Σαφάρι για ΚΤΕΟ και κάρτες καυσαερίων

Από… κόσκινο θα περάσουν τα οχήματα σε 13 περιφέρειες της χώρας, καθώς το υπουργείο Μεταφορών αποφάσισε να παρατείνει την παραμονή των κινητών μονάδων τεχνικού ελέγχου που έχει ήδη παραχωρήσει έως το τέλος του χρόνου, προκειμένου να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι για ΚΤΕΟ και κάρτες καυσαερίων.

 

Ηδη υπολογίζεται ότι αυτήν τη στιγμή στην Ελλάδα κυκλοφορούν περί τα 2 εκατομμύρια ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ οχήματα και 1 εκατομμύριο δίκυκλα, καθώς επίσης και 730.000 ανασφάλιστα.

 

Σύμφωνα με το Έθνος, η σχετική απόφαση υπεγράφη χθες από τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, και αφορά στη διάθεση για χρήση 14 κινητών μονάδων τεχνικού ελέγχου οχημάτων στις περιφέρειες Σερρών, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Τρικάλων, Μαγνησίας, Λέσβου, Αιτωλοακαρνανίας, Κυκλάδων, Ηρακλείου, Εβρου, Αχαΐας, Φθιώτιδας και Βοιωτίας.

 

Χωρίς κάρτα καυσαερίων χιλιάδες ΙΧ στην Αττική

 

Παραβάσεις

Οι κινητές μονάδες θα πραγματοποιούν «σαφάρι ελέγχων» παρουσία τροχονόμου, ο οποίος θα βεβαιώνει τις παραβάσεις. Να σημειωθεί ότι από τις έξι αντίστοιχες μονάδες που δραστηριοποιούνται στην Αττική, μόνο το 2013 εντοπίστηκαν:

• 5.544 αυτοκίνητα που δεν είχαν κάρτα καυσαερίων αλλά τα καυσαέριά τους ήταν εντός ορίων. Στους ιδιοκτήτες επιβλήθηκε πρόστιμο 50 ευρώ.

• 613 οχήματα χωρίς κάρτα αλλά με εκπομπές εκτός ορίων. Στους ιδιοκτήτες επιβλήθηκε πρόστιμο 300 ευρώ.

• 7.200 οχήματα που είχαν κάρτα αλλά οι εκπομπές τους ήταν εκτός ορίων (πρόστιμο 300 ευρώ).

• 300 οχήματα που ήταν ανασφάλιστα.

• 300 οχήματα ανέλεγκτα από ΚΤΕΟ.

• 200 οχήματα στα οποία οι επιβαίνοντες δεν φορούσαν ζώνες ασφαλείας.

• 200 δίκυκλα στα οποία επέβαιναν αναβάτες χωρίς κράνος.

• 20 οχήματα που παραβίασαν κόκκινο σηματοδότη.

• 200 οχήματα στα οποία βεβαιώθηκαν άλλες παραβάσεις.

 

Ο μεγάλος αριθμός των ανέλεγκτων οχημάτων από ΚΤΕΟ παρά το υψηλό πρόστιμο ύψους 400 ευρώ στους παραβάτες προκαλεί «πονοκέφαλο» στο υπουργείο Μεταφορών. Ωστόσο, ακριβής εικόνα για τον αριθμό των οχημάτων που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο θα υπάρχει τον προσεχή Ιανουάριο, που θα έχει λήξει η πρώτη διετία εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος, καθώς έως τον Ιανουάριο του 2013 δεν γινόταν διασταύρωση.

 

Μέχρι στιγμής, πάντως, λειτουργούν μόνο τα 11 από τα 57 δημόσια ΚΤΕΟ, καθώς τα υπόλοιπα δεν έχουν πιστοποιηθεί. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της Ενωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα περίπου δύο εκατομμύρια ΙΧ και ένα εκατομμύριο δίκυκλα στερούν από τα δημόσια ταμεία περί τα 400 εκατομμύρια ευρώ.

 

Στέλνονται ειδοποιητήρια
 

Ανασφάλιστα 730.000 οχήματα

Στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν και περίπου 730.000 ανασφάλιστα οχήματα.Οι ιδιοκτήτες τους αφού λάβουν τα σχετικά ειδοποιητήρια έχουν προθεσμία 30 ημερών να ασφαλίσουν τα οχήματά τους. Σε αντίθετη περίπτωση, η αστυνομία θα εφαρμόζει τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ επιβάλλοντας τα αντίστοιχα πρόστιμα με κατ’ οίκον επισκέψεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε μηναία βάση η Τροχαία πραγματοποιεί 500.000 ελέγχους, από τους οποίους προκύπτει ότι το 15% των οχημάτων είναι ανασφάλιστα.

Σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, κάθε οδηγός ανασφάλιστου οχήματος, ανεξάρτητα από το εάν εμπλακεί ή όχι σε κάποιο ατύχημα, κινδυνεύει με αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για έναν χρόνο, χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, 500 ευρώ για τα επιβατικά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και 250 ευρώ για τα δίκυκλα και φυλάκιση από δύο έως δώδεκα μήνες και χρηματική ποινή μέχρι 3.000 ευρώ σε βάρος του κυρίου ή κατόχου οχήματος που το θέτει σε κυκλοφορία ή ανέχεται να το κυκλοφορεί τρίτος.