημα είναι γιατί ο market leader εξετάζει το ενδεχόμενο να μπει σε μια νέα κατηγορία, που μέχρι προσφάτως ήταν σχετικά “μικρή” για τα δεδομένα του, όταν μάλιστα έχει ήδη στην αγορά παρεμφερή προϊόντα όπως την Coca Cola Zero και την Coca Cola Light. Και αν αυτή η κίνηση του market leader θα δώσει ώθηση συνολική στην κατηγορία των αναψυκτικών ή θα πιέσει τους υπάρχοντες, τοπικούς κυρίως παίκτες.

Η απάντηση δίνεται από την πορεία της κατανάλωσης. Με βάση τα στοιχεία του 2016 (σ.σ. πωλήσεις εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ), οι πωλήσεις σε όγκο της Coca Cola 3Ε στα αναψυκτικά υποχώρησαν κατά 16,1%, όταν όλη η κατηγορία σημείωσε πτώση 12,1%.

Και ενώ η Coca Cola 3E συνέχισε να “χάνει” καταναλωτές, οι πωλήσεις της Πατρινής ΛΟΥΞ Μαρλαφέκας ενισχύθηκαν κατά 6,5%, της ΕΠΑΠ (γνωστή με την Green Cola) κατά 6,8% ενώ σημαντικός είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων της Βίκος, που”έτρεξαν” με ρυθμό αύξησης 65,7%.

Την ίδια ώρα σε παγκόσμιο επίπεδο ο κολοσσός των αναψυκτικών, ο οποίος ανακοίνωσε προ ημερών πτώση 55% στα κέρδη του τέταρτου τριμήνου, ως αποτέλεσμα κυρίως των πιέσεων από τις συναλλαγματικές διαφορές, έχει δηλώσει πως εργάζεται για να προσαρμόσει τα προϊόντα του στις νέες διατροφικές απαιτήσεις για λιγότερη έως καθόλου ζάχαρη.

Η σπουδή αυτή, από την πλευρά του market leader αναψυκτικών σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει να κάνει με τις μετρήσεις κατανάλωσης που δείχνουν ότι οι καταναλωτές προτιμούν αναψυκτικά με λιγότερες θερμίδες και χωρίς ζάχαρη. Καταναλωτική στροφή η οποία έχει αποτυπωθεί και στα μερίδια της Coca Cola, τα οποία πιέζονται.

Προκειμένου λοιπόν να αναχαιτίσει αυτή τη διαρροή καταναλωτών, ετοιμάζεται να ρίξει ένα νέο προϊόν πιο κοντά σε αυτό που ζητά ο καταναλωτής. Έτσι μετά το λανσάρισμα της Coca Cola Life (το συγκεκριμένο προϊόν έχει ως γλυκαντική ουσία τη στέβια και τη ζάχαρη), της Zero και φυσικά της Coca Cola Light, που είναι και το πρώτο αναψυκτικό της εταιρείας με χαμηλές θερμίδες, πρόκειται να κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία την Coca Cola Plus.

Η Coca-Cola Plus, θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο στην χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, δεν περιέχει ζάχαρη, ενώ όπως αναφέρεται σε ξένα δημοσιεύματα, το συγκεκριμένο προϊόν θα λανσαριστεί ως το πρώτο προϊόν που βελτιώνει ενεργά την υγεία των καταναλωτών και αυτό γιατί θα βοηθήσει στον έλεγχο των επιπέδων των τριγλυκεριδίων στο αίμα μετά το φαγητό.