Σύσκεψη δημάρχων για τα λιμάνια στη Θεσσαλονίκη

ΦΩΤΟ: REUTERS

ΦΩΤΟ: REUTERS

Σύσκεψη Δημάρχων και εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης από πόλεις που έχουν στα διοικητικά τους όρια λιμάνια πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015 στο Δημαρχείο Θεσσαλονίκης.

Ήταν η δεύτερη κατά σειρά συνάντηση, με αντικείμενο τις σχέσεις των πόλεων με τους Οργανισμούς Λιμένων, μετά την πρώτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 29 Οκτωβρίου 2015 στην Αθήνα, έπειτα από πρωτοβουλία του Δημάρχου Ηγουμενίτσας, Γιάννη Λώλου.

Στη σύσκεψη πήραν μέρος οι Δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, Ηγουμενίτσας, Γιάννης Λώλος, Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, Κέρκυρας, Κωνσταντίνος Νικολούζος, Ραφήνας – Πικερμίου, Βασίλης Πιστικίδης καθώς και ο Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας και Δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου. Ακόμη παραβρέθηκαν από πλευράς του Δήμου Θεσσαλονίκης, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Διεθνών Σχέσεων και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Σπύρος Πέγκας και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις κυκλοφορίας και εκπρόσωπος του Δήμου στο ΔΣ του ΟΛΘ, Γιώργος Δημαρέλος, καθώς και ο Αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης Κέρκυρας, Βασίλης Καββαδίας, ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Παξών, Γιώργος Λύχνος και ο δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Χαλκιδέων, Μιχάλης Κεράτσας.

Αποφασίστηκε από κοινού να ζητηθεί άμεσα συνάντηση των Δημάρχων με τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργο Σταθάκη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρή Δρίτσα, στους οποίους θα τεθεί το πλαίσιο διεκδικήσεων των Δήμων, ενώ παράλληλα θα ζητηθεί ενημέρωση γύρω από τις προθέσεις της Κυβέρνησης.

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, η πρωτοβουλία της συνεργασίας των Δημάρχων πόλεων, που στα όριά τους λειτουργούν λιμάνια, είναι σημαντική, καθώς στα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη τα λιμάνια ανήκουν στους Δήμους. Αναφερόμενος, εξάλλου, στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του ΟΛΘ επισήμανε: «Αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία, δεν είναι τόσο το τίμημα που θα προκύψει, όσο η επένδυση που θα υποχρεωθεί να κάνει στο λιμάνι, ο όποιος παραχωρησιούχος, με στόχο την ανάπτυξη».