Ρόδα Ίλτσιου στο radio1d.gr: Καινοτόμα εργαλεία στα δημόσια σχολεία

Οι 18 μαθητές του 4ου ΓΕΛ Δράμας που εργάστηκαν και κατασκεύασαν το hydrobot μαζί με την καθηγήτριά τους Ρόδα Ίλτσιου, είναι -στην πλειοψηφία τους- φοιτητές και σπουδαστές. Οι μισοί από αυτούς δήλωσαν και πέρασαν σε σχολές που είχαν σχέση με το πείραμα που έκαναν στο σχολείο: Μηχανολόγοι, Ηλεκτρολόγοι, Φυσικοί…

 

Το hydrobot που έφερε πολλές διακρίσεις στην ομάδα της Δράμας , μεταξύ αυτών και το α βραβείο  που δόθηκε από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στο πλαίσιο του θεσμού “Μέρες Εκπαίδευσης”, δεν ήταν απλώς ένα projekt άπό αυτά που γίνονται κάποιες φορές στα Δημόσια Σχολεία. Ήταν μια ισχυρή μαθητική εμπειρία που μπορεί -γιατί όχι;- να κρατήσει μια ζωή.

 

“Σημασία έχει ν αγαπάς αυτό που κάνεις. Δεν είναι το πιο σημαντικό να περάσουν οι μαθητές σου στο πανεπιστήμιο. Το πιο σημαντικό είναι να πάρουν γνώση, αλλά και αγάπη για τη μάθηση, για να προχωρήσουν τη ζωή τους” λέει η κ Ίτσιου, συνταξιούχος πλέον στο Radio1d.gr.

 

Το πρόγραμμα “έτρεξε” με τους μαθητές της Β Λυκείου και την πολύτιμη βοήθεια του κ Σκαπέτη ο οποίος διδάσκει πληροφορική. Δεκαοκτώ παιδιά , πολλά από τα οποία συμμετείχαν και στην ακόμη πιο πολυάριθμη ομάδα ΦΥΣΙΚΗΣ του σχολείου που είχε δημιουργήσει η κ Ίλτσιου, χρησιμοποιώντας απλά καθημερινά υλικά όπως για παράδειγμα σωλήνες pvc δημιούργησαν ένα ρομπότ που κινούνταν κάτω από το νερό.

“Επειδή δεν μπορούσαμε στην ώρα του σχολείου να πάμε στα νερά της Αγ Βαρβάρας , βάζαμε το όχημα ΄σ ένα κουβά για να κάνουμε δοκιμές να δούμε εάν θα πάρει νερό” διηγείται η ίδια.

Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε από την ομάδα του ΜΙΤ στις ΗΠΑ και διεξήχθη στα ελληνικά σχολεία από το Ευγενίδειο Ίδρυμα αλλά και το Μετσόβειο Πολυτεχνείο, όπου ειδικοί είχαν αναλάβει μέσω τηλεδιασκέψεων να καθοδηγούν τις ομάδες.

“Χρειάστηκε να γίνουν πολλά και να λυθούν ακόμη περισσότερα προβλήματα. Έτσι όμως το σχολείο μας βγήκε από τα στενά όρια μιας αυλής και αποκτήσαμε στενή επαφή με την τοπική κοινωνία. Για παράδειγμα ο Δήμος Δράμας μας παραχώρησε την υποστήριξη και την αίθουσα για τηλεδιάσκεψη γιατί δεν είχαμε στο σχολείο τέτοια υποδομή. Πήγαμε σ ένα τοπικό ραδιόφωνο κ.ά” θυμάται η κ Ίλτσιου που ξεδίπλωσε τις εμπειρίες της μαζί με άλλούς εκπαιδευτικούς στο Συνέδριο της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών με θέμα τα ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.

 

Υπάρχουν προγράμματα που εφαρμόζονται στα σχολεία και υπάρχουν πολλές ομάδες που δημιουργούνται όπως και χρήσιμα εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι καθηγητές.   Μέχρι τώρα στο hydrobot έχουν συμμετάσχει πανελλαδικά περισσότερες από 100 ομάδες σχολείων.

 

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΙΛΚΙΣ

 

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών το ΙΤΥΕ “ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ” και η Ελληνογερμανική Αγωγή παρουσιάζουν τα καινοτόμα εργαλεία της εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα μέσα από Συνέδρια που διοργανώνονται για το θέμα.

 

Έχουμε ξεπεράσει πλέον την εποχή του μαυροπίνακα και μπαίνουμε σε μια νέα φάση όπου η τεχνολογία υποστηρίζει καθημερινά την εκπαιδευτική διαδικασία. Όσο αντιφατικό κι αν φαντάζει, όσες δυσκολίες κι αν υπάρχουν, οι εκπαιδευτικοί των δημοσίων σχολείων καθημερινά μαζί με τους μαθητές τους ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΥΝ.

 

Περισσότερα στο www.eef.gr

 

Τμήμα Ειδήσεων Radio1d.gr