Στα ίδια ή και χαμηλότερα επίπεδα οι πωλήσεις το εκπτωτικό 10ήμερο

ΦΩΤΟ: REUTERS

ΦΩΤΟ: REUTERS

Στα ίδια ή και σε χαμηλότερα επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κατά την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου, σύμφωνα με τηλεφωνική έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου (ΕΣΕΕ), σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Ειδικότερα, το 36% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 50% σε χαμηλότερα.

Μόλις μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2015 έναντι του 2014.
Πανελλαδικά οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίζουν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος, συγκεκριμένα το 31%. Όσον αφορά τις υπόλοιπες, το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειονότητά τους μεταξύ 11% και 20%.

Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρεάζει το συνολικό τζίρο για το διάστημα της φθινοπωρινής – χειμερινής σεζόν, στο 58% των επιχειρήσεων. Επίσης ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι τελικά μειώνει το συνολικό τζίρο, ενώ ένας στους πέντε ότι έχει θετικό αντίκτυπο.

Γενικά, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (62%) διαφωνεί με την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι ρωτήθηκαν εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.

Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια, σημειώνει η ΕΣΕΕ, ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.

Σημειώνεται ότι από το δείγμα το 41% των επιχειρήσεων λειτούργησε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.

Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολουμένων, καμία επιχείρηση δεν προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 63% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 37% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού.